Sztuczna inteligencja spotyka Dziki Zachód: ChatGPT w Red Dead Redemption II

Innowacyjna inicjatywa: zespół badaczy z Chin i Singapuru z powodzeniem zaprogramował sztuczną inteligencję opartą na ChatGPT, aby grała w skomplikowaną i wymagającą grę wideo Red Dead Redemption II. Ten sukces oznacza znaczący skok w kierunku nauczania systemów AI obsługi zadań i kontroli w sposób zbliżony do ludzkiego, dodatkowo zacierając granicę między AI i zdolnościami człowieka.

Przyjmując wyzwanie złożonych mechanik gry i zróżnicowanych misji, badacze użyli gry jako pola prób dla swojego systemu o nazwie CRADLE. Ten zaawansowany „szóstomodułowy szkielet narzędziowy” został zaprojektowany w celu przekroczenia luki między umiejętnościami językowymi GPT-4V a dynamicznym światem Red Dead Redemption II. CRADLE pozwolił AI postrzegać środowisko gry i podejmować decyzje podobne do ludzkiego gracza.

Ogólnie, wydajność AI zachwyciła zespół badawczy, pokazując stałe sukcesy w większości głównych zadań fabularnych. Pomimo pewnych trudności, np. związanych z szybkimi strzelaninami lub nawigacją w skomplikowanych strukturach, CRADLE wyróżnił się w różnorodnych scenariuszach oferowanych przez grę.

To eksperyment podkreśla szybki rozwój ogólnego AI, ponieważ pokazuje rosnącą zdolność adaptacji i interakcji w środowiskach cyfrowych. Sukces CRADLE w grze Red Dead Redemption II daje wizję przyszłych możliwości, w których sztuczna inteligencja mogłaby obsługiwać komputery z proficiencyjnością przeciętnej osoby, torując drogę dla licznych zastosowań w rozrywce, symulacjach i nie tylko.

Aktualne trendy rynkowe:
Przemysł gier ciągle ewoluuje dzięki integracji zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość. AI, w szczególności, staje się kamieniem węgielnym tworzenia bardziej interaktywnych doświadczeń z grami oraz automatyzacji testów gier. Deweloperzy gier coraz częściej korzystają z AI do generowania realistycznych zachowań postaci niezależnych od gracza (NPC), zwiększania balansu gry i generowania dynamicznych treści.

Kolejnym rosnącym trendem jest krzyżowanie narzędzi AI i gier, gdzie AI nie jest tylko funkcją w grze, ale raczej uczestnikiem lub graczem. Dotyczy to również sektora e-sportowego, gdzie systemy AI wyzwania dla ludzkich graczy mogą przyciągać znaczną uwagę i posuwać granice strategii rozgrywki.

Prognozy:
Integracja AI w grach oczekuje się, że będzie się rozwijać. MarketsandMarkets szacuje, że rynek AI w grach osiągnie wartość 6,61 miliarda dolarów do 2025 roku. Ponieważ modele AI stają się coraz bardziej zaawansowane, gry zaprojektowane z myślą o przyjazności dla AI będą prawdopodobnie pojawiać się, podnosząc poprzeczkę dla osiągnięć zarówno AI, jak i ludzkich graczy.

Sukces systemów AI, takich jak CRADLE, może doprowadzić do ich wykorzystania w testowaniu, tworzeniu gier, a być może nawet tworzeniu bardziej adaptacyjnych i wymagających przeciwników AI w grach. To może przyspieszyć rozwój bardziej złożonych scenariuszy gier i jednocześnie dostarczyć nowych narzędzi i platform dla badań nad AI.

Kluczowe wyzwania i kontrowersje:
Jedną z kontrowersji dotyczących AI w grach jest etyczne rozważanie zachowań i podejmowania decyzji przez AI, zwłaszcza w grach obejmujących wybory moralne lub działania przemocowe. Ponadto istnieją obawy dotyczące wykorzystania AI do oszustw lub uzyskiwania nieuczciwych przewag w grach multiplayer online, co może prowadzić do potencjalnie toksycznych środowisk.

Innym kluczowym wyzwaniem jest osiągnięcie równowagi między złożonością AI a zużyciem zasobów. Zaawansowane systemy AI wymagają znacznej mocy obliczeniowej, co może być kosztowne i ograniczać dostępność dla niektórych deweloperów lub konsumentów.

Zalety:
Zalety stosowania AI, takiej jak CRADLE, w grach są liczne. Gry napędzane AI mogą prowadzić do bardziej realistycznej i wymagającej rozgrywki, mogą testować granice projektowania gier, a także usprawniać proces tworzenia gier poprzez automatyczne testowanie i balansowanie mechaniki gry.

Ponadto udoskonalenia AI w grach mogą także prowadzić do innowacji w technikach uczenia maszynowego i przyczynić się do postępów w innych dziedzinach, gdzie symulacja i podejmowanie decyzji są istotne, jak np. w pojazdach autonomicznych i robotyce.

Wady:
Wady obejmują potencjalne błędy i nieprzewidywalne zachowanie AI, co może wpłynąć na jakość doświadczenia z grą. Ponadto istnieją obawy dotyczące prywatności, ponieważ systemy AI mogą potrzebować zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu poprawy interakcji z graczami. Inną wadą jest zwiększona złożoność i koszty związane z opracowaniem gier zdolnych do obsługi AI, co potencjalnie wyklucza mniejsze zespoły deweloperskie z ograniczonymi zasobami.

Podsumowując, zlewanie AI i gier, jak to pokazał sukces CRADLE w Red Dead Redemption II, przynosi ekscytujące perspektywy, ale niesie ze sobą także wyzwania, które muszą być rozwiązane w miarę postępu tej technologii.

Aby uzyskać więcej informacji na temat postępów i zastosowań AI w różnych dziedzinach, w tym w grach, zapraszamy do odwiedzenia głównej strony z wiadomościami i badaniami na temat AI na stronie OpenAI. Ponadto, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i dyskusjami dotyczącymi gier i technologii, IGN często publikuje interesujące artykuły i dyskusje.

Privacy policy
Contact