Rewolucjonizacja branży przewozowej poprzez zaawansowane technologie

Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę technologiczną w dziedzinie żeglugi Orca AI odkryło ogromny potencjał redukcji emisji dwutlenku węgla w globalnej branży żeglugowej. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji do nawigacji morskiej, branża mogłaby zmniejszyć emisje o imponujące 47 milionów ton rocznie.

Wykorzystanie najnowocześniejszej technologii nie tylko zwiększa bezpieczeństwo poprzez ograniczenie ryzykownego manewrowania i odchyleń kursu podczas napotkania obiektów, takich jak statki, boje i ssaki morskie, ale także oferuje załodze alert w czasie rzeczywistym.

Transport morski, który obejmuje około 90% światowego handlu, obecnie przyczynia się do około 3% światowych emisji dwutlenku węgla. Bez surowszych środków przeciw zanieczyszczeniom, udział ten ma wzrosnąć w nadchodzących latach.

Międzynarodowa Organizacja Morska ma na celu zmniejszenie emisji o 20% do 2030 roku, cel ten napotyka wyzwania z powodu trwającego kryzysu w Morzu Czerwonym.

W 2022 roku globalne emisje dwutlenku węgla z transportu morskiego osiągnęły szacunkowo 858 milionów ton, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem, jak podała Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

Badanie Orca AI ujawniło również, że rocznie zgłaszanych jest średnio 2976 incydentów morskich na Morzu Śródziemnym.

Rdzenne ograniczenie odchyleń kursów statków mogłoby przyczynić się do zaoszczędzenia rocznie około 38,2 miliona mil morskich podróży, co przekłada się na średnie oszczędności w kosztach paliwa w wysokości 100 000 dolarów na statek, zgodnie z informacjami od Orca AI.

1. Dodatkowy Fakt: Poza sztuczną inteligencją, zyskuje na popularności również wykorzystanie technologii blockchain w przemyśle żeglugowym. Blockchain zwiększa przejrzystość, bezpieczeństwo i efektywność w procesach łańcucha dostaw, tworząc niemożliwy do sfalsyfikowania cyfrowy rejestr transakcji.

2. Ważne Pytanie: W jaki sposób instytucje regulujące i rządy mogą zachęcać firmy żeglugowe do przyjęcia zaawansowanej technologii w celu redukcji emisji i poprawy standardów bezpieczeństwa?

3. Podstawowe Wyzwanie: Jednym z głównych wyzwań rewolucji w przemyśle żeglugowym poprzez zaawansowaną technologię jest początkowy koszt inwestycji. Wdrożenie najnowszych systemów i oprogramowania może być kosztowne dla wielu firm żeglugowych, zwłaszcza mniejszych operatorów.

4. Zalety: Przyjęcie zaawansowanej technologii w przemyśle żeglugowym może prowadzić do znaczących redukcji emisji dwutlenku węgla, poprawy bezpieczeństwa załogi i jednostek pływających, usprawnienia operacji, oszczędności w kosztach paliwa i konserwacji oraz zwiększonej ogólnej efektywności.

5. Wady: Wyzwania związane z zaawansowaną technologią obejmują ryzyko cyberbezpieczeństwa, potencjalne zastąpienie pracowników przez automatyzację, konieczność ciągłego szkolenia personelu w zakresie efektywnego korzystania z nowych systemów oraz złożoność integracji różnych technologii w całych flotach.

6. Powiązany Link do Głównej Domeny: Międzynarodowa Organizacja Morska – Zapewnia informacje na temat globalnych regulacji żeglugowych, ochrony środowiska oraz aktualizacji branży.

Privacy policy
Contact