Szkolenie z zakresu sztucznej inteligencji umożliwia młodzieży szkół średnich w Diyarbakırze

W południowo-wschodnim mieście Diyarbakir w Turcji, program transformacyjny wyposaża lokalnych uczniów szkół ponadpodstawowych w poszukiwane umiejętności z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i programowania. Inicjatywa ta, znana jako „Projekt Diy-Ai”, została zrealizowana dzięki współpracy między Dyrekcją Krajową Edukacji w Diyarbakirze, Urzędem Technologii Informacyjnych i Komunikacji (BTK) oraz Uniwersytetem Dicle (DÜ).

Grupa 1 250 chętnych uczniów zapisanych do Akademii BTK wzięła udział w kursach online między 7 stycznia a 23 lutego. Po zakończeniu szkolenia, studenci przeszli rygorystyczny proces egzaminacyjny. Ci, którzy uzyskali wynik powyżej 85, mieli przywilej uczestniczyć w zajęciach stacjonarnych prowadzonych przez wykładowców DÜ. Położona w dzielnicy Yenişehir szkoła Anatolian Imam Hatip High School Abdullaha Tivnikliego pełni funkcję centrum STEM dla tych pogłębionych zajęć z programowania Pythona i sztucznej inteligencji.

Dziekan Wydziału Inżynierii Uniwersytetu Dicle, profesor Mehmet Siraç Özerdem, podkreślił krytyczną konieczność, aby dzisiejsza młodzież była zaznajomiona z AI i technologią. Wyraził swoje zaangażowanie w szerzenie wiedzy poza murami uniwersytetu i przygotowywanie studentów do dynamicznie rozwijającego się technologicznego świata. Według niego, to szkolenie zapewnia, że ​​studenci zdobędą podstawową wiedzę w różnych sektorach coraz bardziej zdominowanych przez AI.

Podobnie jak on, Koordynator Jednostki B+R Dyrekcji Krajowej Edukacji, Kerim Dağ, podkreślił fortunę uczniów uczestniczących w szkoleniu na poziomie ekspertów z zakresu sztucznej inteligencji. Wyraził swoje zaufanie do ich zdolności integrowania sztucznej inteligencji w swoje przyszłe zawody, bez względu na to, czy zdecydują się na karierę w inżynierii, medycynie czy innych dziedzinach.

Wśród entuzjastycznych uczestników jest Serhat Ünlü, uczeń szkoły średniej z 11. klasy z dzielnicy Ergani, który pragnie przyczynić się do rozwoju przemysłu obronnego, oraz Meva Demir, także uczeń 11. klasy, który zmierza do kariery w inżynierii komputerowej. Obaj uczniowie wyrazili wdzięczność za wczesne wyposażenie ich w tak istotne programy szkoleniowe.

Kluczowe Pytania:

1. Jakie jest zakres inicjatywy szkoleniowej z zakresu AI w Diyarbakirze?
2. Kim są główni partnerzy zaangażowani w Projekt Diy-Ai?
3. Jak są wybierani uczestniczący uczniowie do zaawansowanych zajęć stacjonarnych?
4. Jakie mogą być potencjalne skutki tego szkolenia dla uczniów i lokalnej społeczności?
5. Czy są plany rozszerzenia programu poza Diyarbakir lub do innych grup uczniów?

Odpowiedzi:

1. Inicjatywa szkoleniowa z zakresu AI w Diyarbakirze ma na celu kształcenie 1 250 uczniów szkół ponadpodstawowych w dziedzinie AI i programowania, oferując zarówno kursy online, jak i zajęcia stacjonarne dla tych, którzy osiągnęli wynik powyżej progu w egzaminie.
2. Głównymi partnerami zaangażowanymi w Projekt Diy-Ai są Dyrekcja Krajowa Edukacji w Diyarbakirze, Urząd Technologii Informacyjnych i Komunikacji (BTK) oraz Uniwersytet Dicle (DÜ).
3. Uczniowie, którzy uzyskują wynik powyżej 85 w rygorystycznym teście po kursach online, są kwalifikowani do zaawansowanych zajęć stacjonarnych.
4. Szkolenie może znacząco zwiększyć szanse zatrudnienia i umiejętności technologiczne uczniów, przygotowując ich do różnorodnych karier w świecie coraz bardziej zdominowanym przez AI. Ponadto stawia to Diyarbakir jako wschodzące centrum edukacji technologicznej w regionie.
5. Choć nie wspomniano tego wprost w artykule, pomyślne projekty często inspirują podobne inicjatywy gdzie indziej, co potencjalnie może prowadzić do szerszej implementacji programu.

Kluczowe Wyzwania lub Kontrowersje:

– Zapewnienie jakości i ciągłości programu poza pierwotną implementacją.
– Skalowanie projektu w celu dotarcia do większej liczby uczniów, jednocześnie utrzymując surowość i indywidualne podejście z początkowej fazy wdrożenia.
– Zajęcie się podziałem cyfrowym, który może uniemożliwić pełne uczestnictwo lub dostęp do programu niektórym uczniom, szczególnie tym z niekorzystnych środowisk.

Zalety:

– Program demokratyzuje edukację z zakresu AI, umożliwiając dostęp do niej uczniom szkół średnich w regionie, który w innych przypadkach mógłby mieć ograniczone możliwości.
– Przygotowuje uczniów na przyszłość zorientowaną na technologię i zwiększa ich przyszłe opcje kariery.
– Skupiając się na tak krytycznym i rosnącym obszarze jak AI, inicjatywa może przyczynić się do lokalnego i krajowego wzrostu gospodarczego.

Wady:

– Program może stworzyć duże oczekiwania, które mogą być trudne do spełnienia, jeśli lokalnie nie będą dostępne możliwości zatrudnienia w dziedzinie AI.
– Ograniczone zasoby mogą ograniczyć rozwój programu, tworząc potencjalnie nierówności między uczniami i szkołami.

Dla dalszych informacji na temat edukacji w zakresie AI oraz inicjatyw podobnych do Projektu Diy-Ai, poniższe linki mogą być pomocne:

Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB)
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO)
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)

Proszę zweryfikować, czy te linki są aktualne i odnoszą się do organizacji potencjalnie związanych z inicjatywami z zakresu AI i edukacji.

Privacy policy
Contact