Biuro Edukacji w Ulsan opracowuje narzędzie diagnostyczne do oceny umiejętności korzystania z AI we współpracy z UNIST.

Urząd Oświaty Ulsan współpracuje z prestiżowym instytutem naukowym, aby zwiększyć zrozumienie i biegłość uczniów w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI). Niedawno zawarta współpraca z Instytutem Naukowym i Technicznym Ulsan (UNIST) otworzy drogę do opracowania narzędzia diagnostycznego do oceny umiejętności w zakresie AI dostosowanego do uczniów na różnych poziomach edukacyjnych.

Znajomość AI oznacza zdolność do efektywnej komunikacji i współpracy z technologiami AI, a także krytycznej oceny tych technologii. Ta inicjatywa ma na celu stworzenie solidnej struktury poprzez stworzenie wzorca dla podstawowych zagadnień związanych z cyfrową umiejętnością w zakresie AI, które uczniowie powinni poznać od szkoły podstawowej do liceum.

Do końca bieżącego roku obie instytucje planują opracować kompleksowy system wskaźników diagnostycznych związanych z umiejętnościami w zakresie AI, skupiający się na tym, co jest absolutnie konieczne dla uczniów z Ulsan. To wysiłek będzie ściśle związany z kierunkiem polityki oświatowej miasta i specyfiką regionalną Ulsan.

Strategia zakłada wykorzystanie lokalnych zasobów edukacyjnych, gdyż dział badań politycznych Instytutu Badań Edukacyjnych Ulsan również weźmie udział w opracowaniu tego narzędzia diagnostycznego. Przyszłościowe podejście Urzędu Oświaty Ulsan ma na celu wyposażenie uczniów w kluczowe kompetencje niezbędne do ich sukcesu w coraz bardziej opartym na AI świecie dostarczając spersonalizowaną edukację opartą na ich ocenionym poziomie znajomości AI.

Opracowanie narzędzia diagnostycznego do oceny umiejętności AI przez Urząd Oświaty Ulsan we współpracy z UNIST stawia wiele istotnych pytań i kwestii do rozważenia:

Kluczowe pytania:
1. Jak będzie wyglądać zakres i treść programu nauczania z zakresu znajomości AI?
2. Jak narzędzie diagnostyczne będzie oceniać i mierzyć znajomość AI uczniów?
3. Jakie struktury szkoleniowe i wsparcia zostaną wprowadzone dla nauczycieli, którzy będą wdrażać to narzędzie?
4. W jaki sposób program będzie inkluzywny, aby zapewnić, że wszyscy uczniowie, niezależnie od swojego pochodzenia, będą mieli dostęp do edukacji z zakresu AI?

Wyzwania i kontrowersje:
Jednym wyzwaniem jest zapewnienie, że program nauczania i narzędzie diagnostyczne są aktualne z szybko rozwijającym się polem AI. Innym wyzwaniem jest zapobieżenie podziałowi cyfrowemu, gdzie uczniowie z różnych warstw społeczno-ekonomicznych mogą mieć zróżnicowany dostęp do technologii i zasobów niezbędnych do rozwijania znajomości AI.

Kontrowersje mogą pojawić się, jeśli będzie postrzegane, że narzędzie nie ocenia uczniów sprawiedliwie, albo jeśli wydaje się ono faworyzować pewne grupy nad innymi. Ponadto, mogą pojawić się spory dotyczące ilości danych uczniów zbieranych i sposobu ich wykorzystania, uwzględniając kwestie prywatności i bezpieczeństwa.

Zalety i wady:
Zalety:
– Przygotowanie uczniów do przyszłego rynku pracy, gdzie umiejętności AI stają się coraz bardziej istotne.
– Wczesna diagnoza poziomu znajomości AI może dostosować edukację do indywidualnych potrzeb uczniów, optymalizując rezultaty nauki.
– Udział instytutu badawczego zapewnia, że najnowsze ustalenia w edukacji AI mogą być uwzględnione.

Wady:
– Opracowanie i utrzymanie narzędzia może wymagać znacznych zasobów i ciągłych aktualizacji.
– Może wystąpić niezamierzone naciski na uczniów i nauczycieli, aby wypadli dobrze w ocenach diagnostycznych.
– Poleganie na narzędziu diagnostycznym może ograniczyć elastyczność metod nauczania, jeśli program nauczania stanie się zbyt standaryzowany.

Dla uzyskania więcej informacji na temat sztucznej inteligencji i edukacji, można odwiedzić strony internetowe odpowiednich instytucji:
Ulsan Metropolitan City
Ulsan National Institute of Science and Technology (UNIST)

Niezwykle istotne jest, aby narzędzie diagnostyczne znajomości AI było dostępne i sprawiedliwe, utrzymując aktualny program nauczania, który jest istotny zarówno dla potrzeb lokalnej społeczności, jak i postępów w technologii AI. Współpraca z decydentami edukacyjnymi, nauczycielami, rodzicami i uczniami będzie kluczem do rozwiązania tych wyzwań i zapewnienia pomyślnego wdrożenia znajomości AI w systemie edukacyjnym Ulsan.

The source of the article is from the blog macnifico.pt

Privacy policy
Contact