Przegląd sztucznej inteligencji Google: Nowa era uproszczonego doświadczenia wyszukiwania online

Google rewolucjonizuje wyszukiwanie w sieci dzięki przeglądom AI

Podczas corocznej konferencji deweloperskiej, I/O, Google ujawnił przełomową technologię wyszukiwania – AI Przeglądy. Ta funkcja ma zmienić sposób, w jaki konsumenci uzyskują szybkie odpowiedzi online, znacząco usprawniając doświadczenie związane z wyszukiwaniem. Ujawnienie to było przełomowym momentem w trajektorii Google’a, sygnalizując nadejście ery skupionej na jeszcze bardziej trwałym przyciąganiu uwagi użytkowników niż kiedykolwiek wcześniej.

Przeglądy AI stanowią ewolucję długoterminowego celu Google’a, jakim jest stanie się centralnym punktem aktywności w sieci. W słowach Liz Reid, Szefowej Google Search, system „wykonuje wyszukiwania w imieniu użytkownika”. Historycznie będąc bramą do szerszego internetu, Google przez ponad dekadę integrował usługi i treści, aby pozycjonować się jako wiodący cel online. Prognozy pogody, statusy lotów, wyniki sportowe, ceny akcji, tłumaczenia językowe i godziny seansów filmowych to tylko przykładowe informacje bezproblemowo włączone do wyników wyszukiwania Google’a przez ostatnie piętnaście lat.

Właściciele stron internetowych obawiają się sejsmicznego przesunięcia związanego z AI Przeglądami, które potencjalnie zaciemnia potrzebę bezpośrednich wizyt na stronach. Te AI-generowane podsumowania pobierają treści z artykułów, blogów i recenzji tworzonych przez ludzi, co rodzi obawy dotyczące przyszłości przychodów z reklam dla tych stron. Odpowiadając na te obawy, Reid zapewniła na konferencji, że teksty wyróżnione w Przeglądach AI prawdopodobnie przyciągną więcej ruchu w porównaniu do tradycyjnych wyników wyszukiwania.

Jednakże netto wpływ na ogólne wolumeny wyszukiwań pozostaje otwartym pytaniem. Badania firmy Gartner wskazują, że ruch na strony internetowe z wyszukiwarek może spaść o 25% do 2026 roku – wynik tej prognozy jest niepokojący zarówno dla twórców treści, jak i właścicieli stron internetowych.

Przeglądy AI są efektem niemal dwóch dekad innowacji produktowych Google’a, rozpoczynając się od wprowadzenia spersonalizowanych stron głównych, które przekształciły Google.com w ekosystem online. Wdrożenie Paneli Wiedzy w 2012 roku, które zawierają fakty i liczby z takich źródeł jak Wikipedia, zapoczątkowało pierwszy znaczący skok w ilości informacji, jaką Google mógł bezpośrednio prezentować na swojej stronie wyników wyszukiwania. Jednakże wzrost skompilowanych informacji nie był pozbawiony obaw, ponieważ wiarygodność takich treści była kwestionowana z powodu sporadycznych niedokładności.

W miarę jak Google podejmuje kroki ku oferowaniu natychmiastowych podsumowań wyszukiwania, sprawa zwiększa pilność dla innych platform i wydawców mediów w nawigowaniu po zmieniającym się krajobrazie dostępu i dystrybucji informacji.

Privacy policy
Contact