Seminarium na temat zrozumienia i strategizowania w ramach ustawy UE dotyczącej sztucznej inteligencji organizowane przez KTL.

W bezpośrednich odpowiedziach na uchwalenie przez Parlament Unii Europejskiej (UE) aktu dotyczącego sztucznej inteligencji (AIA) w zeszłym miesiącu, Korea Testing Laboratory (KTL) przeprowadziło udane seminarium pod nazwą „Zrozumienie ustawy UE dotyczącej sztucznej inteligencji i opracowywanie strategii reakcji”. Ta inicjatywa była częścią działań Korejskiego Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Energii mających na celu wspieranie transformacji cyfrowej w przemyśle.

Nowo wprowadzony akt dotyczący sztucznej inteligencji UE ma na celu minimalizację potencjalnych zagrożeń związanych z szybkim rozwojem i powszechnym wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji (AI). Zgodnie z aktem, systemy AI są kategoryzowane na cztery poziomy ryzyka, z jasnymi regulacjami dotyczącymi rozwoju, sprzedaży i monitorowania rynkowego dla każdej kategorii. Aby wejść na rynek UE, systemy AI muszą przestrzegać tych standardów i uzyskać ocenę zgodności oraz znak CE UE od akredytowanego organu.

Ponieważ przepisy w pełni zaczną obowiązywać 24 miesiące po uchwaleniu, z zakazami stosowania określonych aplikacji AI rozpoczynającymi się po sześciu miesiącach oraz ogólnymi przepisami dotyczącymi AI po 12 miesiącach, aktywna adaptacja przez odpowiednie organizacje i firmy jest kluczowa.

Seminarium prowadzone przez KTL i Korean Process Audit Association pod nadzorem ministerstwa przemysłu oświeciło zawiłości AIA. Prelegenci, w tym dyrektor Centrum Technologii Inteligencji Przemysłowej KTL Kwon Jong-won oraz dyrektor zarządzający firmy Thelabell Co. Jeong Ho-won, podkreślili istotę zrozumienia wymagań akta dotyczącego sztucznej inteligencji, planowania ocen zgodności oraz dostarczenia konkretnych kroków dla krajowych firm i twórców technologii AI.

Uczestnicy zapoznali się również z potencjalnymi ryzykami, takimi jak kary za brak zgodności, omawiając środki zapobiegawcze i strategie. Dyrektor Kwon zwrócił uwagę na znaczenie obiektywnych ocen wydajności opartych na międzynarodowych standardach, które pomagają koreańskim przedsiębiorstwom skutecznie poruszać się i konkurować w ramach systemu regulacyjnego dotyczącego AI UE.

KTL, we współpracy z ministerstwem przemysłu, utworzyło Forum Międzynarodowej Certyfikacji Przemysłowej AI w czerwcu poprzedniego roku, aby opracować prywatny międzynarodowy system certyfikacji wewnętrznej AI. Od lutego uruchomili również stronę internetową forum, która dostarcza szczegółowych informacji na temat oceny kompatybilności AI przemysłowej i projektów wspierania, demonstrując zaangażowanie w rozwijanie globalnego wpływu standardów certyfikacji AI Korei.

Akt dotyczący sztucznej inteligencji UE jest uważany za nowatorski system regulacyjny dotyczący sztucznej inteligencji i ma ogólnoświatowe konsekwencje, biorąc pod uwagę znaczenie rynku europejskiego. Jego wprowadzenie ma na celu zapewnienie, aby systemy AI używane w ramach UE były bezpieczne i respektowały istniejące przepisy dotyczące prywatności i praw podstawowych. Dodatkowe faktów, pytania, odpowiedzi, kluczowe wyzwania, zalety i wady mogą być istotne dla tematu artykułu:

Kluczowe Pytania/Odpowiedzi:

  1. Jakie są konkretne wymagania dla systemów AI, aby wejść na rynek UE zgodnie z AIA? Systemy AI potrzebują oceny zgodności, muszą przestrzegać wymagań, takich jak przejrzystość, nadzór ludzki i wytrzymałość, oraz uzyskać znak CE UE, świadczący o zgodności z przepisami UE.
  2. Jak wpłynie akt dotyczący sztucznej inteligencji UE na firmy AI z Korei? Korejskie firmy AI będą musiały przestrzegać przepisów AIA, aby uzyskać dostęp do rynku UE, co wymaga dostosowań w projektowaniu, wdrażaniu i monitorowaniu rynkowym systemów AI.
  3. Jaki może być potencjalny wpływ aktu dotyczącego sztucznej inteligencji UE na globalne regulacje AI? Akt dotyczący sztucznej inteligencji UE może stanowić globalny standard, który inne kraje mogą przyjąć lub dostosować, wpływając na normy międzynarodowe i najlepsze praktyki w zarządzaniu AI.

Kluczowe Wyzwania/Kontrowersje:

  1. Koszty związane z zgodnością: Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) mogą napotykać znaczne trudności z powodu potencjalnie wysokich kosztów związanych z zgodnością z wymaganiami AIA.
  2. Innowacja kontra regulacja: Istnieje równowaga do zachowania między promowaniem innowacji a egzekwowaniem regulacji, przy czym niektórzy uczestnicy rynku obawiają się, że AIA może zahamować innowacje w dziedzinie AI.
  3. Harmonizacja globalna: Istnieje obawa o konieczność harmonizacji międzynarodowych standardów w celu zapobieżenia rozdrobnieniu regulacji, które mogłoby skomplikować globalne wdrożenie produktów i usług AI.

Zalety:

  • Poprawione zaufanie i bezpieczeństwo konsumentów dzięki standaryzowanym praktykom AI.
  • Potencjał dla UE, aby stać się liderem w tworzeniu fundamentów do etycznego wdrożenia AI.
  • Jasność i pewność prawna dla twórców AI i przedsiębiorstw dotycząca wymagań na rynek UE.

Wady:

  • Zwiększone obciążenie administracyjne i finansowe dla firm, zwłaszcza MŚP, związane z koniecznością przestrzegania złożonych przepisów.
  • Potencjalne zmniejszenie konkurencyjności firm spoza UE z powodu różnicujących się wymagań zgodności.
  • Ryzyko fragmentacji globalnego rynku AI, jeśli różne regiony przyjmą odmienne podejścia regulacyjne.

Aby uzyskać dalsze informacje na temat szerszego kontekstu regulacji AI i międzynarodowych rozwojów, zainteresowane strony mogą odwołać się do stron internetowych Komisji Europejskiej i powiązanych organizacji międzynarodowych zajmujących się zarządzaniem AI:

Komisja Europejska
OECD
UNESCO

Warto zauważyć, że szczegóły i wymogi zgodności mogą się zmieniać w czasie, w miarę jak ustawa zacznie obowiązywać i jak ewoluuje krajobraz AI.

Privacy policy
Contact