Departament Edukacji São Paulo korzysta z AI do lekcji cyfrowych

Sekretarz Edukacji São Paulo promuje nowoczesność w szkołach za pomocą technologii opartej na sztucznej inteligencji. Departament Edukacji São Paulo dokonuje wrzuconia w przyszłość, wprowadzając narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, ChatGPT, do opracowywania lekcji cyfrowych dla 3,5 mln uczniów stanu. Ten strategiczny ruch jednoznacznie sygnalizuje zaangażowanie władz edukacyjnych, prowadzonych przez biznesmena Renato Federa, w wprowadzenie technologii do sali lekcyjnej.

Nauczyciele stanowiacy dotychczas twórców treści lekcji zostali poinformowani, że ich rolą będzie teraz ocena tych lekcji wygenerowanych za pomocą sztucznej inteligencji. Ta decyzja wywołała dyskusje na temat przyszłości edukacji i roli nauczycieli w niej.

W obawie o to, jak podejście technologiczne będzie przyjęte, gubernator Tarcísio de Freitas śpieszył się rozwiać wątpliwości dotyczące integracji technologii w edukacji, podkreślając, że uprzedzenia nie powinny blokować postępu. Zaznaczył ostrożne i ograniczone wykorzystanie sztucznej inteligencji, podkreślając, że pomimo postępu technologicznego niezastąpiona pozostaje nieoceniona obecność nauczycieli w salach lekcyjnych.

Dawni decydenci Federa budzą ostrożny optymizm w nową inicjatywę. Ogłoszenie przypomina decyzję administracji Federa z sierpnia poprzedniego roku, w której postanowili odchodzić od tradycyjnych podręczników dostarczanych przez Ministerstwo Edukacji, określając je mianem „płytkich i powierzchownych”. Wtedy Feder powstrzymał się od szczegółowego omówienia ocen, które doprowadziły do tej oceny, ograniczając się jedynie do wskazania na przejście do produkcji slajdów wewnętrznych. Ta historia sugeruje, że nowe wprowadzenie sztucznej inteligencji w edukacji wymaga starannej i uważnej obserwacji.

Ważne pytania i odpowiedzi:

1. Jak technologia AI, taka jak ChatGPT, zostanie zintegrowana w systemie edukacyjnym São Paulo?
– Narzędzia AI, takie jak ChatGPT, będą wykorzystywane do opracowywania cyfrowych materiałów lekcyjnych dla 3,5 mln uczniów stanu. Nauczyciele przeniosą się z tworzenia treści lekcji do oceniania tych lekcji generowanych przez AI, zapewniając ich jakość i trafność.

2. Jakie są główne wyzwania związane z wprowadzeniem AI w edukacji?
– Jednym z głównych wyzwań jest zapewnienie, aby treści generowane przez AI spełniały standardy edukacyjne i były właściwie dostosowane do potrzeb uczniów. Dodatkowo, istnieje wyzwanie związane z integracją technologii w sposób, który uzupełnia, a nie zastępuje rolę nauczycieli w procesie edukacyjnym.

3. Jakie kontrowersje są związane z tym podejściem?
– Istnieją obawy dotyczące potencjalnej degradacji roli nauczycieli, jakości treści generowanych przez AI, prywatności danych oraz czy to podejście może pogłębić nierówności edukacyjne, jeśli nie wszyscy uczniowie mają równy dostęp do wymaganej technologii.

Zalety i Wady:

Zalety:
– AI może oferować spersonalizowane doświadczenia edukacyjne dopasowane do indywidualnych potrzeb uczniów.
– Może ona efektywnie przetwarzać i analizować duże ilości danych, aby zidentyfikować luki w nauce i sugerować ulepszenia.
– Narzędzia AI mogą dostarczyć uczniom natychmiastową informację zwrotną, pomagając w szybszym uczeniu się i dostosowywaniu.

Wady:
– Może występować brak inteligencji emocjonalnej i subtelne zrozumienie, które dostarczają ludzcy nauczyciele.
– Zbyt wielka zależność od technologii w sali lekcyjnej może prowadzić do ograniczenia umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów u uczniów.
– Nie wszyscy uczniowie mogą mieć dostęp do technologii potrzebnej do lekcji opartych na AI, co może pogłębić podział cyfrowy.

Zaproponowane Powiązane Linki:
– Aby uzyskać informacje na temat AI w edukacji, możesz odwiedzić stronę Microsoft Education, która często omawia trendy technologiczne w edukacji.
– Oficjalna strona internetowa Departamentu Edukacji São Paulo będzie głównym źródłem aktualizacji związanych z tą inicjatywą. Jednak, ponieważ linków do konkretnych domen nie należy podawać, proszę wyszukać stronę departamentu za pomocą wyszukiwarki internetowej.

The source of the article is from the blog krama.net

Privacy policy
Contact