Nowy System Oceny wyników egzaminów STAAR w Teksasie

Kiedy uczniowie w Teksasie przystępują do egzaminów STAAR w tym tygodniu, staną się częścią przełomowej nowej metody oceny szkół w stanie. Agencja Edukacji Teksasu (TEA) wprowadziła „automatyczny silnik oceny” dla pytań otwartych na egzaminach Stanowego Testu Gotowości Akademickiej Teksasu (STAAR). Ta technologia, która wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego i technologię chatbotów opartą na sztucznej inteligencji, zrewolucjonizuje proces oceniania, oszczędzając agencji stanowej miliony dolarów rocznie.

Zmodyfikowany test STAAR w 2023 roku stanowił wyzwanie pod względem oceniania ze względu na dodanie większej ilości pytań otwartych. TEA zdała sobie sprawę, że ręczne ocenianie tych odpowiedzi było czasochłonne i kosztowne. W dążeniu do rozwiązania tego problemu, agencja opracowała system automatycznej oceny, który imituje ocenianie przez człowieka. System ten został przeszkolony na próbce terenowej 3000 odpowiedzi, które przeszły dwie rundy oceniania przez człowieka. Dzięki poznaniu charakterystyki tych odpowiedzi, automatyczny silnik oceny może dokładnie przyporządkować oceny przyszłym zgłoszeniom uczniów.

Podczas tegorocznych egzaminów komputer najpierw oceni wszystkie odpowiedzi konstrukcyjne. Jednakże, aby zagwarantować dokładność, jedna czwarta odpowiedzi zostanie ponownie oceniona przez ludzi. Jeśli komputer ma niską pewność co do przypisanej oceny lub napotyka odpowiedź, którą nie rozpoznaje, automatycznie przekieruje odpowiedź do człowieka dla dalszej oceny.

TEA podkreśla, że procesy kontroli jakości wdrożone z ocenianiem przez ludzi pozostaną w miejscu przy systemie automatycznej oceny. Administratorzy testów codziennie będą sprawdzać podsumowanie wyników, aby upewnić się, że są zgodne z oczekiwaniami. Dodatkowo, losowa próbka odpowiedzi trafi w ręce ludzi do przeglądu, co dalsze gwarantuje dokładność i spójność procesu oceniania.

Mimo że TEA wyjaśnia, że silnik oceny nie jest uważany za sztuczną inteligencję, pojawiły się obawy wśród edukatorów i rodziców. Niektórzy nauczyciele byli zaskoczeni decyzją o wdrożeniu technologii automatycznej i wyrażają potrzebę konsensusu i gruntownej oceny jej sprawiedliwości. Agencja jednak twierdzi, że system oceniania nie ma zdolności autonomicznych i opiera się wyłącznie na swoim pierwotnym programowaniu.

Information Sources
texastribune.org

Industri Informacyjne

Implementacja systemów automatycznej oceny w branży edukacyjnej jest zauważalnym trendem, gdy szkoły i agencje testów dążą do poprawy wydajności i dokładności procesu oceny. Systemy automatycznej oceny oferują znaczące zalety, takie jak szybsze ocenianie, zmniejszone koszty i standaryzowane kryteria oceniania na całej linii. Technologia behind tych systemów często obejmuje przetwarzanie języka naturalnego i algorytmy uczenia maszynowego, co pozwala na bardziej subtelne oceny odpowiedzi otwartych.

Rynek systemów automatycznej oceny w edukacji oczekuje się, że w najbliższych latach będzie rósł znacząco.

FAQ – Często Zadawane Pytania

The source of the article is from the blog yanoticias.es

Privacy policy
Contact