Budowa gier: Wyjątkowy świat interakcji z postaciami niezależnymi

Przemysł gier wideo jest dynamicznie rosnącym rynkiem, którego wartość przewiduje się na ponad 200 miliardów dolarów do 2023 roku. Ten wzrost napędzany jest postępem technologicznym, który prowadzi do coraz bardziej immersyjnych doświadczeń w grach. Niemniej jednak, mimo tych postępów, konwersacje z postaciami niezależnymi (NPC) w grach wciąż nie zdobyły powszechnej popularności wśród graczy.

Jednym z kluczowych problemów przy konwersacjach z NPC jest brak znaczących celów. Gracze oczekują, że te interakcje zabiorą ich w podróż i dadzą im poczucie celu. Podczas gdy aspekty kreatywne, takie jak użycie czasowników i rymów, są ważne, ostatecznym celem jest dotarcie do celu, który sprawia, że interakcja jest warta zachodu. To podobne do tego, dlaczego ludzie wolą słuchać muzyki stworzonej przez prawdziwych kompozytorów, ponieważ muzyka generowana przez sztuczną inteligencję często brakuje celu i znaczenia.

W przeszłości gry takie jak Facade próbowały spełnić marzenie o prowadzeniu rozmów z NPC. Jednak pomimo imponujących postępów w sztucznej inteligencji konwersacyjnej, te gry nie zdobyły powszechnej popularności. Były uznawane za grywalne, ale brakowało im głębi i ekscytacji.

W współczesnych grach obfitujących w dialogi, takich jak Wiedźmin, Disco Elysium, Assassin’s Creed czy Baldur’s Gate 3, konwersacje z NPC są niezbędne do postępowania w fabule. Jednak nie są głównym celem dla graczy. Pisarze gier często skupiają się na prowadzeniu graczy naprzód i tworzeniu poczucia zanurzenia, zamiast angażować się w długie i zbędne dialogi.

Jednym z wyzwań związanych z tworzeniem rozbudowanych rozmów z NPC jest konieczność wprowadzenia realistycznych ograniczeń i historii życiowych postaci. Wymaga to dużego nakładu pracy ze strony deweloperów, przewyższającego pisanie dialogów niewnoszących wartości. Złożoność wzrasta wykładniczo, gdy zaangażowanych jest wiele postaci.

Kolejnym problemem jest kwestia wprowadzania danych. Komunikowanie się z NPC poprzez tekst lub komendy głosowe może być uciążliwe i mniej przyjazne dla użytkownika w porównaniu z wybieraniem opcji z koła dialogowego. To sprawia, że koncepcja rozmów o znaczeniu staje się mniej atrakcyjna dla graczy.

Mając na uwadze te wyzwania, jasne jest, że znaczące interakcje z NPC w grach nie zdobyły jeszcze popularności. Zamiast tego, należy skupić się na tworzeniu angażujących historii, immersyjnych środowisk i celowych rozgrywek. Poprzez uwzględnienie tych podstawowych aspektów, deweloperzy gier mogą zapewnić graczom prawdziwie satysfakcjonujące i porywające doświadczenie z grami.

FAQ

The source of the article is from the blog zaman.co.at

Privacy policy
Contact