Tajemniczy wszechświat gier według SIMA – współpracownik gamingowy

Google DeepMind, dział Google zajmujący się sztuczną inteligencją (AI), niedawno ujawnił swoje najnowsze osiągnięcie w branży gier. Poznaj SIMA, wirtualnego partnera do gier, który został wyuczony w grze wideo tak jak człowiek.

Podczas gdy modele AI, które świetnie radzą sobie w jednej konkretnej grze, nie są niczym nowym, SIMA przyjmuje zupełnie inne podejście. Został zaprojektowany jako wszechstronny gracz, zdolny opanować wiele gier 3D tak jak człowiek. To, co wyróżnia SIMA, to zdolność do rozumienia i reagowania na instrukcje podane przez gracza.

SIMA, co oznacza 'Scalable, Instructable, Multiworld Agent’, łączy zaawansowaną technologię rozpoznawania obrazu oraz przetwarzanie języka naturalnego, aby skutecznie poruszać się w świecie gier. Google DeepMind współpracował z różnymi producentami gier, aby wyuczyć SIMA w różnych grach wideo, w tym popularnych tytułach takich jak No Man’s Sky, Teardown, Valheim i Goat Simulator 2.

To, co sprawia, że SIMA jest naprawdę niezwykły, to jego interfejs językowy, który pozwala użytkownikom dostarczać proste, naturalnosłowne instrukcje bez konieczności dostępu do kodów źródłowych gry czy przygotowanych interfejsów programistycznych API. Poprzez użycie klawiatury i myszy, SIMA może kontrolować głównego bohatera gry i wykonywać zadania zgodnie z instrukcjami użytkownika.

Obecnie SIMA jest zdolny do wykonywania ponad 600 podstawowych umiejętności, takich jak nawigacja, interakcja z obiektami czy używanie menu. Jednak długoterminowym celem dla DeepMind jest wyuczenie przyszłych agentów, którzy będą potrafili radzić sobie z złożonymi zadaniami wymagającymi planowania strategicznego na wysokim poziomie i wielu podzadań.

Wprowadzenie SIMA stanowi znaczący kamień milowy w rozwoju partnerskich gier zasilanych przez AI. Przez zbliżenie się do luki między AI a interakcją ludzką, Google DeepMind kształtuje przyszłość gier. Dzięki zdolności SIMA do adaptacji do różnych gier i rozumienia poleceń w naturalnym języku, gracze mogą spodziewać się prawdziwie immersyjnego i dynamicznego doświadczenia z grami.

FAQ

The source of the article is from the blog papodemusica.com

Privacy policy
Contact