Nowy kierunek w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w grach wideo

Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w różnych branżach, a gry wideo nie są wyjątkiem. Firmy technologiczne, takie jak Nvidia, wykorzystują technologię generatywnej sztucznej inteligencji do rewolucjonizowania sposobu, w jaki są opowiadane historie w grach. Wyobraź sobie interakcje z postaciami gry wideo w czasie rzeczywistym, gdzie reagują one na twoje działania przy użyciu AI w sposób niezauważalny.

Nvidia niedawno zaprezentowała demo, w którym gracz prowadził rozmowę z dwiema postaciami gry wideo za pomocą mikrofonu. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji postaci dostarczały dynamiczne i interaktywne odpowiedzi, usprawniając doświadczenie z gry. Nvidia, we współpracy z Convai, pionieruje w tej nowej formie opowiadania historii, zamieniając generyczne postacie niewidoczne (NPCs) w angażujące wirtualne istoty zdolne rozpoczynać rozmowy i udzielać wiedzy o grze.

Potencjał generatywnej AI w grach wideo wykracza poza pokaz demo Zaprezentowany przez Nvidię. Na Konferencji Twórców Gier, która odbywa się w San Francisco od 18 do 22 marca, spodziewa się, że firmy ogłoszą nowe gry wideo zasilane tą nowatorską technologią, posuwając granice możliwości narracyjnych.

Jednak integracja AI w opowiadanie historii wzbudziła sceptycyzm i niepewność w branży. Podczas gdy AI już szeroko jest używane w tworzeniu gier, działy narracyjne były wolniejsze w jej przyjmowaniu w porównaniu z zespołami biznesowymi i marketingowymi, zgodnie z ankietą przeprowadzoną przez Konferencję Twórców Gier wśród ponad 3 000 deweloperów.

Tradycyjnie fabuły gier wideo polegały na pisarzach, którzy tworzyli angażujące dialogi dla postaci. Jednak pojawienie się generatywnej AI otwiera nowe możliwości stworzenia symbiotycznej relacji między autorem a twórcą. Kylan Gibbs z Inworld AI uważa, że ta technologia pozwala graczom doświadczać historii z różnych punktów widzenia, zachowując jednocześnie magię świata gry.

Mimo obiecującego potencjału, nie każdy jest w pełni przekonany o możliwościach AI w przepisywaniu narracji gier wideo. Josh Sawyer, dyrektor ds. projektowania studia w Obsidian Entertainment, znanego z gier uznanych przez krytyków, takich jak Pentiment i Fallout: New Vegas, wyraża wątpliwości. Oceniając imponujący charakter demonstracji AI, stwierdza, że nie jest to coś, co obecnie wyobraża sobie wykorzystując w swoich własnych grach.

FAQ:

The source of the article is from the blog coletivometranca.com.br

Privacy policy
Contact