Nissan Planuje Uruchomić Usługi Mobilności Bezobsługowe w Japonii do 2027 Roku
Nissan Motor Co. ogłosił swoje zamiary dotyczące wprowadzenia usług mobilności wykorzystujących pojazdy autonomiczne poziomu 4 w Japonii do roku fiskalnego 2027. Firma ma na celu rozwiązanie rosnącego wyzwania ustanowienia finansowo zrównoważonej komunikacji publicznej w obszarach wiejskich. Początkowa usługa próbna ma ruszyć w Jokohamie, bazie Nissana, w nadchodzącym roku fiskalnym rozpoczynającym się w kwietniu. Usługa będzie stopniowo rozszerzana za pomocą około 20 pojazdów, aż będzie gotowa do działań komercyjnych.
Podczas fazy próbnej Nissan wykorzysta vany Serena wyposażone w technologie samojezdne. Na pokładzie będzie obecny kierowca, aby reagować na nieprzewidziane sytuacje awaryjne. Użytkownicy usługi będą mieli wygodę rezerwowania przejazdów z wyprzedzeniem za pomocą aplikacji mobilnej.
Celem przedsięwzięcia Nissana jest przyczynienie się do przyszłych wymagań mobilności w Japonii poprzez wykorzystanie krajowych technologii. Kazuhiro Doi, wiceprezes ds. badań w Nissanie, wyraził zaangażowanie firmy w świadczenie zrównoważonych usług.
Ta zapowiedź pochodzi w związku z ogłoszeniem planów przez firmę Honda Motor Co. i General Motors Co. dotyczących uruchomienia joint venture skupionego na usługach taksówkowych bez kierowcy w Tokio przed początkiem 2026 roku.
Rozwój transportu autonomicznego przyciąga znaczną uwagę w całej Japonii, gdzie prawie 70% prefektur rozważa przyjęcie autonomicznych autobusów poziomu 4. W miarę jak technologia się rozwija, stwarza to zarówno szanse, jak i wyzwania dla producentów samochodów, takich jak Toyota, który stara się zachować swoje czynniki wzrostu, jednocześnie będąc na bieżąco z potencjalnymi skandalami dotyczącymi manipulacji danymi.
Wkraczająca Nissana w usługi mobilności bezobsługowej to kolejny istotny krok w kierunku bezpieczniejszych i efektywniejszych rozwiązań transportowych na przyszłość. Dzięki integracji technologii i innowacji branża motoryzacyjna nadal kształtuje sposób podróżowania, zmieniając samą koncepcję mobilności.
Q: Co planuje wprowadzić Nissan w Japonii do roku fiskalnego 2027?
A: Nissan planuje wprowadzić usługi mobilności wykorzystujące pojazdy autonomiczne poziomu 4 w Japonii do roku fiskalnego 2027.
Q: Dlaczego Nissan wprowadza te usługi mobilności?
A: Nissan ma na celu rozwiązanie wyzwania ustanowienia finansowo zrównoważonej komunikacji publicznej w obszarach wiejskich.
Q: Kiedy rozpocznie się usługa próbna usług mobilności Nissana?
A: Usługa próbna ma ruszyć w Jokohamie w nadchodzącym roku fiskalnym rozpoczynającym się w kwietniu.
Q: Ile pojazdów będzie użytych w usłudze próbnej?
A: W usłudze próbnej będzie używanych około 20 pojazdów.
Q: Jakiego rodzaju pojazdy będzie używał Nissan podczas fazy próbnej?
A: Nissan będzie używał vanów Serena wyposażonych w technologie samojezdne podczas fazy próbnej.
Q: Czy w trakcie fazy próbnej będzie obecny kierowca?
A: Tak, kierowca będzie obecny na pokładzie, aby reagować na nieprzewidziane sytuacje awaryjne.
Q: Jak użytkownicy mogą zarezerwować swoje przejazdy usługi?
A: Użytkownicy usługi mogą zarezerwować swoje przejazdy z wyprzedzeniem za pomocą aplikacji mobilnej.
Q: Jaki jest cel przedsięwzięcia Nissana?
A: Celem przedsięwzięcia Nissana jest przyczynienie się do przyszłych wymagań mobilności w Japonii poprzez wykorzystanie krajowych technologii.
Q: Jakie plany ogłosili Honda i General Motors?
A: Honda i General Motors ogłosili plany dotyczące uruchomienia joint venture skupionego na usługach taksówkowych bez kierowcy w Tokio przed początkiem 2026 roku.
Q: Czy inne prefektury w Japonii rozważają przyjęcie autonomicznych autobusów?
A: Tak, prawie 70% prefektur w Japonii rozważa przyjęcie autonomicznych autobusów poziomu 4.
Q: Jak rozwój transportu autonomicznego wpływa na producentów samochodów, takich jak Toyota?
A: Rozwój transportu autonomicznego stwarza zarówno szanse, jak i wyzwania dla producentów samochodów, takich jak Toyota, którzy starają się zachować czynniki wzrostu i radzić sobie z potencjalnymi skandalami dotyczącymi manipulacji danymi.
The source of the article is from the blog macholevante.com