Tłumaczenie artykułu: Air Canada zobowiązana do wypłacenia odszkodowania Klientowi za błąd chatbota

Air Canada została zobowiązana przez Trybunał Rozwiązywania Sporów (CRT) do wypłacenia odszkodowania klientowi za „błąd” w polityce zniżek na bilety spowodowany przez chatbota online. Decyzja, ogłoszona 14 lutego, stwierdziła, że klient Jake Moffatt otrzyma w sumie 812 CAD w postaci odszkodowania, odsetek z przed daty wyroku oraz opłat. Air Canada ma dwa tygodnie na zrealizowanie decyzji.

Prawna sprzeczka Moffatta z linią lotniczą wynikła z twierdzenia, że chatbot na stronie internetowej Air Canada błędnie stwierdził, że mógłby on retrospektywnie ubiegać się o „taryfy żałobne” za bilety zakupione w listopadzie 2022 roku po śmierci jego babci. Chatbot rzekomo poinformował Moffatta, że ma 90 dni na złożenie wniosku o obniżone opłaty lotnicze, pomimo tego, że strona internetowa linii lotniczej wyraźnie stwierdzała, że nie ma możliwości uzyskania zwrotu za podróż, która już się odbyła.

Decyzja CRT podkreśliła, że Moffatt polegał na chatbocie w kwestii dokładnych informacji i nie zarezerwowałby ostatnich chwil lotów, gdyby wiedział, że będzie musiał zapłacić pełną opłatę. Air Canada próbowała argumentować, że nie może być odpowiedzialna za informacje dostarczone przez jednego ze swoich agentów, w tym chatbota. Jednakże, trybunał odrzucił ten argument, twierdząc, że linia lotnicza miała obowiązek troski wobec Moffatta i powinna była zapewnić dokładność swojego chatbota.

Air Canada oświadczyła, że zastosuje się do decyzji CRT. Jako jedna z głównych linii lotniczych w Kanadzie, firma przewozi miliony pasażerów rocznie. CRT, niezależny trybunał online, działa w ramach systemu prawnego kraju.

The source of the article is from the blog scimag.news

Privacy policy
Contact