Zapewnienie etycznego regulowania sztucznej inteligencji: Rola parlamentu

Sztuczna Inteligencja (SI) zdecydowanie dokonuje znaczących postępów i przyczynia się do różnych branż. Od poprawy analizy mammogramów po rewolucjonizację rozwoju infrastruktury, SI ma potencjał, aby jeszcze bardziej przynieść dobro w przyszłości. Jednak odpowiedź rządu na ten nowy obszar technologiczny wydaje się być ograniczona.

Potrzebujemy pilnej i dalekowzrocznej strategii dotyczącej siły roboczej w dziedzinie SI, podobnej do strategii siły roboczej NHS, która zapewnia sprawiedliwe rozpowszechnienie możliwości w różnych regionach. Ponadto, koordynacja organizacji sektora publicznego oraz zrozumienie roli SI w rozwoju infrastruktury są istotne. Jednakże być może najważniejszym aspektem jest ustanowienie solidnych regulacji, które umożliwiają rozkwit SI, zapobiegając potencjalnym problemom.

Tradycyjny proces ustawodawczy, obejmujący ustawodawstwo pierwotne i wtórne, jest nieskuteczny w regulowaniu SI ze względu na jej szybkie tempo rozwoju. Zanim ustawy zostaną uchwalone, są one już przestarzałe. Nie możemy regulować czegoś, nie w pełni rozumiejąc jej potencjału ani przewidując jej przyszłych rozwojów.

Pozostawienie regulacji wyłącznie w gestii rządu również nie jest rozwiązaniem. Kwestie dotyczące polityki publicznej związane z SI powinny być decydowane przez parlament, a organy regulacyjne powinny wdrożyć te polityki. Aby to osiągnąć, musimy dostosować nasze procedury parlamentarne. Jedną z sugestii jest wzmocnienie Komitetu Nauki, Innowacji i Technologii, być może we współpracy z Komitetem Wyborczym ds. Biznesu i Handlu. Poprzez ustawodawstwo pierwotne, komitety wyborcze mogłyby otrzymać uprawnienia do regulacji w imieniu parlamentu, zachowując regularny nadzór.

Parlament musi posiadać autorytet i ekspertyzę do regulowania SI z prędkością jej rozwoju. Nowe procesy w parlamencie zostały przyjęte w przeszłości gdy były konieczne, a regulacja SI to klasyczny przykład potrzeby zmian.

Innym istotnym aspektem, którego rząd nie zauważył, jest ryzyko, że SI ulegnie uprzedzonej kulturze „tech bro”. Istnieje zagrożenie, że dyskryminacja stanie się zakorzeniona w zbiorach danych, wzmacniając nierówności, które polityka publiczna ma na celu zwalczyć. Otwarty Instytut Danych podkreśla znaczenie silnej infrastruktury danych w walce z tymi uprzedzeniami i praktykami dyskryminującymi.

Branża SI już teraz wykazuje nierównowagi płciowe i uprzedzenia. Badanie przeprowadzone przez Towarzystwo Fawcett wykazało, że wielu mężczyzn pracujących w dziedzinie SI nie uważa, że istnieje potrzeba równowagi płciowej w miejscu pracy. Takie postawy zniechęcają kobiety do wchodzenia i pozostawania w branży, pozbawiając ją cennego talentu.

Aby SI rozwijała się w sposób etyczny i inluzjny, wszyscy muszą mieć udział w jej regulacji. Konieczne jest, aby kobiety, jak i mężczyźni, przyczyniali się do kształtowania przyszłości SI poprzez parlament.

Podsumowując, regulacja SI wymaga proaktywnego i adaptacyjnego podejścia. Poprzez wzmacnienie komitetów wyborczych i przyjęcie nowych procesów w parlamencie, możemy zapewnić skuteczną i etyczną regulację SI. Ponadto, ważne jest nadal zwalczanie uprzedzeń i nierównowag płciowych w branży, aby promować równość i różnorodność w rozwoju SI. To poprzez wspólny wysiłek i zaangażowanie parlamentarne SI może osiągnąć swój pełny potencjał na rzecz społeczeństwa.

The source of the article is from the blog kunsthuisoaleer.nl

Privacy policy
Contact