Turbulencje w firmie Cruise: Główny kadrer odchodzi

Firma Cruise, jednostka ds. technologii samochodów bez kierowcy General Motors (GM), ponownie przeżywa poważne zmiany, ponieważ Carl Jenkins, starszy wiceprezes platform pojazdów autonomicznych, ogłosił swoją dymisję. Odchodząc, Jenkins dołącza do serii rezygnacji i zwolnień w firmie Cruise po głośnym incydencie zeszłego roku, gdy jeden z autonomicznych pojazdów firmy potrącił pieszego.

Mimo że Jenkins nie podał konkretnych powodów swojego odejścia, w swoim poście na LinkedIn stwierdził, że może podzielić się swoimi osiągnięciami w firmie Cruise w przyszłości. Podkreślił jednak, że jego plany na przyszłość różnią się i są pod jego kontrolą.

Odejście tego kierowniczego pracownika stanowi kolejne ogniwo w serii wysoko postawionych rezygnacji w firmie Cruise po wypadku z pieszego. W listopadzie poprzedni dyrektor generalny Kyle Vogt złożył dymisję, a następnie zrobił to współzałożyciel Daniel Kan. W grudniu zwolniono dziewięciu innych kadr kierowniczych, w tym dyrektora operacyjnego i dyrektora ds. prawnych. Firma Cruise zmniejszyła również zatrudnienie o prawie 25%.

Incydent, w którym pojazd autonomiczny Cruise ranił pieszego, skutkował wycofaniem zezwolenia firmie na operowanie pojazdami autonomicznymi i wywołał trwające dochodzenia ze strony władz stanowych i federalnych. W odpowiedzi GM ogłosiło plany zmniejszenia wydatków firmy Cruise o połowę na 2024 rok, mając zamiar przepozycjonować i ponownie uruchomić spółkę oferującą usługi bezzałogowego transportu pasażerskiego.

Ostatnia fala dymisji i restrukturyzacji w firmie Cruise podkreśla wyzwania i konsekwencje, z jakimi borykają się przedsiębiorstwa w branży pojazdów autonomicznych. W miarę jak technologia się rozwija, priorytetem dla firm jest konieczność zapewnienia bezpieczeństwa i odzyskania zaufania publicznego w celu skutecznego posuwania się naprzód.

The source of the article is from the blog papodemusica.com

Privacy policy
Contact