Służba taksówek autonomicznych Waymo napotyka opór w trakcie ekspansji

Waymo, firma technologiczna zajmująca się samochodami autonomicznymi, która odłączyła się od Google, napotyka opór w trakcie ekspansji swojej taksówki sterowanej przez roboty w obszarze Zatoki w Kalifornii. Firma niedawno złożyła wniosek do California Public Utilities Commission (CPUC) w celu rozszerzenia swojej usługi z San Francisco na Półwysep, ale władze lokalne i ustawodawcy kwestionują tę ideę.

Kontrowersje wynikają z obaw o bezpieczeństwo i zakłócenie spowodowane działaniem pojazdów autonomicznych obok tradycyjnych samochodów i służb ratunkowych. David Canepa, wiceprzewodniczący Rady Zarządu Hrabstwa San Mateo, pyta, dlaczego miasta i hrabstwa powinny pozwolić na działanie robotaksów bez jakiejkolwiek lokalnej kontroli. Obiekcja Canepy podkreśla szerszy spór między władzami stanowymi a lokalnymi dotyczący uprawnienia do podejmowania decyzji w sprawie działań robotaksów.

W odpowiedzi na opór, senator stanu Kalifornia Dave Cortese przedstawił projekt ustawy, która przeniosłaby uprawnienie do wydawania zezwoleń na działalność robotaksów na samorządy lokalne. Ustawa ta umożliwiłaby władzom lokalnym wprowadzenie nowych przepisów dotyczących autonomicznych taksówek.

Waymo złożyło swoją propozycję do CPUC, stwierdzając, że ich samochody są zatwierdzone do użytku na różnych rodzajach dróg, w tym autostradach, drogach krajowych, ulicach miejskich i parkingach. Jednak nadal istnieją obawy dotyczące bezpieczeństwa działania pojazdów autonomicznych przy wysokich prędkościach. Phil Koopman, profesor inżynierii na Carnegie Mellon University, ostrzega przed większym ryzykiem śmierci w wypadkach, gdy samochody poruszają się z prędkością powyżej 30-35 mil na godzinę.

Podczas gdy Waymo nadal obsługuje około 100 robotaksów w San Francisco, doniesienia wskazują, że zdarzyły się incydenty, w których te pojazdy kolidowały z służbami ratunkowymi. Dane miejskie San Francisco pokazują, że General Motors’ Cruise odpowiadał za dwie trzecie takich incydentów, podczas gdy Waymo za jedną trzecią. To budzi pytania dotyczące zaangażowania Waymo w bezpieczeństwo publiczne.

Propozycja ekspansji jest obecnie otwarta na zgłoszenia sprzeciwów, a CPUC oceni propozycję w nadchodzących tygodniach lub miesiącach. Wynik będzie w dużej mierze zależał od ocen pracowników oraz ewentualnych zgłoszonych sprzeciwek w tym okresie.

W miarę jak trwa debata między władzami lokalnymi i stanowymi, pozostaje do zobaczenia, jak będą postępować plany ekspansji Waymo i jakie będą podjęte środki, aby zapewnić bezpieczną integrację pojazdów autonomicznych na drogach Kalifornii.

FAQ:

P: Czym jest Waymo?
O: Waymo to firma technologiczna zajmująca się samochodami autonomicznymi, która odłączyła się od Google.

P: Gdzie Waymo zamierza rozszerzyć swoją taksówkę sterowaną przez roboty?
O: Waymo chce rozszerzyć swoją usługę z San Francisco na Półwysep w obszarze Zatoki Kalifornijskiej.

P: Dlaczego władze lokalne i ustawodawcy sprzeciwiają się ekspansji Waymo?
O: Władze lokalne i ustawodawcy obawiają się bezpieczeństwa i zakłóceń spowodowanych przez działanie pojazdów autonomicznych obok tradycyjnych samochodów i służb ratunkowych.

P: Jaki jest szerszy spór między władzami stanowymi a lokalnymi dotyczący działań robotaksów?
O: Spór dotyczy uprawnienia do podejmowania decyzji w sprawie działań robotaksów, gdzie władze lokalne pytają, dlaczego powinny pozwalać robotaksom działać bez jakiejkolwiek lokalnej kontroli.

P: Jakie zmiany wprowadzono w odpowiedzi na opór?
O: Senator stanu Kalifornia Dave Cortese przedstawił projekt ustawy, który przeniósłby uprawnienie do wydawania zezwoleń na działalność robotaksów na samorządy lokalne.

P: Jakie są obawy dotyczące bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych poruszających się z dużymi prędkościami?
O: Istnieją obawy dotyczące zwiększonego ryzyka śmierci w wypadkach, gdy samochody autonomiczne poruszają się z prędkością powyżej 30-35 mil na godzinę.

P: Czy wystąpiły incydenty z udziałem robotaksów Waymo utrudniających służbom ratunkowym?
O: Tak, zdarzyły się incydenty, w których pojazdy Waymo kolidowały z służbami ratunkowymi, choć zgodnie z danymi miejskimi San Francisco większość incydentów było spowodowanych przez General Motors’ Cruise.

Kluczowe pojęcia:
– Waymo: Firma technologiczna zajmująca się samochodami autonomicznymi, która odłączyła się od Google.
– Robotaksówka: Usługa taksówki korzystająca z pojazdów autonomicznych.
– CPUC: California Public Utilities Commission (Komisja ds. Utilitas Publicznych Kalifornii).

Powiązane linki:
– Oficjalna strona Waymo
– Strona internetowa California Public Utilities Commission

The source of the article is from the blog krama.net

Privacy policy
Contact