Valve ogłasza otwartość na gry opracowane przy użyciu AI generatywnego

Valve niedawno ogłosiło, że Steam będzie teraz akceptować gry stworzone przy użyciu narzędzi AI generatywnego, pod warunkiem, że deweloperzy będą ujawniać korzystanie z AI. Ten ruch otwiera nowe możliwości dla twórców gier i społeczności graczy. Choć istnieją obawy dotyczące implikacji etycznych AI generatywnego, potencjał innowacji i kreatywności nie może być niedoceniony.

Według badania przeprowadzonego przez Konferencję Twórców Gier, okazało się, że 31% spośród 3000 respondentów osobiście korzysta z AI generatywnego w swojej pracy, podczas gdy 18% zdradziło, że ich koledzy z pracy go wykorzystują. Oznacza to, że 49% studiów gier wykorzystuje AI generatywne w pewnym stopniu, choć nie zawsze bezpośrednio dostrzegalne przez graczy.

Narzędzia AI generatywne wywołały kontrowersje, zwłaszcza gdy są używane do generowania projektów artystycznych, pisania i dźwięków, które gracze bezpośrednio doświadczają. Niektórzy deweloperzy gier spotkali się z krytyką za poleganie na aktywach generowanych przez AI, jak w przypadku nadchodzącej gry Square Enixa, Foamstars, która wykorzystała pomoc AI tylko w małej części swojej zawartości. Podobnie, użycie AI generatywnego przy tworzeniu linii dialogowych w The Finals spotkało się z krytyką.

Mimo to, AI generatywne wykracza poza widoczne i słyszalne aspekty gier. Może być wykorzystywane do generowania skrawków kodu, automatyzacji powtarzających się zadań i przyspieszania tworzenia zawartości. Organizatorzy badania zauważyli, że deweloperzy wyrazili zainteresowanie pomocą w kodowaniu i znalezieniem sposobów na ulepszenie procesu tworzenia treści.

Co ciekawe, okazało się, że AI generatywne najczęściej jest używane w dziedzinach finansów, marketingu, PR, produkcji i zarządzania, a nie w dziale narracji, sztuki, dźwięku i jakości. Mówi to o tym, że technologia odgrywa znaczącą rolę w kilku kluczowych obszarach przemysłu gier.

Mimo swojej oczywistej popularności, badanie uwidoczniło również obawy dotyczące etyki korzystania z AI generatywnego. Istotny odsetek respondentów wyraził obawy dotyczące potencjalnej utraty miejsc pracy wynikającej z wykorzystania tej technologii. Wzywano do odpowiedzialnego i etycznego wdrażania AI, a nie zastępowania ludzi. Inni podkreślali potrzebę regulacji dotyczących praw autorskich i kwestii etycznych.

W równoległym wzroście AI generatywnego, zainteresowanie innymi kontrowersyjnymi technologiami, takimi jak NFT i kryptowaluty, zdaje się maleć. Mniej deweloperów wyraziło entuzjazm dla tych technologii w tegorocznym badaniu GDC, co wskazuje na zmieniające się trendy w branży gier.

Decyzja Valva o uwzględnieniu gier rozwijanych przy użyciu AI generatywnego stanowi ekscytujący zwrot dla branży. Pod warunkiem, że deweloperzy będą transparentni w sprawie korzystania z AI, można przewidzieć wzrost liczby kreatywnych i innowacyjnych doświadczeń w grach w bliskiej przyszłości. Ważne jednak jest kontynuowanie dyskusji i rozwiązywanie wyzwań etycznych, jakie stawia ta technologia, zapewniając jej odpowiedzialne i korzystne włączenie w krajobraz gier.

Sekcja FAQ:

1. Co to jest AI generatywne?
AI generatywne odnosi się do wykorzystania narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji do generowania treści, takich jak projekty artystyczne, pisanie, dźwięki i fragmenty kodu. Może automatyzować powtarzające się zadania i przyspieszać tworzenie treści w różnych dziedzinach, w tym w tworzeniu gier.

2. Jakie ogłosiła Valve dotyczące AI generatywnego i Steam?
Valve ogłosiło, że Steam teraz będzie akceptować gry stworzone przy użyciu narzędzi AI generatywnego, pod warunkiem, że deweloperzy będą ujawniać korzystanie z AI. Ta decyzja otwiera nowe możliwości dla twórców gier, aby wprowadzali AI generatywne do swoich gier.

3. Ile deweloperów gier korzysta z AI generatywnego?
Według badania przeprowadzonego przez Konferencję Twórców Gier, 31% spośród 3000 respondentów osobiście korzysta z AI generatywnego w swojej pracy, podczas gdy 18% zgłosiło, że ich koledzy z pracy go wykorzystują. Oznacza to, że około 49% studiów gier wykorzystuje AI generatywne w pewnym stopniu.

4. Jakie są obawy etyczne dotyczące AI generatywnego w grach?
AI generatywne wywołało kontrowersje, gdy jest używane do generowania projektów artystycznych, pisania, dźwięków i innych aspektów gier. Niektórzy deweloperzy spotkali się z krytyką za poleganie na aktywach generowanych przez AI, co może mieć wpływ na kreatywny wkład ludzkich twórców. Wielu obawia się także utraty miejsc pracy i konieczności odpowiedzialnego i etycznego wdrażania AI generatywnego.

5. W jakich obszarach tworzenia gier AI generatywne jest najczęściej wykorzystywane?
Badanie wykazało, że AI generatywne najczęściej jest używane w dziedzinach finansów, marketingu, PR, produkcji i zarządzania, a nie w dziale narracji, sztuki, dźwięku i jakości. Wskazuje to, że ta technologia odgrywa znaczącą rolę w kilku kluczowych obszarach przemysłu gier.

Kluczowe pojęcia i żargon:
– AI generatywne: Wykorzystanie narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji do generowania treści.
– Steam: Platforma cyfrowej dystrybucji gier wideo.
– Konferencja Twórców Gier (GDC): Coroczna konferencja dla twórców gier wideo.
– Aktywa generowane przez AI: Treści stworzone przez narzędzia AI generatywnego, takie jak projekty artystyczne, pisanie i dźwięki, wykorzystywane w grach.
– NFT (Non-fungible tokens): Niefungowalne tokeny, które pozwalają na posiadanie unikalnych cyfrowych przedmiotów.
– Kryptowaluta: Cyfrowa waluta, która wykorzystuje kryptografię do bezpiecznych transakcji finansowych.

Powiązane linki:
– Steam
– Konferencja Twórców Gier

The source of the article is from the blog jomfruland.net

Privacy policy
Contact