Przemysł półprzewodników zmaga się z istotnym spadkiem przychodów w 2023 roku

Według niedawno opublikowanego raportu firmy Gartner Inc, światowy przemysł półprzewodników doświadczył spadku przychodów o 11,1% w 2023 roku w porównaniu z poprzednim rokiem. Całkowite przychody dla branży wyniosły 533 miliardy dolarów amerykańskich (2,51 biliona RM).

25 najlepszych dostawców półprzewodników również odnotowało znaczny spadek przychodów o 14,1% w 2023 roku. Te największe firmy stanowią 74,4% przychodów rynku, co oznacza spadek z 77,2% w 2022 roku. Spadek przychodów był głównie spowodowany słabą sytuacją w segmencie pamięci.

Alan Priestley, wiceprezes analiz firmy Gartner, stwierdził, że rynek półprzewodników miał trudny rok, a przychody z pamięci doświadczyły jednego z najgorszych spadków w historii. Tylko dziewięć spośród 25 najlepszych dostawców było w stanie odnotować wzrost przychodów, podczas gdy pozostałe zanotowały dwucyfrowe spadki.

Jeśli chodzi o wyniki poszczególnych firm, Intel odzyskał swoją pozycję lidera pod względem przychodów z półprzewodników, wyprzedzając Samsunga. Nvidia również znalazła się w pierwszej piątce z imponującym wzrostem o 56,4%, dzięki dominacji w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI). STMicroelectronics zajęło ósme miejsce z wzrostem przychodów o 7,7%, co wynikało z siły sektora motoryzacyjnego.

Spadek przychodów był głównie spowodowany słabszym niż oczekiwano popytem i nadmiarem zapasów w kanałach sprzedaży smartfonów, komputerów osobistych i serwerów, co skutkowało 37% spadkiem przychodów z produktów pamięciowych. Jednak produkty inne niż pamięć radziły sobie lepiej, z niższym spadkiem przychodów o 3%. Wynikało to z relatywnie stabilnego środowiska cenowego oraz rosnącego popytu na aplikacje z dziedziny AI, pojazdy elektryczne oraz branże obronności i lotnictwa.

Mimo trudnego roku dla przemysłu półprzewodników, istnieją możliwości wzrostu w przypadku produktów innych niż pamięć i nowych technologii. W miarę pokonywania tych wyzwań ważne będzie, aby firmy potrafiły się dostosować i innowować, aby pozostać konkurencyjnymi w zmieniającym się krajobrazie rynkowym.

The source of the article is from the blog combopop.com.br

Privacy policy
Contact