General Motors rezygnuje z Ultra Cruise na rzecz Super Cruise

General Motors podjął decyzję o anulowaniu systemu pomocniczego dla kierowców półautonomicznego napędu, Ultra Cruise, według informatorów. Producent samochodów zamiast tego skupi się na dalszym rozwoju istniejącego systemu, Super Cruise. Choć GM nie potwierdziło anulowania Ultra Cruise, wiceprezes ds. komunikacji technologicznej na skalę globalną w firmie ujawnił, że priorytetem jest rozwijanie możliwości Super Cruise.

Ultra Cruise został zaprezentowany w 2021 roku jako ulepszona wersja Super Cruise, obiecująca lepsze możliwości. Pierwotnie planowano wprowadzenie go na rynek w 2023 roku, ale źródła sugerują, że już go nie doczekamy. Decyzja o porzuceniu Ultra Cruise może wynikać z trudności, jakie General Motors napotykał w sektorze technologii pojazdów autonomicznych od incydentu z października zeszłego roku.

W zeszłym roku w pełni autonomiczny samochód testowy Cruise był zamieszany w wypadku, w którym potrącono pieszego, a następnie ciągnięto go pod pojazdem. Ten incydent wywołał liczne śledztwa, masowe zwolnienia, odejście dyrektora generalnego oraz wycofanie całej floty pojazdów autonomicznych z użytku. W rezultacie GM zdecydowało się skupić swoje wysiłki na dalszym rozwoju Super Cruise i wzmocnieniu środków bezpieczeństwa przed rozszerzeniem zastosowania.

Super Cruise, który obecnie umożliwia jazdę bez użycia rąk na długich odcinkach dróg w Ameryce Północnej o łącznej długości 200 000 mil, pozostanie głównym systemem półautonomicznego napędu w GM. Ultra Cruise miało umożliwiać jazdę bez użycia rąk w 95% scenariuszy drogowych na 2 milionach dróg w USA i Kanadzie. Jednak z powodu problemów i wyzwań, z jakimi zmagało się GM, firma postanowiła skupić się na udoskonalaniu i rozszerzaniu Super Cruise.

General Motors nadal pozostaje zobowiązany do wprowadzania bezpiecznej i niezawodnej technologii autonomicznej jazdy we wszystkich swoich markach. Chociaż anulowanie Ultra Cruise może rozczarować niektórych, którzy oczekiwali jego premiery, decyzja firmy odzwierciedla jej zaangażowanie w dostarczenie systemu, który przeszedł rygorystyczne testy i uwzględnia obawy wynikające z ostatnich incydentów.

Podczas dalszego doskonalenia i ulepszania Super Cruise, GM zamierza rozwijać jego funkcjonalności, zwiększać dostępność i stopniowo wprowadzać go do większej liczby kategorii pojazdów i sieci drogowych. Nauki wyniesione z problemów z Ultra Cruise z pewnością przyczynią się do dalszego rozwoju technologii półautonomicznego napędu w GM, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno dla kierowców, jak i pieszych.

The source of the article is from the blog radiohotmusic.it

Privacy policy
Contact