General Motors Opuściło Program Ultra Cruise i Skupia Się na Super Cruise

W zaskakującym ruchu General Motors (GM) zdecydowało się zakończyć program Ultra Cruise, który miał wspomagać kierowcę, odchodząc od wcześniejszych planów wprowadzenia systemu na rynek amerykański. Decyzja ta jest wynikiem wyzwań, przed którymi stoi spółka w związku ze swoim oddziałem do jazdy autonomicznej, Cruise, po poważnym wypadku w październiku.

Według źródeł zaznajomionych z tematem, GM teraz skieruje swoje wysiłki na rozwój systemu Super Cruise, zamiast utrzymania dwóch oddzielnych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Decyzja ta, chociaż nie potwierdzona przez kierownictwo GM, jest zgodna z celem uproszczenia inicjatyw firmy dotyczących jazdy autonomicznej.

Darryll Harrison Jr., wiceprezes GM ds. Globalnej Komunikacji Technologicznej, skomentował tę sytuację, podkreślając rozwój i ulepszanie systemu Super Cruise. Powiedział: „GM nadal poszerza dostęp i zwiększa zdolności systemu Super Cruise, naszej zaawansowanej technologii wspomagania kierowcy. Naszym celem jest bezpieczne wdrażanie tej technologii we wszystkich markach GM i w większej liczbie kategorii pojazdów, jednocześnie poszerzając zasięg na coraz więcej dróg.”

Ultra Cruise, teraz anulowany program, miał na celu oferowanie jazdy bez użycia rąk i szerszych możliwości niż bardziej ograniczony system Super Cruise. Planowano, że będzie wykorzystywał połączenie kamer o zasięgu dalekiego zasięgu, czujników o zasięgu krótkiego oraz zaawansowanej mocy obliczeniowej. Ostatecznym celem było umożliwienie Ultra Cruise autonomicznej jazdy w 95 procentach sytuacji, nawet na ulicach miast i drogach wiejskich.

Ta ostatnia decyzja GM wywołała spekulacje dotyczące przyszłych planów firmy dotyczących jazdy autonomicznej. Wobec rosnącej konkurencji w sektorze pojazdów autonomicznych, zwłaszcza z beta-wersją pełnej jazdy autonomicznej (FSD) Tesli, GM wydaje się skupiać swoją uwagę na doskonaleniu i rozwijaniu technologii Super Cruise.

Na chwilę obecną GM nie udzieliło dalszych komentarzy ani wyjaśnień dotyczących tej decyzji. Decyzja o zakończeniu programu Ultra Cruise przyszła w momencie, gdy spółka-córka GM, Cruise, jest pod nadzorem z powodu wypadku, w którym brał udział jeden z jej pojazdów autonomicznych. Incydent ten spowodował rozpoczęcie dochodzeń przez federalne i stanowe władze, co doprowadziło do zmian w zarządzie i ponownej oceny działań Cruise.

Podsumowując, decyzja GM o zakończeniu programu Ultra Cruise i skoncentrowaniu się na systemie Super Cruise stanowi zmianę w strategii firmy dotyczącej jazdy autonomicznej. Poprzez skoncentrowanie zasobów na jednym systemie ADAS, GM ma na celu poprawę bezpieczeństwa i funkcjonalności swojej technologii autonomicznej.

The source of the article is from the blog exofeed.nl

Privacy policy
Contact