Bezpieczeństwo Tesli Semi: obawy dotyczące funkcji autonomicznych

W ostatniej analizie przeprowadzonej przez LendingTree stwierdzono, że kierowcy Tesli są bardziej podatni na wypadki w porównaniu do kierowców innych marek samochodów. Z wynikiem 23,54 wypadków na 1000 kierowców, kierowcy Tesli zajmują pierwsze miejsce na liście, za nimi plasują się Ram i Subaru. Choć ta analiza nie dostarczyła analizy przyczynowo-skutkowej, to zbiega się ona w czasie z ostatnim odwołaniem przez Teslę ponad 2 milionów pojazdów z powodu problemu z oprogramowaniem Autopilota, który zagrażał bezpieczeństwu.

Recall koncentruje się na naprawie funkcji Autosteer, która jest częścią systemu wspomagania kierowcy Tesli. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) stwierdziła, że kontrole Autosteer mogą nie być wystarczające do zapobieżenia nieprawidłowemu użytkowaniu zaawansowanego wspomagania kierowcy. Jest to istotne zmartwienie, ponieważ kierowcy Tesli muszą być gotowi do interwencji w razie potrzeby, nawet gdy Autopilot jest włączony.

Departament Sprawiedliwości prowadzi dochodzenie w sprawie kilku wypadków, które miały miejsce podczas korzystania z oprogramowania Autopilota Tesli. Aby zbadać wpływ systemu Autopilot na wypadki, NHTSA przeanalizowała 956 wypadków, w których domniemano, że Autopilot był w użyciu. Spośród nich 322 wypadki uznano za związane z Autopilotem, obejmujące kolizje czołowe i potencjalne niezamierzone wyłączenie.

Jednym z czynników, które mogą przyczyniać się do wypadków podczas jazdy autonomicznej, jest lekkomyślność kierowców. Zwłaszcza kierowcy ciężarówek mają długie godziny pracy i mogą być skłonni brać przerwy lub nawet drzemki, gdy sterowanie autonomiczne przejmuje kontrolę. Tesla Semi, elektryczna ciężarówka klasy 8, posiada sprzęt, który umożliwia ulepszony Autopilot, chociaż nie oferuje aktualnie aktualizacji do Enhanced Autopilot dostępnego w samochodach Tesli.

Rozważania dotyczące bezpieczeństwa jazdy autonomicznej szybują na wyższe niż kiedykolwiek poziomy w kontekście Tesli Semi. Te ciężarówki mogą ważyć aż 82 000 funtów, co sprawia, że ​​wypadki z udziałem takich pojazdów są ponad 24 razy bardziej niebezpieczne niż wypadki zwykłych samochodów, obliczając na podstawie energii kinetycznej. Ponadto, ciężarówki te mają zezwolenie na holowanie do czterech przyczep o łącznej wadze 400 000 funtów, co sprawia, że ​​potencjalne konsekwencje wypadków stają się jeszcze poważniejsze.

Podczas gdy Tesla nadal jest pionierem w dziedzinie technologii autonomicznych i przesuwa granice możliwości w przemyśle motoryzacyjnym, obawy dotyczące bezpieczeństwa związane z funkcjami autonomicznymi nie ustają. W miarę postępu technologii autonomicznej jazdy ważne jest, aby priorytetem było bezpieczeństwo i zapewnienie, że kierowcy rozumieją i przestrzegają ograniczeń tych systemów.

The source of the article is from the blog mendozaextremo.com.ar

Privacy policy
Contact