Przyszłe plany Intel dotyczące układów GPU: czego można się spodziewać

Przyszłość dyskretnego układu GPU Intela jest gorącym tematem w branży technologicznej, a po długim okresie milczenia firma wreszcie rzuca światło na swoje nadchodzące plany. Według Toma Petersona, rzecznika prasowego Intela ds. dyskretnych GPU, nowa architektura zatytułowana Battlemage jest już w trakcie prac i przechodzi testy.

Wygląda na to, że Intel wziął sobie do serca problemy, które dotknęły początkową premierę Arc Alchemist. W przypadku Alchemista sterowniki nie były zoptymalizowane dla starszych gier, co spowodowało konieczność pośpiechu i wydanie licznych aktualizacji w celu rozwiązania tego problemu. Peterson podkreślił znaczenie optymalizacji sterowników i stwierdził, że 30% zespołu jest obecnie poświęcone dopracowywaniu sterowników dla Battlemage.

Na podstawie mapy drogowej Intela i wcześniejszych przecieków można przypuszczać, że Battlemage zostanie wydany jeszcze w tym roku, zgodnie z dwuletnim cyklem premiery GPU firmy. Jednak jednym z wyzwań, którym Intel może się mierzyć, jest proces technologiczny produkcji. Podczas gdy Alchemist korzystał z procesu TSMC 6 nm, plotki mówią, że Battlemage zostanie wyprodukowany z użyciem nowszej technologii 4 nm. Jeśli konkurenci Intela, AMD i Nvidia, zdecydują się na kolejny węzeł TSMC o przewidywanym rozmieszczeniu 3 nm dla swoich układów GPU nowej generacji, Intel może znów znajdować się w sytuacji, w której goni rywali.

Niemniej jednak oczekiwania dotyczące drugiego wejścia Intela na rynek GPU są wysokie. Firma poczyniła znaczące postępy w poprawie swoich sterowników i koncentruje się na dostarczaniu zoptymalizowanego doświadczenia w grach. Poprzez rozwiązanie problemów związanych z premierą Alchemista i wykorzystanie postępów w technologii produkcji, Intel ma na celu przyciągnięcie graczy do Battlemage’a.

Podczas gdy CES ujawnia więcej szczegółów dotyczących przyszłych planów Intela dotyczących GPU, będzie interesujące zobaczyć, jakie innowacje i funkcje przyniesie ze sobą architektura Battlemage. Dzięki wiedzy nabytej na podstawie poprzednich wydań Intel jest zdeterminowany, aby stać się ważnym graczem na rynku GPU i dostarczać graczom konkurencyjną alternatywę dla AMD i Nvidia.

The source of the article is from the blog enp.gr

Privacy policy
Contact