Senator stanu South Bay, Dave Cortese, popiera decyzyjne uprawnienia dla lokalnych ustawodawców w kwestii pojazdów autonomicznych. W ramach rozwiązania problemów dotyczących bezpieczeństwa w związku z samochodami bez kierowcy, Cortese przedstawił ustawę senatu 915, której celem jest przeniesienie kontroli regulacyjnej z poziomu państwa na lokalne władze.
Choć Cortese dostrzega potencjał sztucznej inteligencji i technologii samonapędowych, podkreśla konieczność kompleksowych uregulowań. Uważa, że brak odpowiednich środków zapewniających odpowiedzialność za pojazdy autonomiczne zagraża bezpieczeństwu publicznemu. Wskazuje na incydenty w miastach takich jak San Francisco i Los Angeles, twierdząc, że lokalne władze, dzięki swojej zdolności do szybkiego tworzenia i modyfikowania ustaw, są lepiej przystosowane do zapełnienia luki regulacyjnej.
Jednak nie wszyscy zgadzają się z podejściem Cortese’a. Profesor Scott Moura z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley sugeruje, że skuteczniejszym podejściem byłoby wprowadzenie z góry ustalonych regulacji na szerszą skalę przez państwo. Poprzez ustanowienie standaryzowanych przepisów, zapewniłoby to spójne praktyki i ułatwiło firmom zajmującym się pojazdami autonomicznymi poruszanie się w różnych społecznościach.
Mimo różnych opinii na temat najlepszego podejścia, eksperci zgadzają się, że regulacje są niezbędne w miarę rozpowszechniania się technologii sztucznej inteligencji. Profesor Ahmed Banafa z Uniwersytetu Stanowego w San Jose uważa, że można oczekiwać dalszych wezwań do regulacji, gdy technologia sztucznej inteligencji stanie się bardziej powszechna.
Projekt ustawy senatu 915 ma zostać poddany głosowaniu w pierwszym komitecie ds. polityki w marcu. Jeśli zostanie zatwierdzony, głosowania komitetu i całego zgromadzenia w obu izbach będą miały miejsce we wrześniu.
The source of the article is from the blog exofeed.nl