AMD i Nvidia rywalizują w dziedzinie technologii skalowania

W ciągle ewoluującym świecie technologii GPU, AMD i Nvidia toczą zaciętą walkę o dominację. Podczas gdy Nvidia słynęła z innowacyjnych funkcji i wprowadzania nowych produktów, AMD podejmuje wysiłki, aby podważyć tę narrację.

Według Aarona Steinmana, przedstawiciela AMD, idea, że Nvidia wyznacza tempo, a AMD podąża za nią, nie jest całkowicie dokładna. Steinman zastanawia się, czy Nvidia teraz odczuwa potrzebę dostosowania się do rozwiązań opartych na sterownikach AMD, takich jak nadchodzące Fluid Motion Frames, a także już dostępne FidelityFX Super Resolution (FSR).

Kluczowa różnica między tymi technologiami tkwi w ich dostępności. Podczas gdy DLSS od Nvidia jest ograniczony do określonych rozwiązań i dostępny tylko na wybranych kartach graficznych Nvidia, FSR od AMD jest oprogramowaniem open source i kompatybilny z kartami graficznymi różnych producentów. To sprawia, że oferta AMD jest bardziej przyjazna dla konsumentów i potencjalnie bardziej atrakcyjna dla deweloperów gier.

Steinman sugeruje, że Nvidia będzie musiała albo udostępnić DLSS na kartach graficznych AMD, albo przyjąć podejście open source, aby pozostać konkurencyjną. Jednak prawdopodobieństwo, że Nvidia zaakceptuje open source, pozostaje niepewne, ponieważ firma była niechętna temu pomysłowi w przeszłości.

Mimo obecnej przewagi rynkowej Nvidii, walka między AMD i Nvidia nie wykazuje żadnych oznak słabnięcia. Obie firmy nadal inwestują w innowacje i wprowadzają nowe technologie, aby utrzymywać przewagę. Ta konkurencja może ostatecznie przynieść korzyści konsumentom, ponieważ może prowadzić do opracowania nowych funkcji i ewentualnego obniżenia cen.

W miarę trwania walki o dominację GPU, wyraźne jest, że ta rywalizacja ukształtuje przyszłość technologii skalowania. Konsumenci mogą oczekiwać ekscytujących postępów i innowacji, gdy AMD i Nvidia starają się przewyższyć siebie nawzajem. Bądźcie na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami i rozwojem tej trwającej sagi.

The source of the article is from the blog agogs.sk

Privacy policy
Contact