Valve udziela wsparcia deweloperom gier dzięki sztucznej inteligencji generatywnej

Valve, popularna firma zajmująca się grami, niedawno ogłosiła wdrożenie technologii sztucznej inteligencji generatywnej (generative AI) na swojej platformie Steam. Po kilku miesiącach dogłębnych badań i analiz, Valve wprowadziło znaczące zmiany w swoich zasadach dotyczących sztucznej inteligencji generatywnej, pozwalając deweloperom na wydawanie gier z wykorzystaniem tej nowoczesnej technologii.

W swoim wpisie na blogu, Valve podkreślił znaczenie przejrzystości i świadomości konsumentów w branży gier. Od teraz deweloperzy będą musieli wypełnić ankietę dotyczącą treści, zanim zostanie zgłoszona gra do Steam. W ankiecie tej znajdują się nowe sekcje poświęcone opisowi roli sztucznej inteligencji w rozwoju gry i kategoryzowaniu jej zastosowania.

Pierwsza kategoria skupia się na treściach „pre-generowanych” przez sztuczną inteligencję przed premierą gry. Deweloperzy muszą zapewnić, że taka treść nie narusza żadnych praw autorskich. Valve przeprowadzi dokładne testy, aby upewnić się, czy gra spełnia te wymagania przed jej udostępnieniem.

Druga kategoria dotyczy żywo generowanych treści przez sztuczną inteligencję. Oprócz zasad określonych w pierwszej kategorii, deweloperzy muszą określić zabezpieczenia lub ograniczenia dla sztucznej inteligencji, aby zapobiec tworzeniu nielegalnych treści. Te istotne informacje będą wyraźnie widoczne na stronie gry w Sklepie Steam, aby gracze mogli podejmować świadome decyzje dotyczące wyboru gier.

Valve zdaje sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń związanych z sztuczną inteligencją generatywną i podejmuje proaktywne działania w celu ochrony swojej bazy użytkowników. Firma wprowadziła nowy system zgłaszania, który umożliwia graczom zgłaszanie przypadków nielegalnych treści generowanych na żywo przez sztuczną inteligencję bezpośrednio za pośrednictwem narzędzia nakładki w grze Steam. Ta funkcja ma na celu stworzenie bezpieczniejszego środowiska dla graczy i zapewnienie szybkiego rozwiązania potencjalnych problemów.

Warto zauważyć, że gry generujące treści po premierze, przeznaczone dla dojrzałej publiczności, nie będą akceptowane na Steam. Ta decyzja stanowi wyjątek, podkreślając zaangażowanie Valve w zachowanie etycznych standardów w branży gier.

Nowe wytyczne Valve są znaczącym krokiem naprzód w przyjmowaniu możliwości sztucznej inteligencji generatywnej w grach. Poprzez dostarczenie deweloperom odpowiednich ram do działania i promowanie przejrzystości wobec konsumentów, Valve toruje drogę dla nowej ery innowacji w branży gier.

The source of the article is from the blog maestropasta.cz

Privacy policy
Contact