Autonomouszne startupy transportowe Kodiak przedstawiają next-generation ciężarówkę autonomiczną

Kodiak Robotics, startup zajmujący się autonomicznym transportem ciężarowym, ogłosił wprowadzenie na rynek nowej ciężarówki, która ma zrewolucjonizować operacje komercyjne związane z autonomicznym prowadzeniem pojazdów. Założyciel Don Burnette stwierdził, że ta ciężarówka, w przeciwieństwie do innych, kładzie nacisk na bezpieczeństwo poprzez włączenie redundancji w każdym kluczowym komponencie mechanicznym. Dzięki redundancji pojazd pozostaje bezpieczny nawet w przypadku awarii w trakcie autonomicznych operacji.

Jako startup wspierany przez venture capital, Kodiak skupia się na pokonaniu wyzwań, z jakimi boryka się przemysł pojazdów autonomicznych, który doświadczył upadku wielu startupów z powodu wysokich kosztów projektowania, opracowywania i testowania autonomicznych technologii. Nawet ustalone firmy, takie jak Cruise, napotkały problemy wskutek nagłego zakończenia operacji z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa po wypadkach lub incydentach.

Ciężarówka Kodiaka posiada redundancję wewnętrznie zaprojektowanych i opracowanych systemów, w tym wielu aktywatorów hamulcowych, układów kierowniczych oraz systemów zasilania awaryjnego dla komputerów, czujników, aktywatorów i systemów elektrycznych. Firma zintegrowała również zduplikowane łącza komunikacyjne LTE, aby zapewnić stały kontakt z pojazdem z centrów sterowania znajdujących się w Teksasie i Kalifornii.

Dodatkowo, ciężarówka posiada ulepszenia w sprzęcie sensorycznym, w tym mikrofony do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych. Jest wyposażona w 12 kamer, cztery czujniki LiDAR i sześć czujników radarowych. Po stronie obliczeniowej, ciężarówka autonomiczna posiada podwojoną liczbę rdzeni procesora GPU, zwiększoną prędkość przetwarzania, większą pamięć i większą przepustowość w porównaniu do poprzedniej generacji ciężarówek Kodiak.

Burnette podkreślił, że redundancje w ciężarówce zapewniają gotowość do wykorzystania na autostradach. Po pięciu latach intensywnych testów, obejmujących ponad 2,5 miliona mil i transportujących 5000 ładunków, ciężarówka została zaprojektowana do masowej produkcji. Burnette wyraził przekonanie, że sukces Kodiaka nie zależy tylko od dominacji na rynku transportowym, ale również od osiągnięcia celu posiadania 1000 samochodów ciężarowych w pełnym komercyjnym użytku.

Kodiak planuje rozpocząć operacje bez kierowcy między Dallas a Houston w 2024 roku. W odróżnieniu od konkurentów, Kodiak przyjął inną strategię, pozostając neutralnym producentem ciężarówek, co pozwala startupowi na szybkie działanie przy zachowaniu najwyższego priorytetu jakim jest bezpieczeństwo.

Integracja oprogramowania w nowe ciężarówki oraz kolejne testy i walidacja rozpoczną się, gdy Kodiak przygotuje się do pokonania pierwszej mile bez kierowcy w 2024 roku, a komercyjne wdrożenie oczekuje się w 2025 roku. Wizja Burnette dla Kodiaka pokrywa się z trajektorią wzrostu firm takich jak Cruise i Waymo, zaczynając od operacji na małą skalę, które stopniowo się rozszerzają. Ostatecznym celem jest dostępność gotowych do użycia ciężarówek dla partnerów przewoźników do 2025 roku.

The source of the article is from the blog lokale-komercyjne.pl

Privacy policy
Contact