Problemy departamentów policji z wydawaniem mandatów za naruszenia ruchu drogowego przez pojazdy autonomiczne

W skrócie:
Kilka głównych amerykańskich miast, w których znajdują się w pełni autonomiczne pojazdy (AV), zmagają się z trudnościami związanymi z wydawaniem mandatów za naruszenia ruchu drogowego. Departamenty Policji w San Francisco, Phoenix i Las Vegas Metropolitan potwierdziły, że nie mogą wystawiać mandatów, jeśli w pojeździe nie ma kierowcy. Powstają pytania dotyczące odpowiedzialności cywilnej w przypadkach, gdy naruszenia ruchu drogowego są wykorzystywane do ustalenia winy. Obecnie Alphabet Waymo i Zoox Amazon prowadzą usługi wspomagane przez autonomiczne pojazdy w różnych miastach, ale policja nie może nałożyć mandatów na te pojazdy. Departament Motor Vehicles w Kalifornii (CDMV) zawiesił działalność taksówek bez kierowcy Cruise General Motors ze względów bezpieczeństwa. Chociaż stany takie jak Arizona zmieniły przepisy dotyczące mandatów dla AV, departamenty policji wciąż mają trudności z monitorowaniem i właściwym reagowaniem na naruszenia popełniane przez te pojazdy.

Departamenty Policji mają trudności z mandatami dla AV:
Departament Policji w San Francisco, Phoenix i Las Vegas Metropolitan potwierdziły, że nie mogą wystawiać mandatów za naruszenia ruchu drogowego dla pojazdów autonomicznych bez kierowcy. Chociaż departamenty policji często używają mandatów za naruszenia ruchu drogowego do ustalenia winy w wypadkach, nie mogą tego robić w przypadku AV. Mogą jednak dokumentować szczegóły, takie jak wina, w raportach. Brak nałożenia mandatów za naruszenia ruchu drogowego może nie mieć znaczącego wpływu na sprawy dotyczące odpowiedzialności cywilnej, ponieważ winę można nadal ustalić za pomocą innych środków.

Prawna odpowiedzialność AV:
Problem prawnej odpowiedzialności za AV pozostaje wyzwaniem. Przepisy stanowe często nie precyzują odpowiedzialności pojazdów autonomicznych, co prowadzi do zamieszania wśród organów ścigania i prawników. Niektórzy sugerują, że przepisy stanowe powinny zostać zmienione, aby ktoś ponosił odpowiedzialność za AV. Chociaż obecne przepisy nie mandatują pasażerów za naruszenia ruchu drogowego, nałożenie mandatów na firmy obsługujące pojazdy AV może nie zmienić znacząco wyniku. Przepisy dotyczące odpowiedzialności cywilnej będą prawdopodobnie opierać się na innych czynnikach niż obecność lub brak mandatu.

Przyszłość:
W miarę jak na drogi wchodzi coraz więcej pojazdów autonomicznych, rządy i ustawodawcy będą musieli zmierzyć się z nowymi problemami związanymi z odpowiedzialnością i regulacją. Opracowanie klarownych zasad i przepisów dotyczących AV będzie kluczowe dla zapewnienia bezpiecznego i efektywnego funkcjonowania tych pojazdów. Jednak przewiduje się, że ustalenie tych zasad zajmie trochę czasu, gdyż branża nadal się rozwija. Tymczasem należy skupić się na doskonaleniu technologii pojazdów autonomicznych, jednocześnie zachowując odpowiedzialność za wszelkie wypadki lub incydenty z udziałem bezkierowcowych pojazdów.

The source of the article is from the blog j6simracing.com.br

Privacy policy
Contact