Pensylwania podejmuje działania w celu regulowania deepfake’ów w wyborach stanowych

Bipartyjna inicjatywa w Pensylwanii ma na celu rozwiązanie rosnącego problemu związanego z wykorzystywaniem technologii deepfake w wyborach stanowych. Pod kierownictwem przedstawiciela Tarika Khana, ustawodawstwo ma na celu ukaranie kandydatów, kampanii i Super PACów, którzy wykorzystują deepfake’y w celu fałszywego przedstawiania innych kandydatów. Obecnie ustala się wysokość kar.

Podstawowym celem tej ustawy jest wprowadzenie zabezpieczeń, które zapewnią bezpieczeństwo naszych wyborów. Przedstawiciel Khan uważa, że nadejście sztucznej inteligencji może prowadzić do manipulacji informacjami, które mogą wprowadzać w błąd i dezorientować opinię publiczną. Poprzez nakładanie kar za nadużycie technologii deepfake, ustawodawcy mają nadzieję zachęcić do prowadzenia uczciwych i wiarygodnych kampanii.

Współsponsor, przedstawiciel Rob Mercuri, podkreśla to samo, podkreślając, że wyborcy zasługują na prawdziwe i wiarygodne informacje. Poprzez wprowadzenie tych zabezpieczeń, kandydaci i podmioty prowadzące kampanie będą zakazane przed wprowadzaniem dezinformacji za pomocą obrazów i filmów kandydatów. Ta ustawa jest uważana za kluczową dla przyszłych wyborów, ponieważ ma na celu dostarczenie wyborcom wiarygodnych informacji, umożliwiających im podejmowanie świadomych decyzji.

Warto zauważyć, że to ustawodawstwo konkretnie dotyczy kampanii, kandydatów i Super PACów. Nie ma na celu ograniczenia używania deepfake’ów w celach rozrywkowych, takich jak filmy prezydentów grających w gry wideo lub satyryczne obrazy prezentowane w nocnych programach telewizyjnych. Intencją jest ochrona integralności procesu wyborczego, przy jednoczesnym szanowaniu wolności słowa.

Krytycy twierdzą, że tego rodzaju regulacje mogą utrudniać demokrację, ograniczając swobodę wyrażania politycznego. Organizacje takie jak Institute for Free Speech ostrzegają, że próby rządu na zakazanie wprowadzających w błąd przekazów politycznych mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Utrzymują, że wyborcy powinni mieć możliwość rozpoznawania fałszów i oceniania wartości wyrażenia politycznego samodzielnie.

Podczas gdy Federalna Komisja Wyborcza rozważa wprowadzenie regulacji w zakresie deepfake’ów AI w reklamach wyborczych, znane platformy społecznościowe, takie jak X (dawniej Twitter) i Meta (matka Facebooka), mają już ustalone zasady dotyczące wykorzystywania technologii deepfake.

Ustawa będzie poddawana dalszej ocenie w miarę postępu prac, jak potwierdził Manuel Bonder, rzecznik prasowy administracji Shapiro. Jeśli zostanie przyjęta, Pensylwania dołączy do wybranej grupy stanów, które uchwaliły ustawy dotyczące fałszywych obrazów generowanych przez AI w wyborach.

The source of the article is from the blog bitperfect.pe

Privacy policy
Contact