Seul przyjmuje sztuczną inteligencję w edukacji dzięki przełomowej ustawie
W przełomowym kroku Rząd Metropolitalny Seulu ogłosił plany ustawy mającej na celu zapewnienie odpowiedzialnego i efektywnego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji (AI) w edukacyjnych placówkach. Ustawa ta jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą dotyczącą wykorzystania AI w sektorze edukacyjnym.
Zaproponowana „Ustawa Wspomagająca Edukację Specjalnego Miasta Seul w Zastosowaniu Generatywnej Sztucznej Inteligencji”, zainicjowana przez Seong Heum-je, członka Partii Władzy Ludu w Seulu, została publicznie ogłoszona 4 kwietnia. Inicjator podkreślił ważność przyjęcia generatywnej AI, która jest już powszechna wśród młodzieży, i opowiadał się za formalnym podejściem do jej integracji, aby maksymalnie wykorzystać korzyści i zminimalizować potencjalne nadużycia.
Inicjatywa nakłada odpowiedzialność na Superintendenta Edukacji Seulu w zakresie opracowania strategii i mechanizmów wsparcia dla efektywnego wykorzystania generatywnej AI w obszarze edukacyjnym. Potencjalne realizacje obejmują projekty pilotażowe, programy edukacyjne oraz wzmocnienie umiejętności nauczycieli i uczniów, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał AI.
Podkreślając potrzebę zapobiegania niekorzystnym skutkom, ustawa wzywa do działań edukacyjnych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Liderzy edukacyjni mają za zadanie informować i wyposażać uczniów w umiejętność krytycznej oceny zarówno zalet, jak i wad AI, zapobiegając jego lekkomyślnej aplikacji.
Edukatorom nakazano również przeszkolenie w odpowiedzialnym interpretowaniu wyników generowanych przez AI. Ponadto podkreśla się znaczenie edukowania wszystkich stron zaangażowanych w kwestie naruszenia praw autorskich, tworzenia fałszywych lub zmienionych informacji, zniesławień oraz związanych z ryzykiem uzależnienia i nadużycia AI.
Zaproponowana ustawa obejmuje szereg fundamentalnych zasad, obejmujących równoczesne zapewnienie szans edukacyjnych, wykorzystujących AI, wsparcie użytkowników w rozważnym balansowaniu potencjalnych korzyści i wad AI oraz pozycjonowanie go jako dodatek do tradycyjnych metod nauczania, a nie ich zastępstwo.
Dzięki szerokim konsensusowi co do jej znaczenia wśród członków rady miasta i Urzędu Edukacji Metropolitalnego Seulu, ustawę spodziewa się, że przejdzie gładko. Preemptywne działania, takie jak „Klasa dyskusyjna oparta na empatii z erą AI” dla nauczycieli, zostały już podjęte przez władze edukacyjne, sygnalizując gotowość Seulu do wprowadzenia AI w krajobraz edukacyjny.
Kluczowe pytania i odpowiedzi:
– Q: Jaki jest cel „Ustawy Wspomagającej Edukację Specjalnego Miasta Seul w Zastosowaniu Generatywnej Sztucznej Inteligencji”?
A: Ustawa ma na celu zapewnienie odpowiedzialnego i efektywnego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w placówkach edukacyjnych, aby wykorzystać jej korzyści i zminimalizować potencjalne nadużycia.
– Q: Jakie zadania nakłada ustawa na Superintendenta Edukacji Seulu?
A: Superintendent Edukacji Seulu ma za zadanie opracowanie strategii i mechanizmów wsparcia dla efektywnego wykorzystania AI w edukacji, co obejmuje prowadzenie projektów pilotażowych, programów edukacyjnych i podnoszenie umiejętności nauczycieli i uczniów.
– Q: Jakie kwestie konkretnie porusza ustawa?
A: Ustawa dotyczy potrzeby edukacji zarówno uczniów, jak i nauczycieli na temat korzyści i ryzyka związanego z AI, obejmując naruszanie praw autorskich, tworzenie fałszywych lub zmienionych informacji, zniesławienie oraz ryzyka uzależnienia i nadużycia AI.
– Q: Czy ustawa traktuje AI jako zastępstwo tradycyjnych metod nauczania?
A: Nie, ustawa pozycjonuje AI jako dodatek, a nie zastępstwo dla tradycyjnych metod nauczania, akcentując zbilansowane i odpowiedzialne podejście do integracji AI w edukację.
Kluczowe wyzwania i kontrowersje:
– Literactwo technologiczne: Zapewnienie wystarczającej umiejętności technologicznej uczniów i nauczycieli w celu efektywnego wykorzystania narzędzi AI stanowi istotne wyzwanie.
– Problemy etyczne: Wykorzystanie AI w edukacji rodzi problemy etyczne, w tym ochronę danych, wpływ na autonomię studentów i potencjalne zaostrzenie nierówności, jeśli dostęp do zasobów AI nie będzie równy.
– Miejsca pracy: Istnieje kontrowersja dotycząca potencjalnego zastąpienia specjalistów od edukacji przez AI, podkreślając znaczenie podkreślenia AI jako narzędzia uzupełniającego, a nie zastępczego.
Zalety:
– Personalizacja: AI może personalizować doświadczenia edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia, co potencjalnie poprawia zaangażowanie i wyniki.
– Efektywność: AI może zajmować się zadaniami administracyjnymi, pozwalając nauczycielom skupić się bardziej na nauczaniu i mniej na biurokracji.
– Dostępność: Narzędzia napędzane przez AI mogą uczynić edukację bardziej dostępną, eliminując bariery dla uczniów z niepełnosprawnościami lub tych, którzy są geograficznie odizolowani.
Wady:
– Alokacja zasobów: Skuteczna integracja AI może wymagać znacznych inwestycji, co rodzi obawy dotyczące równego rozdziału zasobów.
– Uzależnienie od technologii: Nadmierna zależność od AI może prowadzić do degradacji umiejętności myślenia krytycznego i rozwiązywania problemów, jeśli nie będzie to starannie zarządzane.
– Bezpieczeństwo danych: Korzystanie z platform AI często wiąże się z gromadzeniem i analizą dużych ilości danych, co rodzi znaczne obawy prywatności i bezpieczeństwa.
Dla dodatkowych informacji związanych z dziedziną sztucznej inteligencji w edukacji, możesz znaleźć poniższe zasoby pomocne:
– UNESCO
– OECD
Proszę upewnić się, że adresy URL są aktualne, ponieważ treści mogą być aktualizowane lub zmieniane po dacie ograniczenia wiedzy.
The source of the article is from the blog macnifico.pt