Seul podejmuje kroki legislacyjne w kierunku skutecznej integracji sztucznej inteligencji w edukacji.

Seul przyjmuje sztuczną inteligencję w edukacji dzięki przełomowej ustawie

W przełomowym kroku Rząd Metropolitalny Seulu ogłosił plany ustawy mającej na celu zapewnienie odpowiedzialnego i efektywnego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji (AI) w edukacyjnych placówkach. Ustawa ta jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą dotyczącą wykorzystania AI w sektorze edukacyjnym.

Zaproponowana „Ustawa Wspomagająca Edukację Specjalnego Miasta Seul w Zastosowaniu Generatywnej Sztucznej Inteligencji”, zainicjowana przez Seong Heum-je, członka Partii Władzy Ludu w Seulu, została publicznie ogłoszona 4 kwietnia. Inicjator podkreślił ważność przyjęcia generatywnej AI, która jest już powszechna wśród młodzieży, i opowiadał się za formalnym podejściem do jej integracji, aby maksymalnie wykorzystać korzyści i zminimalizować potencjalne nadużycia.

Inicjatywa nakłada odpowiedzialność na Superintendenta Edukacji Seulu w zakresie opracowania strategii i mechanizmów wsparcia dla efektywnego wykorzystania generatywnej AI w obszarze edukacyjnym. Potencjalne realizacje obejmują projekty pilotażowe, programy edukacyjne oraz wzmocnienie umiejętności nauczycieli i uczniów, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał AI.

Podkreślając potrzebę zapobiegania niekorzystnym skutkom, ustawa wzywa do działań edukacyjnych zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Liderzy edukacyjni mają za zadanie informować i wyposażać uczniów w umiejętność krytycznej oceny zarówno zalet, jak i wad AI, zapobiegając jego lekkomyślnej aplikacji.

Edukatorom nakazano również przeszkolenie w odpowiedzialnym interpretowaniu wyników generowanych przez AI. Ponadto podkreśla się znaczenie edukowania wszystkich stron zaangażowanych w kwestie naruszenia praw autorskich, tworzenia fałszywych lub zmienionych informacji, zniesławień oraz związanych z ryzykiem uzależnienia i nadużycia AI.

Zaproponowana ustawa obejmuje szereg fundamentalnych zasad, obejmujących równoczesne zapewnienie szans edukacyjnych, wykorzystujących AI, wsparcie użytkowników w rozważnym balansowaniu potencjalnych korzyści i wad AI oraz pozycjonowanie go jako dodatek do tradycyjnych metod nauczania, a nie ich zastępstwo.

Dzięki szerokim konsensusowi co do jej znaczenia wśród członków rady miasta i Urzędu Edukacji Metropolitalnego Seulu, ustawę spodziewa się, że przejdzie gładko. Preemptywne działania, takie jak „Klasa dyskusyjna oparta na empatii z erą AI” dla nauczycieli, zostały już podjęte przez władze edukacyjne, sygnalizując gotowość Seulu do wprowadzenia AI w krajobraz edukacyjny.

Kluczowe pytania i odpowiedzi:

Q: Jaki jest cel „Ustawy Wspomagającej Edukację Specjalnego Miasta Seul w Zastosowaniu Generatywnej Sztucznej Inteligencji”?
A: Ustawa ma na celu zapewnienie odpowiedzialnego i efektywnego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w placówkach edukacyjnych, aby wykorzystać jej korzyści i zminimalizować potencjalne nadużycia.

Q: Jakie zadania nakłada ustawa na Superintendenta Edukacji Seulu?
A: Superintendent Edukacji Seulu ma za zadanie opracowanie strategii i mechanizmów wsparcia dla efektywnego wykorzystania AI w edukacji, co obejmuje prowadzenie projektów pilotażowych, programów edukacyjnych i podnoszenie umiejętności nauczycieli i uczniów.

Q: Jakie kwestie konkretnie porusza ustawa?
A: Ustawa dotyczy potrzeby edukacji zarówno uczniów, jak i nauczycieli na temat korzyści i ryzyka związanego z AI, obejmując naruszanie praw autorskich, tworzenie fałszywych lub zmienionych informacji, zniesławienie oraz ryzyka uzależnienia i nadużycia AI.

Q: Czy ustawa traktuje AI jako zastępstwo tradycyjnych metod nauczania?
A: Nie, ustawa pozycjonuje AI jako dodatek, a nie zastępstwo dla tradycyjnych metod nauczania, akcentując zbilansowane i odpowiedzialne podejście do integracji AI w edukację.

Kluczowe wyzwania i kontrowersje:

Literactwo technologiczne: Zapewnienie wystarczającej umiejętności technologicznej uczniów i nauczycieli w celu efektywnego wykorzystania narzędzi AI stanowi istotne wyzwanie.

Problemy etyczne: Wykorzystanie AI w edukacji rodzi problemy etyczne, w tym ochronę danych, wpływ na autonomię studentów i potencjalne zaostrzenie nierówności, jeśli dostęp do zasobów AI nie będzie równy.

Miejsca pracy: Istnieje kontrowersja dotycząca potencjalnego zastąpienia specjalistów od edukacji przez AI, podkreślając znaczenie podkreślenia AI jako narzędzia uzupełniającego, a nie zastępczego.

Zalety:

Personalizacja: AI może personalizować doświadczenia edukacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia, co potencjalnie poprawia zaangażowanie i wyniki.

Efektywność: AI może zajmować się zadaniami administracyjnymi, pozwalając nauczycielom skupić się bardziej na nauczaniu i mniej na biurokracji.

Dostępność: Narzędzia napędzane przez AI mogą uczynić edukację bardziej dostępną, eliminując bariery dla uczniów z niepełnosprawnościami lub tych, którzy są geograficznie odizolowani.

Wady:

Alokacja zasobów: Skuteczna integracja AI może wymagać znacznych inwestycji, co rodzi obawy dotyczące równego rozdziału zasobów.

Uzależnienie od technologii: Nadmierna zależność od AI może prowadzić do degradacji umiejętności myślenia krytycznego i rozwiązywania problemów, jeśli nie będzie to starannie zarządzane.

Bezpieczeństwo danych: Korzystanie z platform AI często wiąże się z gromadzeniem i analizą dużych ilości danych, co rodzi znaczne obawy prywatności i bezpieczeństwa.

Dla dodatkowych informacji związanych z dziedziną sztucznej inteligencji w edukacji, możesz znaleźć poniższe zasoby pomocne:
UNESCO
OECD

Proszę upewnić się, że adresy URL są aktualne, ponieważ treści mogą być aktualizowane lub zmieniane po dacie ograniczenia wiedzy.

The source of the article is from the blog macnifico.pt

Privacy policy
Contact