Europa jest w Czołówce w Kontroli Dużych Firm Technologicznych Przez Ryzyka Związane z Generatywną Sztuczną Inteligencją

Europejscy regulatorzy przyśpieszają swoje działania mające na celu zidentyfikowanie potencjalnych zagrożeń wynikających z generatywnej sztucznej inteligencji (AI), kierując się przeciwko prominentnym firmom technologicznym. Komisja Europejska (EC) niedawno wysłała prośby do firm takich jak Microsoft, Alphabet, Meta, X, Snapchat i TikTok w ramach Rozporządzenia o Usługach Cyfrowych (DSA), żądając informacji dotyczących ich strategii ograniczania ryzyk związanych z tą technologią. Ryzyka te obejmują rozpowszechnianie mylnych informacji, rozprzestrzenianie deepfake’ów oraz manipulację usługami w celu wprowadzania w błąd wyborców.

Zgodnie z komunikatem prasowym z dnia 14 marca, firmy mają czas do 5 kwietnia, aby odpowiedzieć na zapytania EC dotyczące integralności wyborów. Ponadto są zobowiązane do udzielenia dodatkowych odpowiedzi przed 26 kwietnia. Te działania odzwierciedlają szerszy globalny trend organów regulacyjnych zwalczających używanie AI w celach oszukańczych.

W Stanach Zjednoczonych Federalna Komisja Handlu (FTC) zaproponowała nowe regulacje po wzroście skarg związanych z oszustwami związane z AI. Reguły te mają na celu zakazanie używania narzędzi AI do naśladowania osób, co stało się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane. Lina M. Khan, przewodnicząca FTC, podkreśliła ważność ochrony osób przed oszustwami z wykorzystaniem AI.

Ogłoszenie EC zbiegło się z rozpoczęciem formalnych procedur w sprawie zbadania, czy AliExpress należący do Alibaba naruszył wymagania DSA. Śledztwo będzie skupiać się na różnych aspektach działalności sklepu internetowego, w tym zarządzania ryzykiem, moderacji treści, obsługi skarg, transparentności reklam, śledzenia sprzedawców oraz dostępności danych dla badaczy. Strażnik konkurencji UE, Margrethe Vestager, podkreśliła znaczenie ochrony konsumentów, zwłaszcza małoletnich, w kontekście Rozporządzenia o Usługach Cyfrowych.

AliExpress oświadczył w odpowiedzi, że przestrzega przepisów rynków, na których działa. Firma, jako Bardzo Duża Platforma Online (VLOP), potwierdziła swoje zaangażowanie w współpracę z odpowiednimi władzami w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi standardami. AliExpress zamierza stworzyć bezpieczny i zgodny rynek dla wszystkich konsumentów.

FAQ

The source of the article is from the blog klikeri.rs

Privacy policy
Contact