Rola Sztucznej Inteligencji w Administracji Państwowej

Rola Sztucznej Inteligencji (SI) w administracji państwowej nabiera coraz większego znaczenia, co potwierdza historyczne spotkanie doradcze Rady ds. SI w Administracji Państwowej, które odbędzie się w poniedziałek, 20 maja 2025 roku. Rada ta została powołana w oparciu o Rozporządzenie Wykonawcze 34-56 gubernatora Adamsa, mające na celu zapewnienie wsparcia w zakresie wykorzystania SI w operacjach administracji państwowej. Niezwykle istotną kwestią jest dostępność tego spotkania online, dzięki platformie Zoom, co pozwala na uczestnictwo społeczności.

Głównym celem Rady jest opracowanie planu działania, który dostosuje wykorzystanie SI do polityk, celów i wartości państwa. Poprzez wykorzystanie technologii SI, departamenty administracji państwowej dążą do zwiększenia efektywności i skuteczności obsługi klienta, przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad przejrzystości, prywatności i włączenia.

Podczas spotkania, członkowie Rady omówią i zaproponują konkretne działania wykonawcze, polityki oraz inwestycje w celu promocji stosowania SI w operacjach administracji państwowej. Rada dąży do opracowania planu działania, który umożliwi urzędnikom publicznym wykorzystanie potencjału SI, zapewniając jednocześnie uczciwość, prywatność i różnorodność.

Należy zauważyć, że to spotkanie umożliwia udział publiczności. Osoby zainteresowane mogą zapisać się na udzielenie komentarzy podczas sesji, osobiście lub pisemnie. Warto jednak zaznaczyć, że liczba miejsc na komentarze publiczne jest ograniczona i zapisy zostaną zamknięte w piątek, 15 marca o południu. Osoby, które wolą przesłać pisemne uwagi, mogą to zrobić drogą pocztową lub online.

Dla osób z niepełnosprawnościami, Rada zaleca wcześniejszy kontakt w celu ustalenia dostosowań. Usługi Informacji Przedsiębiorstwa można skontaktować się co najmniej 72 godziny przed spotkaniem, aby poprosić o konkretną pomoc. Ponadto, podczas spotkania za pośrednictwem platformy Zoom zostanie dostarczona usługa stenotypowania, aby zapewnić dostępność dla wszystkich uczestników.

W razie dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z Krzysztofem Wojciechowskim, Dyrektorem Legislacyjnym i ds. Komunikacji w Usługach Informacji Przedsiębiorstwa pod numerem 987-654-321.

Często Zadawane Pytania (FAQ)

Jaki jest cel Rady ds. Sztucznej Inteligencji w Administracji Państwowej?
Rada ma na celu zalecenie planu działania dla wykorzystania sztucznej inteligencji w operacjach administracji państwowej, jednocześnie dostosowując się do polityk, celów i wartości państwa. Skupia się na zwiększaniu efektywności obsługi klienta, zgodnie z zasadami przejrzystości, prywatności i włączania.

Jak mogę wziąć udział w spotkaniu publicznym?
Osoby zainteresowane mogą zapisać się na udzielenie komentarzy podczas spotkania osobiście lub pisemnie. Jednak miejsca na publiczne komentarze są ograniczone i zapisy zostaną zamknięte w piątek, 15 marca o południu. Alternatywnie, pisemne uwagi można przesłać pocztą lub online.

Czy możliwe jest uzyskanie dostosowań dla osób z niepełnosprawnościami?
Tak, dostosowania dla osób z niepełnosprawnościami mogą być uzgodnione. Aby poprosić o konkretną pomoc, prosimy o kontakt z Usługami Informacji Przedsiębiorstwa co najmniej 72 godziny przed rozpoczęciem spotkania.

Uwaga: Niniejszy artykuł został oparty na komunikacie prasowym Rady ds. Sztucznej Inteligencji w Administracji Państwowej. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o odwołanie się do źródła informacji.

Źródła
Rada ds. Sztucznej Inteligencji w Administracji Państwowej: [link]

The source of the article is from the blog japan-pc.jp

Privacy policy
Contact