Tytuł

Nvidia Wprowadza Przełomową Technologię RTX HDR: Nowa Era Poprawionej Wizualizacji

Nvidia niedawno zaskoczyła graczy premierą rewolucyjnego sterownika, który wprowadza RTX Video HDR. Ten narzędzie po stronie sterownika wykorzystuje uczenie maszynowe w czasie rzeczywistym na GPU RTX do automatycznego przekształcenia treści wideo SDR na HDR, ożywiając wizualizację. Jednakże modder o pseudonimie ’emoose’ odkrył ekscytującą dodatkową funkcję ukrytą w sterowniku – możliwość zastosowania RTX HDR praktycznie do każdej gry.

Odblokowanie tej funkcji jest proste – wystarczy pobrać mod NV TrueHDR z Nexusmods i uruchomić plik .exe. Następnie użytkownicy mogą wprowadzić nazwę pliku wykonywalnego gry lub przeciągnąć go do okna wiersza polecenia. Dzięki kilku wyborom gracze mogą teraz doświadczyć swoich ulubionych gier w jakości HDR jak nigdy dotąd.

Podczas gdy Windows 11 oferuje podobną funkcjonalność poprzez funkcję AutoHDR, RTX HDR okazuje się być lepszą opcją pod wieloma względami. W przeciwieństwie do AutoHDR, który obsługuje tylko wybrane gry DX11 i DX12, RTX HDR natywnie obsługuje wszystkie gry z DX9 włącznie. Ta rozszerzona kompatybilność obejmuje mnóstwo fantastycznych gier DX9, które mogą skorzystać z intensywności i bogactwa HDR. Ponadto, poprzez pewne dostosowania w panelu sterowania i korzystanie z dodatkowych narzędzi kompatybilności, jest nawet możliwe dodanie obsługi HDR do tytułów 3DFX Glide i emulatora PS3 RPCS3.

Aby skutecznie przedstawić przeobrażającą moc RTX HDR, zostało stworzone wideo HDR, które prezentuje różne testy z historii gier na PC. Wideo to demonstruje znaczące ulepszenia w szerokim zakresie tytułów, takich jak fascynujące neonowe światła Deus Ex: Rozłam Ludzkości czy olśniewające efekty 'zaśnieżania’ w wersji z DX10 Lost Planet.

W porównaniu do AutoHDR, RTX HDR oferuje wyższą jakość obrazu z mniejszą ilością artefaktów pasmowania i głębszymi czerniami. Jednak RTX HDR ma tendencję do podkreślania nasycenia kolorów, co może wymagać opcji dostosowania w przyszłych wersjach.

Mimo że RTX HDR ma nieco większy wpływ na wydajność GPU, korzyści wizualne, jakie oferuje przeważają nad tą niewielką wadą. Wpływ jest mniejszy niż jeden procent dla AutoHDR, podczas gdy RTX HDR na ustawieniach niskich obciąża wydajność o cztery procent, co wzrasta do sześciu procent na ustawieniach średnich i bardzo wysokich. Niemniej jednak, udoskonalenia wizualne są niewątpliwie warte uwagi, a różnica jakości między ustawieniami niskimi a bardzo wysokimi jest minimalna.

Jak można się spodziewać, popyt na RTX HDR wśród użytkowników z wysokiej jakości ekranami HDR szybko rośnie. Przewiduje się, że Nvidia oficjalnie udostępni tę funkcję, kompletnie z interfejsem użytkownika i naprawią wszelkie drobne problemy, które mogą wystąpić. Gdy to stanie się publiczne, zrewolucjonizuje to doświadczenie z grami HDR, pozwalając cieszyć się zarówno starą, jak i nowoczesną grami bez wsparcia dla HDR w pełni.

Podsumowując, Nvidia po raz kolejny zademonstrowała swoje zaangażowanie w poprawę doznań z gier. Wprowadzenie RTX HDR otwiera nową erę wizualnie imponujących gier, prezentując niezrównane możliwości GPU RTX.

The source of the article is from the blog macholevante.com

Privacy policy
Contact