Ulepszona technologia Anti-Lag+ firmy AMD: Powrót i ulepszenie

Technologia Anti-Lag+ firmy AMD, która ma na celu redukcję opóźnienia wejścia i poprawę opóźnień systemowych, powraca. Po trudnym początku, Frank Azor, główny architekt ds. gier w AMD, potwierdził, że Anti-Lag+ wróci w jeszcze lepszym stanie.

Początkowo Anti-Lag+ został zaprojektowany jako konkurencja dla technologii Reflex firmy NVIDIA. Nie tylko zapewniał wsparcie w grach, ale także zawierał przełącznik po stronie sterownika jako część pakietu HYPR-RX firmy AMD, oferujący większą elastyczność. Wczesne testy wykazały jego skuteczność w grach wykorzystujących technologie generowania klatek, takie jak AMD FSR 3 i NVIDIA DLSS 3, w tym tytuły takie jak Forspoken i Immortals of Aveum.

Jednak funkcja przełączania miała niezamierzone konsekwencje. Przełączanie Anti-Lag+ przez sterownik dla konkretnych gier powodowało modyfikacje plików gry, co wywoływało systemy antycheat w grach online, takich jak Call of Duty: Warzone i Counter-Strike 2. W rezultacie gracze stawali przed banami, co skłoniło twórców i wydawców do odradzania korzystania z Anti-Lag+ w ich grach.

W odpowiedzi AMD usunęło sterownik Anti-Lag+ ze swojej strony internetowej i udostępniło nowy sterownik, który wycofał wsparcie dla tej technologii. Ten problem spowodował, że gracze musieli czekać prawie cztery miesiące bez dostępu do ulepszonego Anti-Lag+.

Ale czekanie dobiega końca. AMD ścisłe współpracowało z twórcami gier i zapewniło, że wsparcie dla Anti-Lag+ pozostaje dostępne dla gier, które już je obsługują. Wsparcie to nie wymaga już przełącznika po stronie sterownika, ale jest bezpośrednio zintegrowane w samych grach. Obecnie lista obsługiwanych gier obejmuje Apex Legends, Overwatch 2, Dying Light 2 i wiele innych.

Chociaż lista obsługiwanych gier online jest obecnie ograniczona z powodu wcześniejszych banów, istnieje nadzieja na ich przywrócenie, gdy AMD wyda nową i ulepszoną wersję Anti-Lag+, bardziej odpowiednią dla tytułów online. Technologia ta będzie obsługiwana przez nadchodzące karty graficzne RDNA 3 (Radeon RX 7000), podczas gdy inne karty graficzne będą dalej obsługiwać standardową technologię Anti-Lag.

Oprócz powrotu Anti-Lag+, AMD ogłosiło również linię nowych i nadchodzących tytułów FSR 3, które skorzystają z tej technologii. Wśród tych tytułów znajdują się Call of Duty: Modern Warfare 3, Farming Simulator 22, House Flipper 2 i wiele innych.

Bądźcie na bieżąco z kolejnymi aktualizacjami od AMD na temat włączania i funkcjonalności Anti-Lag+ w nadchodzących tygodniach.

AMD Anti-Lag+ – Najczęściej zadawane pytania

1. Czym jest technologia Anti-Lag+ firmy AMD?
– Technologia Anti-Lag+ firmy AMD została zaprojektowana w celu redukcji opóźnienia wejścia i poprawy opóźnień systemowych w grach.

2. Jak Anti-Lag+ porównuje się do technologii Reflex firmy NVIDIA?
– Anti-Lag+ został początkowo opracowany jako konkurent technologii Reflex firmy NVIDIA, ale z dodatkowymi funkcjami i większą elastycznością.

3. Jakie były niezamierzone konsekwencje funkcji przełączania w Anti-Lag+?
– Przełączanie Anti-Lag+ przez sterownik dla konkretnych gier prowadziło do modyfikacji plików gry, co wywoływało systemy antycheat w grach online i prowadziło do banów dla graczy.

4. Dlaczego AMD usunęło sterownik Anti-Lag+ ze swojej strony internetowej?
– AMD usunęło sterownik Anti-Lag+ i wydało nowy sterownik, który wycofał wsparcie dla tej technologii ze względu na niezamierzone konsekwencje i banowane graczy.

5. Czy Anti-Lag+ nadal jest obsługiwane w grach?
– Tak, wsparcie dla Anti-Lag+ pozostaje dostępne dla gier, które już je obsługują, ale jest teraz bezpośrednio zintegrowane w samych grach i nie wymaga przełącznika po stronie sterownika.

6. Które gry obecnie obsługują Anti-Lag+?
– Obecna lista obsługiwanych gier obejmuje Apex Legends, Overwatch 2, Dying Light 2 i wiele innych.

7. Czy Anti-Lag+ będzie lepiej zoptymalizowane dla gier online w przyszłości?
– AMD pracuje nad nową i ulepszoną wersją Anti-Lag+, która będzie bardziej odpowiednia dla tytułów online. Może to prowadzić do przywrócenia wsparcia dla wcześniej banowanych gier online.

8. Które karty graficzne będą obsługiwać Anti-Lag+?
– Nadchodzące karty graficzne RDNA 3 (Radeon RX 7000) będą obsługiwać Anti-Lag+, podczas gdy inne karty graficzne będą nadal obsługiwać standardową technologię Anti-Lag.

9. Jakie inne technologie ogłosiło AMD?
– AMD ogłosiło również linię nowych i nadchodzących tytułów FSR 3, które skorzystają z technologii Anti-Lag+, w tym Call of Duty: Modern Warfare 3, Farming Simulator 22, House Flipper 2 i wiele innych.

Aby być na bieżąco z aktualizacjami dotyczącymi włączania i funkcjonalności Anti-Lag+, śledź ogłoszenia AMD w kolejnych tygodniach.

Definicje:
– Opóźnienie wejścia: Opóźnienie między działaniem gracza, a odpowiadającym mu wynikiem na ekranie.
– Opóźnienie systemowe: Ogólne opóźnienie lub lag doświadczane przez system, obejmujące opóźnienie wejścia i inne czynniki.
– Pakiet HYPR-RX: Pakiet technologii i funkcji firmy AMD zaprojektowany w celu poprawy wydajności gier.
– AMD FSR: AMD FidelityFX Super Resolution, technologia poprawiająca wydajność i wizualizację gier.
– NVIDIA DLSS: NVIDIA Deep Learning Super Sampling, technologia używana do skalowania obrazów o niższej rozdzielczości w czasie rzeczywistym w celu poprawy wizualizacji gier.
– RDNA 3: Trzecia generacja architektury Radeon DNA firmy AMD, używana w ich kartach graficznych.
– Systemy antycheat: Systemy oprogramowania zaprojektowane do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub nieuczciwej rozgrywce w grach online.

Sugerowane powiązane linki: Strona internetowa AMD

The source of the article is from the blog scimag.news

Privacy policy
Contact