Dubajski ambitny cel: 25% samodzielnej komunikacji do 2030 roku

Dubaj, znany z innowacyjnego podejścia, postawił sobie za cel stać się najinteligentniejszym miastem na świecie. Mattar Al Tayer, generalny komisarz ds. infrastruktury, urbanistyki i filaru dobrobytu oraz dyrektor generalny i przewodniczący zarządu wykonawczego Roads and Transport Authority (RTA), niedawno ogłosił, że RTA dąży do przekształcenia 25% całej komunikacji w Dubaju w tryb autonomiczny do roku 2030. To śmiałe wizje są częścią Strategii Samojezdnej Komunikacji Dubaju, a miasto już poczyniło znaczące postępy, obecny wskaźnik wynosi 9,4%.

Mimo wyzwań, z jakimi boryka się sektor samochodów bez kierowcy, Al Tayer potwierdził stanowcze zobowiązanie RTA do osiągnięcia swoich celów. Dubaj zrobił znaczący krok naprzód, uruchamiając pierwszą próbną jazdę samochodami elektrycznymi Chevrolet Bolt bez kierowcy, co czyni go pierwszym miastem spoza USA, które operuje tymi pojazdami. To osiągnięcie dowodzi determinacji Dubaju, by być na czele postępu technologicznego.

Poza samochodami autonomicznymi, Dubaj ma zamiar także wprowadzić usługi pasażerskich taksówek powietrznych. RTA podpisała umowę z Skyports Infrastructure i Joby Aviation w celu wprowadzenia taksówek powietrznych do 2026 roku. Ta przełomowa inicjatywa uczyni Dubaj pierwszym miastem na świecie z transportem powietrznym w obszarach miejskich poprzez zaawansowaną sieć pionowego startu i lądowania (VTOL) dla taksówek powietrznych.

Al Tayer przedstawił informacje na temat samolotu S4 od Joby Aviation, który jest elektrycznym statkiem powietrznym zaprojektowanym do przewozu czterech pasażerów i pilota. Wyposażony w sześć śmigieł i cztery zestawy akumulatorów, może pokonać maksymalną odległość 161 km i osiągnąć prędkość do 321 km/h. Dzięki cichej pracy i możliwości pionowego startu i lądowania, S4 doskonale nadaje się do środowisk miejskich, eliminując potrzebę rozległej przestrzeni poziomej.

Zaangażowanie Dubaju w postęp jest również widoczne w testowaniu i nadzorowaniu pojazdów bez kierowcy. Obecnie pięć samochodów bez kierowcy jest testowanych na określonych trasach w dzielnicy Jumeirah pod nadzorem kierowcy bezpieczeństwa. Liczba samochodów bez kierowcy będzie stopniowo wzrastać w ciągu roku, a planuje się uruchomienie usługi dla publiczności w 2024 roku za pomocą dedykowanej aplikacji.

Aby wspierać działanie taksówek powietrznych, Dubaj rozwija innowacyjne stacje taksówek powietrznych. Będą one posiadały innowacyjne projekty i obejmować m.in. miejsca startowe i lądowania, obszary pasażerskie, procedury bezpieczeństwa i stacje ładowania elektrycznego. Ważnym elementem jest integracja tych stacji z transportem publicznym w celu zapewnienia płynnej łączności. Pierwsze loty będą odbywały się z czterech wyznaczonych wertipotów: Portu Lotniczego Dubai, Palm Jumeirah, Downtown Dubai i Dubai Marina.

Ambitna wizja Dubaju dotycząca samodzielnej komunikacji i taksówek powietrznych ukazuje jego determinację, by być liderem w dziedzinie przyszłościowych rozwiązań mobilności. Dzięki tym inicjatywom Dubaj kształtuje przyszłość, w której inteligentna, efektywna i zrównoważona komunikacja to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość.

Sekcja pytań i odpowiedzi:

1. Jaki jest cel Dubaju dotyczący autonomicznej komunikacji?
Dubaj ma na celu przekształcenie 25% swojej całej komunikacji w tryb autonomiczny do 2030 roku, w ramach Strategii Samojezdnej Komunikacji Dubaju.

2. Jaki procent komunikacji w Dubaju jest obecnie w trybie autonomicznym?
Obecny procent komunikacji w Dubaju w trybie autonomicznym wynosi 9,4%.

3. Czy Dubaj poczynił jakieś postępy w dziedzinie samochodów bez kierowcy?
Tak, Dubaj uruchomił pierwszy próbny przejazd samochodami elektrycznymi Chevrolet Bolt bez kierowcy, stając się pierwszym miastem spoza USA, które obsługuje te pojazdy.

4. Jakie są plany Dubaju dotyczące usług taksówkowych powietrznych?
Dubaj planuje wprowadzić usługi pasażerskich taksówek powietrznych do 2026 roku poprzez umowę z Skyports Infrastructure i Joby Aviation. Ta inicjatywa uczyni Dubaj pierwszym miastem na świecie z transportem powietrznym w obszarach miejskich przy użyciu technologii pionowego startu i lądowania.

5. Czy możesz podać szczegóły na temat samolotu Joby Aviation S4?
S4 to elektryczny statek powietrzny, zaprojektowany do przewozu czterech pasażerów i pilota. Posiada sześć śmigieł, cztery zestawy akumulatorów, maksymalny zasięg 161 km i może osiągnąć prędkość do 321 km/h. Dzięki cichej pracy i możliwości pionowego startu i lądowania, S4 idealnie nadaje się do środowisk miejskich.

6. Kiedy samochody bez kierowcy będą dostępne dla publiczności w Dubaju?
Dubaj planuje uruchomienie usługi samochodów bez kierowcy dla publiczności w 2024 roku za pomocą dedykowanej aplikacji.

7. Jak Dubaj rozwija infrastrukturę dla taksówek powietrznych?
Dubaj rozwija innowacyjne stacje dla taksówek powietrznych, które będą obejmować miejsca startowe i lądowania, obszary pasażerskie, procedury bezpieczeństwa i stacje ładowania elektrycznego. Stacje te zostaną zintegrowane z transportem publicznym w celu zapewnienia płynnej łączności. Pierwsze loty będą odbywały się z czterech wyznaczonych wertipotów: Portu Lotniczego Dubaj, Palm Jumeirah, Downtown Dubai i Dubai Marina.

Definicje:

– Tryb autonomiczny: Oznacza ruch pojazdów bez ingerencji człowieka, przy użyciu sztucznej inteligencji i czujników do nawigacji i podejmowania decyzji.
– Pionowy start i lądowanie (VTOL): Technologia umożliwiająca samolotom start i lądowanie w pionie, bez konieczności tradycyjnej drogi startowej.
– Dzielnica Jumeirah: Konkretny obszar w Dubaju, gdzie obecnie testowane są samochody bez kierowcy.
– Kierowca bezpieczeństwa: Osoba nadzorująca działanie samochodu bez kierowcy i mogąca przejąć kontrolę w razie konieczności.

The source of the article is from the blog radardovalemg.com

Privacy policy
Contact