Waymo One: Zdarzenie z udziałem autonomicznego pojazdu i rowerzysty w San Francisco

W niedawnym incydencie w San Francisco, pojazd autonomiczny Waymo One potrącił rowerzystę na skrzyżowaniu. Na szczęście rowerzysta doznał tylko drobnych zadrapań i samodzielnie opuścił miejsce zdarzenia, jak poinformował rzecznik firmy. Waymo utrzymuje kontakt z odpowiednimi władzami w związku z tym incydentem.

Kolizja miała miejsce, kiedy rowerzysta podążył za dużym samochodem ciężarowym przez skrzyżowanie i skręcił przed autonomicznym pojazdem. Rowerzysta był chwilowo zasłonięty przez duży samochód i stał się całkowicie widoczny dopiero, gdy wykonał skręt w lewo, wpadając na drogę Waymo One. Mimo intensywnego hamowania pojazdu, nie udało się uniknąć kolizji.

Ten incydent przypomina podobny przypadek, który miał miejsce w zeszłym październiku, gdy pojazd autonomiczny Cruise potrącił pieszego w San Francisco, powodując poważne obrażenia. Niezależne dochodzenie wykazało, że pieszego w kierunek pojazdu autonomicznego wprawił samochód prowadzony przez człowieka, który początkowo ją potrącił. Błędna interpretacja kolizji przez pojazd autonomiczny spowodowała zastosowanie manewru zatrzymania, w wyniku którego została ona wyciągnięta na pobocze.

Po incydencie firmy Cruise, jej zezwolenia na prowadzenie pojazdów bez kierowcy zostały wstrzymane w Kalifornii, a wszczęte zostało śledztwo federalne. Cruise również ogłosił dobrowolne wycofanie swoich samochodów z rynku we współpracy z Narodową Administracją Ruchu Drogowego.

Z kolei Waymo posiada jedno z trzech zezwoleń w Kalifornii, które umożliwiają wprowadzenie autonomicznych pojazdów do użytku bez kierowcy z funkcją bezpieczeństwa. Waymo aktywnie działa na terenie Zatoki San Francisco, obsługując flotę 250 robotaksówek, a także pracuje nad rozwojem swojej floty bez kierowcy w Los Angeles i Austin, Teksas.

Te incydenty pokazują bieżące wyzwania, z jakimi boryka się technologia autonomicznych pojazdów w trudnym środowisku miejskim. W miarę rozwoju samochodów autonomicznych istotne jest, aby zarówno firmy, jak i regulacje priorytetowo traktowały środki bezpieczeństwa oraz czerpały naukę z takich incydentów w celu poprawy bezpieczeństwa i niezawodności tej technologii.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1. Co wydarzyło się w ostatnim incydencie dotyczącym Waymo One w San Francisco?
W ostatnim incydencie pojazd autonomiczny Waymo One zderzył się z rowerzystą na skrzyżowaniu. Na szczęście rowerzysta doznał tylko drobnych zadrapań i samodzielnie opuścił miejsce zdarzenia.

2. Czy Waymo był w kontakcie z władzami w związku z incydentem?
Tak, Waymo utrzymuje kontakt z odpowiednimi władzami w związku z incydentem.

3. Jak doszło do kolizji?
Kolizja miała miejsce, gdy rowerzysta podążył za dużym samochodem ciężarowym przez skrzyżowanie i skręcił przed autonomicznym pojazdem. Rowerzysta był chwilowo zasłonięty przez samochód ciężarowy i stał się widoczny dopiero, gdy wykonał skręt w lewo na drogę Waymo One. Mimo intensywnego hamowania pojazdu, nie udało się uniknąć kolizji.

4. Jaki był wcześniejszy podobny incydent z udziałem Cruise w San Francisco?
W zeszłym październiku pojazd autonomiczny Cruise potrącił pieszego w San Francisco, powodując poważne obrażenia. Dochodzenie wykazało, że pieszego w kierunek pojazdu autonomicznego wprawił samochód prowadzony przez człowieka, który początkowo ją potrącił.

5. Jakie działania podjął Cruise po incydencie?
Po incydencie, zezwolenia na prowadzenie pojazdów bez kierowcy firmy Cruise zostały wstrzymane w Kalifornii, a w toku jest śledztwo federacyjne. Cruise również ogłosił dobrowolne wycofanie swoich samochodów we współpracy z Narodową Administracją Ruchu Drogowego.

6. W czym sytuacja Waymo różni się od Cruise?
W przeciwieństwie do Cruise, Waymo posiada jedno z trzech zezwoleń w Kalifornii, które umożliwiają wdrożenie pojazdów autonomicznych bez kierowcy. Waymo aktywnie działa na terenie Zatoki San Francisco, obsługując flotę 250 robotaksówek i pracując nad rozbudową swojej floty bez kierowcy w Los Angeles i Austin, Teksas.

7. Co te incydenty wskazują na temat technologii autonomicznej?
Te incydenty podkreślają wyzwania, z jakimi boryka się technologia autonomicznych pojazdów w trudnych środowiskach miejskich. Wskazują one na konieczność, aby firmy i regulacje priorytetowo traktowały środki bezpieczeństwa i czerpały naukę z tych incydentów w celu poprawy bezpieczeństwa i niezawodności technologii autonomicznych.

Kluczowe pojęcia i żargon:
– Pojazd autonomiczny (AV): Pojazd zdolny do działania bez udziału człowieka, polegający na sensorach, kamerach i sztucznej inteligencji do nawigacji i podejmowania decyzji.
– Robotaksówki: Autonomiczne taksówki działające bez kierowcy.
– Zezwolenia: Oficjalne upoważnienia lub licencje nadane firmom lub osobom przez organy regulacyjne do prowadzenia pojazdów autonomicznych.

Sugerowane powiązane linki:
– Waymo – Oficjalna strona internetowa Waymo, firmy technologicznej zajmującej się autonomicznymi pojazdami.
– National Highway Traffic Safety Administration – Oficjalna strona internetowa Narodowej Administracji Ruchu Drogowego, która nadzoruje bezpieczeństwo pojazdów w Stanach Zjednoczonych i prowadzi dochodzenia w sprawach związanych z pojazdami autonomicznymi.

The source of the article is from the blog mendozaextremo.com.ar

Privacy policy
Contact