Scientific Systems Pomyślnie Przedstawia Oprogramowanie Współpracy Autonomicznej dla Bezzałogowych Statków Powietrznych Bojowych

Firma Scientific Systems Company, Inc. (SSCI) osiągnęła istotny kamień milowy w dziedzinie autonomicznych systemów lotniczych. Ich oprogramowanie Collaborative Mission Autonomy (CMA) zostało pomyślnie przetestowane na bezzałogowym statku powietrznym MQ-20 Avenger® firmy General Atomics Aeronautical Systems, Inc. Testy obejmowały w pełni autonomiczną misję obrony powietrznej wielowarstwowego pojazdu, prezentując możliwości oprogramowania CMA.

Testy lotnicze, które odbyły się w listopadzie 2023 roku, wykorzystały kombinację platform MQ-20 Live, Virtual i Constructive (LVC), czujniki oraz efektywności. Celem było symulowanie realistycznej misji bojowej, w tym zadań takich jak patrolowanie powietrzne, wykrywanie, śledzenie, namierzanie i zwalczanie wielu celów w różnych scenariuszach.

Oprogramowanie CMA firmy Scientific Systems, działając na wszystkich platformach MQ-20, skutecznie zarządzało autonomiczną misją. Oprogramowanie skutecznie kompensowało wyzwania związane z komunikacją i koordynacją, oraz wykazywało zdolność do adaptacji do zmieniających się okoliczności. Dodatkowo, scenariusz obejmował elementy wirtualne i konstruktywne modelowane w środowisku AFSIM Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.

Jedną z kluczowych cech oprogramowania CMA firmy Scientific Systems są algorytmy oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Te algorytmy generują dostosowane i skoordynowane zachowania lotnicze na podstawie danych operatora i celów misji. Oprogramowanie zawiera również algorytmy optymalizacji w locie, które umożliwiają zespołowi bezobsługowemu ponowne planowanie i koordynację zadań oraz pozycji autonomicznie, nawet gdy zostaje odłączone od operatorów ludzkich.

Pomyślne przedstawienie oprogramowania CMA stanowi znaczące osiągnięcie dla Scientific Systems. Firma aktywnie integruje i prezentuje swoje autonomiczne oprogramowanie na różnych platformach w kontekstach operacyjnych istotnych dla Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych. Wcześniejsze programy testów lotniczych pokazały możliwości oprogramowania w misjach powietrze-ziemia i wsparcia naziemnego.

David „Heat” Lyons, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w firmie Scientific Systems i były pilot bojowy, podkreślił znaczenie tego osiągnięcia. Stwierdził, że oprogramowanie o otwartej architekturze firmy okazało się skuteczne nie tylko w środowisku symulacyjnym, ale także w dowodzeniu żywymi i operacyjnie istotnymi platformami, takimi jak MQ-20 Avenger w scenariuszach bojowych.

Pomyślne przedstawienie oprogramowania CMA firmy Scientific Systems przybliża nas o krok bliżej do przyszłości, w której bezzałogowe statki powietrzne bojowe będą mogły wykonywać złożone misje autonomicznie, poprawiając efektywność i zmniejszając ryzyko dla operacji militarnych.

The source of the article is from the blog radardovalemg.com

Privacy policy
Contact