Spor o wykorzystanie sztucznej inteligencji w branży gier wideo wzbudza kontrowersje wśród aktorów głosowych

Niedawno Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) ogłosił przełomową umowę z firmą Replica Studios, działającą w obszarze sztucznej inteligencji w grach wideo. Porozumienie to umożliwia tworzenie i licencjonowanie cyfrowych replik głosów aktorów do wykorzystania w grach. Jednak ten ruch wywołał kontrowersje i niezadowolenie wśród niektórych członków społeczności aktorów głosowych.

W poście na blogu SAG-AFTRA napisano, że umowa została zatwierdzona przez społeczność wykonawców dubbingu. Jednak znani aktorzy głosowi z branży gier, w tym Steve Blum i Andrew Russell, wyrazili swoje rozczarowanie, twierdząc, że nie zostali skonsultowani ani poinformowani o zawartej umowie. Inny aktor głosowy, Shelby Young, wyraziła rozczarowanie decyzją związku, podczas gdy Veronica Taylor zastanawiała się dlaczego nie odbyło się głosowanie członków.

Przedstawiciele SAG-AFTRA bronili jednak umowę jako postępowy krok w kierunku wykorzystywania technologii AI w sposób etyczny. Prezydent Fran Drescher określił to jako przykład właściwego wykorzystania sztucznej inteligencji.

Kontrowersje te pojawiają się tylko kilka miesięcy po tym, jak SAG-AFTRA zakończył długotrwały strajk, w którym walczył o sprawiedliwe wynagrodzenie i przyszłe opłaty licencyjne za występy filmowe i telewizyjne, uwzględniające również kwestie korzystania z technologii AI.

Choć licencjonowanie cyfrowych replik głosów aktorów otwiera nowe możliwości w branży gier, to rodzi również pytania dotyczące zgody, sprawiedliwego wynagrodzenia oraz potencjalnego wpływu na tradycyjnych aktorów głosowych. W miarę rozwoju technologii AI i jej coraz większej roli w różnych sektorach, kluczowe jest, aby związki zawodowe, takie jak SAG-AFTRA, poruszały się po tych nowych obszarach w sposób chroniący prawa i interesy swoich członków.

Znalezienie równowagi między postępem technologicznym a utrzymaniem standardów etycznych będzie kluczowe dla kształtowania przyszłości aktorstwa głosowego w grach wideo.

The source of the article is from the blog qhubo.com.ni

Privacy policy
Contact