Rozwiązanie rosnącego problemu przemocy seksualnej generowanej przez sztuczną inteligencję w szkołach

Niedawne zdarzenie dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji (SI) do generowania fałszywych nagich zdjęć ucznia szkoły średniej rzuca światło na rosnący problem przemocy seksualnej ułatwianej przez technologię w szkołach. Po odkryciu, że jej zdjęcia są bezprawnie manipulowane i udostępniane online, Francesca Mani, uczennica klasy dziesiątej z New Jersey, podjęła się zwiększenia świadomości i dążenia do zmiany.

Od tego incydentu Francesca i jej matka, Dorota Mani, spotykają się z politykami stanowymi i federalnymi, aby naciskać na zmiany w prawach, politykach szkolnych i kodeksach postępowania mających na celu zwalczanie nękania i nadużywania pod wpływem SI. Niestety, w szkołach rzadko porusza się temat SI podczas zgromadzeń czy programów edukacyjnych dotyczących przemocy szkolnej czy cyberbezpieczeństwa. Brak tej wiedzy uwydatnia potrzebę większego przykładania wagi do edukacji i świadomości związanych z technologią SI i jej potencjalnym zagrożeniem.

Technologicznie ułatwiana przemoc seksualna obejmuje różne formy nadużycia, takie jak cyberflashing, szantaż seksualny, bezprawnego udostępnianie intymnych zdjęć, cyberobserwowanie oraz generowanie przez SI zdjęć i filmów deepfake. Jednak programy nauczania i polityki szkolne często nie poruszają tych konkretnych zagadnień w sposób kompleksowy. Najnowszy raport podkreśla znaczenie przedefiniowania tych działań jako przemoc seksualna, a nie tylko jako zwykłe prześladowanie, ponieważ to rozróżnienie może zmienić odpowiedź społeczeństwa i wsparcie dla ofiar.

Apeluje się do urzędników oświatowych, aby aktualizowali i ulepszali programy nauczania oraz polityki szkolne w celu zwalczania przemocy seksualnej ułatwianej przez technologię i zapewnienia lepszego wsparcia nauczycielom w dyskusji na te wrażliwe tematy w klasach. Raport podkreśla również konieczność wprowadzenia lekcji na temat szacunku, zgody, obywatelstwa cyfrowego, autonomii cielesnej oraz bycia dobrym obywatelem cyfrowym na poziomie edukacji podstawowej, aby tworzyć kulturę etycznego korzystania z technologii i wzmacniać dzieci.

Ponadto, nauczyciele muszą tworzyć bezpieczne środowiska, w których uczniowie czują się komfortowo, szukając pomocy i kierunku, bez strachu przed osądzeniem czy obwinianiem. Wymaga to ciągłego szkolenia i dostarczania zasobów dla nauczycieli i rodziców, aby być na bieżąco z bieżącymi problemami dotykającymi nastolatków i podejść do dyskusji z empatią i zrozumieniem.

Zajęcie się rosnącym problemem przemocy seksualnej generowanej przez SI w szkołach wymaga kompleksowego i wielopłaszczyznowego podejścia. Poprzez aktualizację programów nauczania, polityk i programów edukacyjnych oraz dostarczanie szkoleń i zasobów, szkoły mogą odgrywać kluczową rolę w ochronie uczniów i wyposażaniu ich w niezbędną wiedzę i umiejętności, aby odpowiedzialnie nawigować w coraz bardziej cyfrowym świecie.

The source of the article is from the blog procarsrl.com.ar

Privacy policy
Contact