Członek Senatu Egiptu podkreśla strategie zaangażowania młodzieży w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Zaawansowana technologia i sztuczna inteligencja jako główne punkty rozwoju młodzieży egipskiej

Dr Dina Hilali, członkini Senatu, podkreśliła znaczenie ogólnej sesji Senatu, która poświęcona była studium na temat „Młodzież i Sztuczna Inteligencja” w obecnym okresie transformacji cyfrowej. Rynek pracy na całym świecie ewoluuje, wymagając adaptacji i wyposażenia młodych talentów w umiejętności odpowiednie dla przyszłych rynków pracy oraz stworzenia inkludujących środowisk dla ery sztucznej inteligencji.

Tworzenie przyszłych miejsc pracy w świecie zmian spowodowanych przez sztuczną inteligencję

Zauważyła raport z maja 2023 roku Światowego Forum Ekonomicznego wskazujący na pojawienie się 69 milionów nowych miejsc pracy na całym świecie w porównaniu do wygaszania 83 milionów stanowisk z powodu postępu w dziedzinie sztucznej inteligencji. Podkreślono pilną potrzebę rozwoju polityki i programów nauczania w zgodzie z tym przesunięciem na rynku pracy, będącą zbieżną z niedawnym wezwaniem prezydenta Egiptu, Abdela Fattaha El-Sisiego, do zapisywania się studentów na wydziały zajmujące się sztuczną inteligencją.

Promowanie gotowości rynku pracy wśród młodzieży uniwersyteckiej

Członkini Senatu ponowiła swoją propozycję stworzenia standardowego programu szkoleniowego we wszystkich egipskich uczelniach w celu praktycznego przygotowania intelektualnie wychowanej młodzieży do rynku pracy, szczególnie w dziedzinie sztucznej inteligencji, we współpracy z sektorem publicznym i prywatnym.

Rozwijanie start-upów i badań naukowych w dziedzinie sztucznej inteligencji

Hilali wezwała do udzielenia wsparcia finansowego i technicznego rozkwitającym firmom i badaniom w dziedzinie sztucznej inteligencji, które są niezbędne dla wzrostu gospodarczego i skutecznych działań marketingowych.

Egipt gotowy na wsparcie ekspansji przedsiębiorczości w technologii

Powołując się na raport „Koddady”, Halali poinformowała, że 54% egipskich przedsiębiorców zamierza wykorzystać technologię i sztuczną inteligencję, co wymaga wsparcia ze strony polityki, aby zachęcić do stworzenia klimatu przyjaznego inwestycjom, zwiększyć zdolności przedsiębiorcze i poprawić infrastrukturę technologiczną.

Ustanowienie wyspecjalizowanego inkubatora dla startupów w dziedzinie sztucznej inteligencji

Członkini Senatu pochwaliła uruchomienie specjalistycznego inkubatora AI w Kairze przez Ministerstwo Komunikacji, zapewniający sprzyjające warunki do rozwoju startupów i małych firm w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Propozycja utworzenia uniwersytetu AI nazwanego imieniem prezydenta Abdela Fattaha El-Sisiego

Na koniec doceniła wezwanie z raportu o utworzeniu uniwersytetu AI, sugerując, aby nosił imię prezydenta Abdela Fattaha El-Sisiego, co wzmocniłoby wysiłki państwa egipskiego w zakresie umocnienia młodzieży i rozwijania umiejętności zgodnych z czwartą rewolucją przemysłową.

Relewantne dodatkowe fakty, które mogłyby zostać dodane do artykułu:

Coraz większe inwestycje Egiptu w technologię oraz szkolnictwo wyższe: Egipt coraz bardziej inwestuje w technologię i wykazuje silne zaangażowanie w rozwijanie szkolnictwa wyższego w ostatnich latach. Wysiłki obejmują utworzenie nowych uniwersytetów technologicznych oraz centrów innowacji, aby sprostać ewoluującym potrzebom edukacyjnym młodzieży i zharmonizować je z wymaganiami rynku.

Potencjał sztucznej inteligencji w transformacji gospodarek: Sztuczna inteligencja ma potencjał znaczącej zmiany w różnych sektorach gospodarki. Może poprawić efektywność, stworzyć nowe możliwości zatrudnienia w branży technologicznej oraz dostarczyć rozwiązań dla problemów ekonomicznych poprzez umożliwienie lepszego podejmowania decyzji.

Strategiczne położenie Egiptu i młoda populacja: Strategiczna geograficzna pozycja Egiptu jako pomost między Afryką, Azją i Europą, połączona z młodą, dynamicznie rosnącą populacją, pozwala mu potencjalnie stać się centrum technologii i innowacji w regionie, wykorzystując kapitał ludzki do rozwoju sztucznej inteligencji.

Najważniejsze pytania i ich odpowiedzi:

Q: Jaki jest cel proponowania uniwersytetu AI w Egipcie?
A: Uniwersytet AI ma na celu wyposażenie młodzieży w specjalistyczną wiedzę i umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji, przygotowując przyszłe pokolenia do wymagań nowoczesnego rynku pracy oraz rozwijając możliwości technologiczne kraju.

Q: Jak egipscy przedsiębiorcy skorzystają z dodatkowego wsparcia w dziedzinie AI i technologii?
A: Poprzez otrzymanie wsparcia finansowego i technicznego, egipscy przedsiębiorcy będą mogli innowować i rozwijać nowe produkty i usługi, co przyczyni się do wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy, uczyniąc Egipt bardziej konkurencyjnym na skalę globalną.

Kluczowe wyzwania lub kontrowersje:

Reforma edukacji: Jednym z wyzwań związanych z wdrażaniem programów nauczania skupionych na AI jest potrzeba kompleksowej reformy systemów edukacyjnych, aby dostosować je do takiego specjalistycznego szkolenia i nadążyć za szybko zmieniającą się technologią.

Umieszczanie w miejscu pracy: Podczas gdy AI ma zdolność do kreowania nowych ról zawodowych, stwarza również wyzwanie związanego z utratą obecnych miejsc pracy, co wymaga strategii dla przejścia pracowników na nowe stanowiska i procesu dokształcania.

Etyka AI i prywatność danych: Integracja AI w społeczeństwo stawia pytania etyczne i obawy dotyczące prywatności danych, wymagając starannego regulowania i wytycznych, aby zapewnić odpowiednie wykorzystanie AI.

Różnice ekonomiczne: Istnieje ryzyko, że korzyści związane z AI mogą niesprawiedliwie faworyzować pewne grupy, tworząc lub wzmagając istniejące rozbieżności ekonomiczne.

Zalety i wady:

Zalety:
– Tworzenie nowych rynków pracy specjalnie zaprojektowanych dla dziedziny AI i technologicznych.
– Zwiększona konkurencyjność gospodarcza i innowacja.
– Poprawa efektywności w różnych sektorach, takich jak opieka zdrowotna, edukacja i transport.

Wady:
– Potencjalna utrata miejsc pracy w tradycyjnych sektorach z powodu automatyzacji.
– Wysokie koszty związane z tworzeniem i utrzymaniem edukacji i infrastruktury związanej z AI.
– Ryzyko poszerzenia przepaści cyfrowej między tymi, którzy mają dostęp do edukacji AI, a tymi, którzy nie mają.

Zaproponowane powiązane linki:
– Aby uzyskać informacje na temat globalnego wpływu AI oraz odwołań do raportu Światowego Forum Ekonomicznego, odwiedź Światowe Forum Ekonomiczne.
– Aby dowiedzieć się więcej o strategicznych planach Egiptu w dziedzinie technologii i edukacji, odwiedź Ministerstwo Komunikacji i Technologii Informacyjnej Egiptu.
– Aby uzyskać wgląd w rozwój AI i jego konsekwencje, odwiedź AI4ALL, organizację dedykowaną zwiększaniu różnorodności i inkluzywności w dziedzinie AI.

Te linki i dodatkowe fakty pomagają ukazać szerszy kontekst i implikacje wydań oraz propozycji członka egipskiego Senatu dotyczących strategii angażowania młodzieży w AI.

The source of the article is from the blog publicsectortravel.org.uk

Privacy policy
Contact