Doskonalenie edukacji cyfrowej poprzez odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Ochrona poufnych danych
Zostały ustalone zasady dotyczące wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w uczeniu się cyfrowym w celu zapewnienia, że uczący się i stażyści powstrzymają się od wprowadzania poufnych, prywatnych lub poufnych informacji. Wymagane jest uzyskanie uprzedniej zgody podczas przetwarzania danych, zgodnie z polityką kwalifikacji instytucji edukacyjnych lub szkoleniowych oraz systemów krajowych.

Integryteta akademicka i AI
Podejście do korzystania z treści generowanych przez AI w badaniach, pracy domowej lub raportach jest traktowane poważnie, utożsamiając zastosowanie takiej technologii bez ujawniania z nieuczciwością akademicką.

Narzędzia AI dla autonomicznego uczenia się
Inicjatywa Narodowego Centrum e-learningu pozwala uczącym się korzystać z aplikacji AI do wspomagania niezależnego uczenia, rozwiązywania problemów i generowania pomysłów na projekty, pod warunkiem uzyskania zgody instytucjonalnej. Użytkownicy są zobowiązani do transparentnego ujawnienia korzystania z narzędzi AI oraz udokumentowania swoich wprowadzeń, modyfikacji lub ulepszeń w celu zachowania przejrzystości.

Optymalne zastosowania AI
Celem polityki jest wykorzystanie globalnych najlepszych praktyk w zakresie zarządzania AI w edukacji. Jest to zgodne z ramami ustanowionymi przez krajowe organy edukacyjne i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych, zachowanie integralności akademickiej i promowanie odpowiedniego użytkowania, co z kolei przyczynia się do wzbogacenia integracji AI w środowiskach uczenia się cyfrowego.

Wytyczne dla władz edukacyjnych
Oczekuje się, że instytucje edukacyjne będą postępować zgodnie z ustalonym protokołem, w tym uzyskanie odpowiednich zezwoleń, zapewnienie jakościowego wpływu narzędzi AI używanych, zarządzanie ryzykiem, udostępnienie wytycznych dotyczących etycznego użytkowania, oferowanie rozwoju zawodowego i niezbędnych zasobów szkoleniowych, a także wspieranie współpracy pomiędzy rodzicami a nauczycielami w celu zapewnienia wszechstronnego doświadczenia edukacyjnego.

Rola AI w dostosowywaniu uczenia się
Sztuczna inteligencja może dostosowywać doświadczenia edukacyjne, dostosowując treści do indywidualnych potrzeb, tempa uczenia się i stylu każdego ucznia. Może to prowadzić do większego zaangażowania i lepszych wyników edukacyjnych. Jednak skuteczne dostosowanie wymaga zbierania szerokich danych, co rodzi obawy dotyczące prywatności.

Prywatność danych i kwestie etyczne
Głównym wyzwaniem w wdrożeniu AI w edukacji jest zarządzanie prywatnością danych i kwestiami etycznymi. Surowe przepisy, takie jak Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych (RODO), muszą być przestrzegane przez instytucje edukacyjne podczas integracji AI w celu ochrony danych osobowych studentów.

Kluczowe pytanie: Jak zapewnić uczciwe i wolne od uprzedzeń wdrożenie AI?
Zapewnienie, że systemy AI używane w edukacji są uczciwe i nie przyczyniają się do utrwalania istniejących uprzedzeń, stanowi poważne wyzwanie. Ciągłe monitorowanie i audytowanie systemów AI mogą pomóc w wykrywaniu i korygowaniu uprzedzeń.

Zalety odpowiedzialnej AI w edukacji:
– Zapewnia spersonalizowane doświadczenia edukacyjne.
– Zwiększa efektywność poprzez zautomatyzowane zadania administracyjne.
– Zachęca do uczenia się we własnym tempie.
– Ułatwia dostęp do edukacji w odległych regionach.

Wady AI w edukacji:
– Rodzi obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa danych.
– Ryzyko utrwalania uprzedzeń w przypadku niewłaściwego monitorowania.
– Może prowadzić do zmniejszenia umiejętności interpersonalnych i doświadczenia związanych z fizyczną obecnością w klasie.
– Wymaga znacznych inwestycji w infrastrukturę i szkolenia.

Aby zbadać ramy zarządzania AI istotne dla edukacji, odwiedź stronę OECD lub UNESCO w celu zapoznania się z ich pracą i wytycznymi dotyczącymi etyki i innowacji cyfrowych.

Privacy policy
Contact