Korea Południowa przedstawia największy symulator jazdy AI w centrum innowacji w Gwangju

Gwangju obejmuje przyszłość autonomii jazdy zaawansowanym symulatorem AI

W istotnym kroku naprzód w rozwoju technologii pojazdów autonomicznych, Korea Południowa niedawno zaprezentowała swój największy i najbardziej zaawansowany symulator jazdy sztucznej inteligencji (AI) w klastrze przemysłowym skoncentrowanym na AI w trzecim dystrykcie Gwangju. Wrażliwa na eksponaty towarzyszyła InnoFactory w Gimpo oraz biuro InnoSimulation w Seulu, przez dwa dni.

Zaprojektowany celem wzmocnienia praktyczności technologii autonomii jazdy, ten dużoformatowy symulator jazdy AI ma na celu wspieranie rozwijającego się przemysłu pojazdów samochodowych bez kierowcy poprzez identyfikację i wspieranie odpowiednich firm i instytucji. W trakcie wydarzenia ponad sto profesjonalistów z różnych sektorów, w tym przemysłu, nauki i badań, mieli okazję zanurzyć się w wielu scenariuszach autonomii jazdy.

Symulator oferuje wszechstronne funkcje testowania wydajności, umożliwiając zdobycie danych z jazdy w środowisku wirtualnym oraz ocenę wydajności i niezawodności autonomii na podstawie scenariuszy samoistnych. Zintegrowany został w array systemów, takich jak 'Kierowca w Pętli’ (DILS), który symuluje rzeczywiste sytuacje drogowe; 'Symulator Pojazdu w Pętli’ (VILS) do testów drogowych na rzeczywistym pojeździe oraz 'Oprogramowanie w Pętli’ (SIL), które oferuje środowisko testowe wirtualne.

System VILS specjalizuje się w odtwarzaniu realistycznych warunków drogowych, aby ocenić interakcje między pojazdami a różnymi elementami, takimi jak zachowania kierowców, infrastruktura drogowa i warunki ruchu drogowego.

Po instalacji i przeprowadzeniu prób w ramach klastra AI, symulator jazdy ma zostać w pełni uruchomiony w pierwszej połowie 2025 roku. Ten postęp odzwierciedla zaangażowanie regionu w przyspieszanie rozwoju sektora autonomii jazdy, gdyż zapewnia użytkownikom silne wsparcie technologiczne dzięki nowemu centrum AI.

Inwestycje Korei Południowej w technologię AI i autonomię jazdy

Najnowszy symulator jazdy AI Korei Południowej, odsłonięty w Gwangju, ilustruje zaangażowanie kraju w nowe technologie i inicjatywę, aby być liderem w branży pojazdów autonomicznych. Technologia autonomii jazdy jest szeroko uważana za kluczowy element przyszłości transportu, obiecując poprawę bezpieczeństwa, lepsze zarządzanie ruchem drogowym i zwiększoną mobilność dla osób niezdolnych do prowadzenia pojazdu.

Kluczowe pytania i odpowiedzi:
Pytanie: Dlaczego Korea Południowa inwestuje w symulator jazdy AI?
Odpowiedź: Korea Południowa inwestuje w tę technologię, aby posuwać do przodu praktyczne zastosowanie pojazdów autonomicznych, wspierać badania i rozwój w tej dziedzinie, ułatwiać wzrost odpowiednich firm i umacniać swoją pozycję jako lidera w innowacjach motoryzacyjnych.

Kluczowe wyzwania i kontrowersje:
Jednym z wyzwań dla technologii autonomii jazdy jest zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności, zwłaszcza w kontekście potencjalnych awarii oprogramowania lub cyberataków. Istnieje także debata na temat etycznych implikacji podejmowania decyzji przez pojazdy autonomiczne w nagłych sytuacjach. Ponadto, problemem kontrowersyjnym są zagadnienia związane z utratą miejsc pracy dla kierowców oraz ram prawnych dotyczących odpowiedzialności i ubezpieczeń w przypadku wypadków z udziałem pojazdów autonomicznych.

Zalety i wady:
Zalety symulatora jazdy AI i autonomii jazdy obejmują:
– Przyspieszenie badań i rozwoju pojazdów autonomicznych, potencjalnie skracając czas wprowadzenia na rynek.
– Usprawnione funkcje bezpieczeństwa dzięki rygorystycznym testom opartym na symulacji.
– Możność testowania szerokiej gamy scenariuszy jazdy i gromadzenia obszernych danych bez ryzyka związanego z testami w rzeczywistości.

Wady mogą obejmować:
– Wysokie koszty związane z rozwojem i eksploatacją zaawansowanej technologii symulacji.
– Potencjalne wyzwania techniczne związane z dokładnym symulowaniem skomplikowanych środowisk jazdy w rzeczywistości.
– Etyczne i społeczne zmartwienia związane z przejściem na systemy autonomii jazdy.

Dla dalszych informacji na temat postępu Korei Południowej w dziedzinie technologii i innowacji, odwiedź następujące linki do głównych domen:
Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energii w celu uzyskania informacji o politykach rządowych i inicjatywach.
Ministerstwo Nauki i Technologii Informacyjnych dla wglądu w przyszłe plany Korei Południowej w dziedzinie nauki i technologii.

W kontekście autonomii jazdy i sztucznej inteligencji, te strony rządowe mogą dostarczyć dodatkowych danych i strategii dotyczących kierunku i postępu Korei Południowej w tych obszarach.

Privacy policy
Contact