Uniwersytety chińskie ustalają wytyczne dotyczące wykorzystywania sztucznej inteligencji w pisaniu prac dyplomowych.

Regulowanie Korzystania z Sztucznej Inteligencji w Pisaniu Prac Naukowych podczas Okresu Absolwenckiego

W miarę zbliżania się sezonu absolwenckiego w 2024 roku, liczne uniwersytety w Chinach przyjęły jasne regulacje dotyczące wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji przez studentów podczas pisania prac dyplomowych. Podjęto środki mające zapewnić, że integracja SI współgra z integralnością naukową i odpowiednim wykorzystaniem.

Uniwersytet Fuzhou Wzmacnia Integralność Naukową dzięki Systemom Monitorowania SI

Uniwersytet Fuzhou ogłosił 28 kwietnia plany wdrożenia detekcji SI do prac dyplomowych napisanych przez absolwentów rocznika 2024. Wyniki będą wpływać na oceny i wybór wybitnych prac.

Uniwersytet Hubei Wykorzystuje Detekcję SI w Procesie Recenzji Prac Dyplomowych

Już 10 kwietnia Uniwersytet Hubei poinformował, że będzie wprowadzał oceny ryzyka zawartości generowanej przez SI w protokole recenzji prac dyplomowych na poziomie licencjackim, wymagając modyfikacji w przypadkach wysokiego ryzyka związanego z pisanie przez SI.

Uniwersytet Nauki i Technologii w Tianjinie Zachęca Studentów do Samodzielnego Przeglądu Prac z Nadmiernym Użyciem SI

Na Uniwersytecie Nauki i Technologii w Tianjinie, w przypadku gdy detekcje SI stanowią ponad 40% pracy dyplomowej, uniwersytety będą wydawać ostrzeżenia i zlecać studentom dokładną rewizję.

Badanie wskazuje na Wysokie Wykorzystanie Narzędzi SI przez Studentów Uniwersyteckich

Badanie z grudnia 2023 roku, przeprowadzone przez Chińską Młodzież Codziennie, wskazuje, że 84,8% studentów korzystało z narzędzi SI w różnych obszarach ich życia akademickiego i osobistego, co pokazuje wszechobecny wpływ tej technologii.

Ekspertów podkreślają Zrównoważone Wykorzystanie SI w Rozwoju Akademickim

Profesor Zhang Hongsheng z Wydziału Zarządzania Przemysłem Kulturowym na Uniwersytecie Komunikacji w Chinach podkreśla, że chociaż SI może pomóc w badaniach i nauce, nie może zastępować oryginalności czy osobistego wysiłku intelektualnego. Studenci powinni nadal wykazywać swój krytyczny sposób myślenia i zrozumienie podczas korzystania z generowanej przez SI zawartości.

Chińskie uniwersytety rozwijają zrównoważony ekosystem akademicki, ustanawiając różnicę między korzystaniem z SI jako narzędzia do innowacji a zapobieganiem podważaniu prawdziwego rozwoju naukowego.

Najważniejsze pytania i odpowiedzi:

P: W jaki sposób chińskie uniwersytety regulują wykorzystanie SI w pisaniu prac dyplomowych?
O: Uniwersytety takie jak Uniwersytet Fuzhou, Uniwersytet Hubei i Uniwersytet Nauki i Technologii w Tianjinie ustanawiają jasne wytyczne i wdrażają systemy detekcji SI w celu oceny poziomu generowanej przez SI treści w pracach dyplomowych studentów. Dążą one do zachowania integralności naukowej, zapewniając, że studenci korzystają z SI jako narzędzia wspomagającego, a nie zamiennika ich wysiłków intelektualnych.

P: Jakie są główne wyzwania związane z użyciem SI w pisaniu prac akademickich?
O: Główne wyzwania obejmują zapewnienie, że korzystanie z SI nie osłabi rozwoju krytycznego myślenia i umiejętności pisania studentów, wykrywanie i kwantyfikowanie treści generowanych przez SI w pracy naukowej oraz aktualizację wytycznych akademickich w celu dostosowania się do szybko rozwijających się możliwości SI.

P: Czy istnieją jakiekolwiek kontrowersje związane z wdrożeniem systemów detekcji SI?
O: Kontrowersje mogą wynikać z obaw o prywatność, dokładność detekcji SI oraz potencjalne błędy fałszywych wyników dodatnich lub ujemnych. Dodatkowo, mogą pojawić się kwestie etyczne dotyczące zależności od SI oraz konsekwencji dla nauki studentów i sprawiedliwości.

Zalety i Wady:

Zalety:
– SI może szybko przetwarzać duże ilości danych i pomagać studentom zidentyfikować zasoby i wzorce, które nie są od razu oczywiste.
– Narzędzia SI mogą pomóc w korektach, redakcji i proponowaniu usprawnień w stylu i strukturze pisania.
– Technologia ta może pomóc w zadaniach obliczeniowych, przeglądzie literatury i analizie danych, umożliwiając studentom skupienie się na podstawowych innowacyjnych aspektach swoich badań.

Wady:
– Przeholowanie z użyciem SI może utrudnić rozwój niezależnego myślenia i umiejętności pisania studentów.
– Zróżnicowanie jakości i dokładności narzędzi SI stwarza wyzwania w utrzymaniu spójności w ocenach akademickich.
– Narzędzia detekcji SI mogą potencjalnie mylić innowacyjne prace z treściami generowanymi przez SI, prowadząc do niesprawiedliwych ocen.

Zasugerowana powiązana strona:
Dla ogólnych informacji o integralności akademickiej i najnowszych informacji na temat SI w edukacji, przydatnym linkiem byłaby strona internetowa Chinese MOOC.

Warto zauważyć, że w przypadku każdej rozwijającej się technologii, takiej jak SI, przepisy i wytyczne akademickie będą nadal ewoluować. Opisana sytuacja w tym artykule jest określona w punkcie czasowym i może ulec zmianie w miarę postępu technologii i polityk akademickich.

The source of the article is from the blog aovotice.cz

Privacy policy
Contact