Przełomowe osiągnięcia w edukacji medycznej są ściśle związane z integracją sztucznej inteligencji (AI). AI rewolucjonizuje nie tylko krajobraz technologiczny, ale także przeobrazuje struktury społeczne, gospodarki, a zwłaszcza edukację i opiekę zdrowotną. Instytucje, takie jak Uniwersytet Phan Chau Trinh (PCTU), są na czele tej ewolucji.
Przyjmując potencjał sztucznej inteligencji, PCTU utworzył „Jednostkę Medycyny Głębokiej”, aby wykorzystać AI i zarządzanie danymi w edukacji medycznej. Poprzez wykorzystywanie danych medycznych, PCTU dąży do przekształcenia edukacji medycznej i praktyki w zgodzie z postępami w technologii AI. Uniwersytet gromadzi dane medyczne, aby ułatwić rozwój oprogramowania AI do diagnozowania i leczenia, a także w celach badawczych i edukacyjnych.
Jednym z istotnych wpływów integracji AI w PCTU jest poprawa metodyki nauczania. Narzędzia AI wspomagają tworzenie spersonalizowanych planów lekcyjnych, analizę potrzeb studentów i monitoring postępów w nauce. Ponadto AI jest wykorzystywana w sesjach praktycznego szkolenia, gdzie studenci angażują się w symulowane scenariusze medyczne przy użyciu zaawansowanych narzędzi takich jak Symulowany Pacjent Medyczny (SimMan) do symulacji sytuacji awaryjnych oraz rzeczywistość wirtualna do intensywnych doświadczeń.
Dzięki AI, PCTU zapewnia, że studenci otrzymują spersonalizowane wsparcie i informacje zwrotne, aby przyspieszyć swój proces uczenia się. Ta integracja nie tylko optymalizuje jakość nauczania, ale także przygotowuje studentów do rzeczywistych wyzwań zdrowotnych. Oceny, oceny kliniczne i doświadczenia edukacyjne są wzbogacone o technologie zasilane AI, ustanawiając nowy standard w edukacji medycznej.