Nowa Era Sztucznej Inteligencji: Innowacje Nvidia, Partnerskie Związki i Nowe Możliwości

Nvidia, firma znana z wysokich cen akcji i ekspertyzy w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI), dokonuje znaczących postępów w branży AI dzięki nowym inicjatywom. Dyrektor generalny Jensen Huang niedawno wygłosił przemówienie na dorocznym GPU Technology Conference, gdzie ogłosił przełomowe wydarzenia, które mają przyspieszyć wzrost firmy.

Nowa Generacja Sprzętu

Rozpoznając wykładniczy wzrost danych wymaganych do rozwoju AI, Huang podkreślił konieczność większych GPU. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Nvidia ujawniła układ komputerowy Blackwell, nowoczesną platformę, która wychodzi poza tradycyjne GPU. Nowy układ B200, nazwany od matematyka Davida Blackwella, obiecuje wyjątkowe osiągi i toruje drogę dla przyszłych postępów w technologii AI.

Wzrost Robotyki Humanoidalnej

Huang wyraził zaangażowanie Nvidia w rozwijanie następnej generacji robotyki humanoidalnej. Dzięki dostępnym już technologiom firma wprowadziła projekt GR00T (Generalist Robot 00 Technology). Ta ambitna inicjatywa ma na celu stworzenie robotów humanoidalnych opartych na AI, zdolnych do wykonywania złożonych zadań i naturalnego oddziaływania z ludźmi.

Platforma obliczeniowa Jetson Thor firmy Nvidia odgrywa istotną rolę w tym przedsięwzięciu. Wyposażony w zdolności AI Jetson Thor jest szkolony do adaptacji do scenariuszy rzeczywistych za pośrednictwem sali treningowej wzmacniania Isaca. Wykorzystując dane treningowe z imitacji i bogate zasoby Nvidia, roboty humanoidalne mają potencjał, aby stać się integralnymi partnerami w naszym codziennym życiu.

Completny System do Szkolenia Robotów Humanoidalnych

Nvidia utworzyła kilka kluczowych oddziałów i projektów, aby w pełni zrealizować potencjał robotyki humanoidalnej. Poprzez rozwój laboratorium Nvidia Isaac, firma zapewnia skalowalne szkolenie dla projektu GR00T. Dodatkowo stworzyli Nvidia Osmo, usługę orkiestracji obliczeniowej, która koordynuje wykłady i przepływy wnioskowania między różnymi systemami Nvidia.

Do tych systemów należą Nvidia DGX do szkolenia, Nvidia OVX do symulacji oraz Nvidia IGX i Nvidia AGX do walidacji sprzętowej w układzie zamkniętym. Dzięki tym fundamentalnym klockom budulcowym Nvidia tworzy środowisko, które sprzyja szybkiemu rozwojowi i innowacjom w dziedzinie robotyki humanoidalnej.

Moc Omniversum

Aby dalej ulepszyć szkolenie robotyki AI, Nvidia wprowadziła Omniversum, wirtualną salę ćwiczeń zaprojektowaną do realistycznych i immersyjnych symulacji. Huang zademonstrował możliwości Omniversum, prezentując „cyfrowego bliźniaka” magazynu zamieszkałego przez autonomiczne systemy. To środowisko ułatwia bezproblemową współpracę między ludźmi i robotami, umożliwiając efektywne inżynierie fizycznych obiektów i projektów.

Jednym z ważnych partnerstw, które przyczyniają się do możliwości Omniversum, jest z Siemensem, wiodącą firmą w inżynierii i operacjach przemysłowych. Poprzez tę współpracę Siemens łączy swoją platformę Xccelerator z Nvidia Omniversum, co stanowi istotny krok w kierunku stworzenia przemysłowego metawersum.

Wpływ na Branżę Motoryzacyjną

Rozpoznając potencjał AI w branży motoryzacyjnej, Huang podkreślił rolę Nvidia w opracowywaniu rozwiązań AI dla samochodów autonomicznych. Firma oferuje kompleksowy stos robotyczny, który obejmuje system komputerowy i produkcję. Jetson Thor, kluczowy komponent w arsenałach Nvidia, może być użyty w pojazdach autonomicznych.

Zobowiązanie Nvidii wobec sektora motoryzacyjnego jest dodatkowo usztywniane przez partnerstwa z renomowanymi producentami samochodów takimi jak Mercedes i Jaguar Land Rover. Włączenie Jetson Thora do ich pojazdów wskazuje na docenienie przez branżę ekspertyzy Nvidii w dziedzinie AI.

Ekspansja Partnerstw i Budowa Modeli Fundacyjnych

Oprócz wewnętrznych rozwojów Nvidia aktywnie współpracuje z wiodącymi firmami w różnych sektorach. Współpraca z firmami takimi jak 1X Technologies, Agility Robotics, Apptronik, Boston Dynamics, Figure AI, Fourier Intelligence, Sanctuary AI, Unitree Robotics i XPENG Robotics podkreśla zaangażowanie Nvidii w budowanie platform sztucznej inteligencji, które wspierają różne branże.

Huang podkreślił znaczenie rozwoju modeli fundacyjnych dla ogólnych robotów humanoidalnych, uznając to za jedno z najbardziej ekscytujących wyzwań w dzisiejszej AI. Zaangażowanie i partnerstwa Nvidii przekształcają to pole, przyspieszając nas w kierunku przyszłości, w której ogólne robotyka sztuczna staje się rzeczywistością.

Z innowacyjnym sprzętem, zaangażowaniem w robotykę humanoidalną, nowoczesną technologią symulacji i strategicznymi partnerstwami, Nvidia ciągle posuwa granice AI. Te postępy obiecują przekształcić wiele branż, torując drogę do przyszłości, w której ludzie i roboty będą harmonijnie współpracować, aby stworzyć lepszy świat.

FAQ:

Czym jest Nvidia?

Nvidia to prominentna firma technologiczna znana z ekspertyzy w dziedzinie układów przetwarzania grafiki (GPU) i rozwiązań sztucznej inteligencji. Gra kluczową rolę w zasilaniu komputerów o wysokiej wydajności, systemów do gier i postępów w dziedzinie AI.

Czym jest Projekt GR00T?

Projekt GR00T, inicjatywa firmy Nvidia, ma na celu rozkwit AI-powered robotów humanoidalnych. Wykorzystując zaawansowane techniki szkolenia oraz adaptacyjny sprzęt, Nvidia wyobraża sobie przyszłość, w której roboty humanoidalne będą mogły wykonywać złożone zadania i płynnie współpracować z ludźmi.

Czym jest Omniversum?

Omniversum to wirtualna sala ćwiczeń stworzona przez Nvidia do treningu robotów AI. Oferuje ona immersywne symulacje i środowiska, w których roboty mogą uczyć się i adaptować do scenariuszy rzeczywistych. Przez zamykanie luki między ludźmi a robotami, Omniversum ułatwia efektywną współpracę i rozwój w dziedzinie AI.

Źródła:

Nvidia Strona Oficjalna
Siemens Strona Oficjalna

The source of the article is from the blog crasel.tk

Privacy policy
Contact