Transformacja edukacji: Nowoczesne narzędzia AI w klasie

W promienistym styczniowym poranku uczniowie z różnych szkół w Mumbaju weszli do szkoły średniej St Willibrord w Nalasopara, przechodząc do sal lekcyjnych, które stały się krainą cudów sztucznej inteligencji. Zamiast tradycyjnych podręczników i tablic, powitano ich ekranami wyświetlającymi pytania takie jak „Jak samochody autonomiczne używają AI do nawigacji?” i „Jak AI wpływa na rynek pracy?” To był początek innowacyjnego dwudniowego show AI o nazwie „PadhAI”, które zaprezentowało ponad 50 narzędzi i aplikacji AI zaprojektowanych specjalnie dla uczniów i prowadzonych przez samych uczniów.

Ten pierwszy tego rodzaju wydarzenie miało na celu połączenie edukacji (padhai) z sztuczną inteligencją (AI), dając wgląd w przyszłość uczenia się. Dla Willibrorda George’a, przewodniczącego grupy szkół St Willibrord i głównego pomysłodawcy PadhAI, celem wystawy było zmierzenie się z negatywnym postrzeganiem AI jako czynnika zakłócającego. Podkreślał potencjał integracji człowiek-maszyna i zaznaczał, że AI może być postrzegane jako sojusznik, a nie zagrożenie.

Nauczyciele początkowo mieli obawy, gdy narzędzia AI takie jak ChatGPT pojawiły się w 2022 roku. Obawiano się zwiększonej plagiatigacji i możliwości zastąpienia tradycyjnych zadań. Teraz jednak szkoły i uczelnie uznają ważność korzystania z narzędzi AI w celu wzbogacenia procesu uczenia się i nauczania odpowiedzialnego korzystania z nich. Według Francisa Josepha, dyrektora wykonawczego (Indie) w GEMS Education, integracja narzędzi AI w sali lekcyjnej stanowi znaczącą zmianę w metodach nauczania i uczenia się. Dla nauczycieli istotne jest dostosowanie i zmiana strategii oceniania w związku z użyciem narzędzi AI.

Jedną ze szkół, która całkowicie zaakceptowała te nowoczesne narzędzia technologiczne, jest Szkoła RN Podar. Avnita Bir, dyrektor-szef szkoły, uważa, że generatywne narzędzia AI, takie jak ChatGPT, mogą pomóc w zrozumieniu przez uczniów. Widzi te narzędzia jako osobistych nauczycieli, prowadzących uczniów do rozwiązań, a nie tylko dostarczających odpowiedzi. Bir wyobraża sobie przyszłość z mniejszym poleganiem na korepetytorach, ponieważ narzędzia AI oferują uczniom indywidualne wsparcie.

Grupa Szkół St Willibrord, ze swoim naciskiem na cenowo dostępną edukację, również dostrzega potencjał narzędzi AI w wyrównaniu szans dla uczniów, którzy nie mają dostępu do korepetytorów. Szkoła opracowała własne narzędzia AI, aby wesprzeć nauczycieli w oszczędzaniu czasu i planowaniu lekcji. Dodatkowo zintegrowali chatbota z WhatsApp-em, aby zapewnić uczniom darmowy dostęp do wirtualnego nauczyciela korepetytora przez całą dobę.

Dając uczniom swobodę korzystania z narzędzi AI, St Willibrord rozmawiał o etyce, moralności oraz właściwym odwoływaniu się i przeprowadzaniu badań. Avnita Bir ze Szkoły RN Podar podkreśla znaczenie zadawania lepszych pytań dla dostosowania modeli AI i stworzenia niezbędnych granic. Ponieważ technologia AI nadal się rozwija, mogą wystąpić błędy i błędne interpretacje, zwłaszcza w przedmiotach takich jak matematyka.

Szkoły i uczelnie wprowadziły środki zaradcze przeciwko potencjalnemu nadużyciu narzędzi AI. Detektory plagiatu, takie jak Turnitin, Quillbot, Ouriginal i Originality, służą do identyfikacji zawartości zplagiatowanej. Ponadto nauczyciele stosują strategie, aby przypominać uczniom, że mogą wykryć treści wygenerowane przez AI. Uczy się studentów, jak cytować źródła, analizować informacje krytycznie i cenić oryginalne pomysły. Nadużycie naukowe, takie jak składanie skompromitowanej pracy, może skutkować korektą wyników i konsekwencjami, w tym ponownym wykonaniem zadań lub niezdaniem kursów.

Aby być na bieżąco, instytucje edukacyjne, takie jak Uniwersytet Międzynarodowy Ananta i Międzynarodowa Szkoła BD Somani, inwestują w nowoczesne metody nauczania i laboratoria AI. Te inicjatywy mają na celu wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do nawigowania w przyszłości AI.

Wnioskując, integracja narzędzi AI w edukacji stanowi znaczącą zmianę w metodach nauczania i uczenia się. Zamiast obawiać się AI, nauczyciele ją akceptują jako cenny pomocnik w nauce. Poprzez nauczanie uczniów odpowiedzialnego korzystania i etycznego postępowania, szkoły przygotowują ich do przyszłości, w której AI jest integralną częścią ich drogi akademickiej.

FAQ

The source of the article is from the blog revistatenerife.com

Privacy policy
Contact