Tentatywa kradzieży autonomicznego pojazdu udała się w Los Angeles

Mężczyzna bezdomny został zatrzymany przez Los Angeles Police Department 2 marca po próbie kradzieży w pełni autonomicznego pojazdu. Podejrzany, Vincent Maurice Jones, przesiadł się na miejsce kierowcy w pojeździe Waymo, białej limuzynie marki Jaguar, krótko po tym, jak zrzucił pasażera na Main Street. Jednak Jones nie był w stanie obsłużyć kontroli pojazdu, by go uruchomić.

Zaawansowany system komunikacji Waymo szybko wykrył nieautoryzowane wejście i wezwał Jonesa do opuszczenia pojazdu. Gdy odmówił posłuszeństwa, system natychmiast powiadomił policję, co skutkowało aresztowaniem Jonesa za usiłowanie kradzieży samochodu. Waymo, spółka-córka Alphabet Inc., firmy macierzystej Google, intensywnie testowała swoje pojazdy autonomiczne w Los Angeles od ponad roku.

To zdarzenie miało miejsce kilka dni po tym, jak California Public Utilities Commission zezwoliło Waymo na rozszerzenie swoich działań na hrabstwa San Mateo i LA, pomimo sprzeciwu lokalnych liderów. Decyzja komisji wzbudziła obawy wśród urzędników, którzy twierdzą, że te autonomiczne pojazdy stwarzają znaczne zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego.

Superwizor hrabstwa LA, Janice Hahn, wyraziła swoje obawy, nazywając decyzję komisji „niebezpieczną”. Burmistrz Karen Bass również wyraziła swoje zastrzeżenia w otwartym liście, podkreślając brak zaangażowania lokalnych jurysdykcji w wdrażanie pojazdów autonomicznych i zakłócenia, które one już spowodowały.

Warto zauważyć, że w zeszłym roku pojazd Waymo działający w LA nie zdołał wykryć i zatrzymać się dla funkcjonariusza ruchu, dodatkowo zwiększając obawy co do niezawodności technologii i jej gotowości do powszechnego zastosowania.

W miarę ewolucji krajobrazu autonomicznych pojazdów ważne jest, aby organy regulacyjne uwzględniały cenną opinię władz lokalnych i zapewniały przeprowadzanie thorough testów oraz oceny, aby zagwarantować bezpieczeństwo publiczne. Pomimo wielkich obietnic dla przyszłości, znalezienie odpowiedniej równowagi między innowacją a odpowiedzialnym wdrożeniem pozostaje najważniejsze.

**FAQ:**

Q: Co stało się z mężczyzną bezdomnym zatrzymanym przez Los Angeles Police Department?
A: Mężczyzna, Vincent Maurice Jones, został aresztowany za usiłowanie kradzieży autonomicznego pojazdu Waymo.

Q: Co zasygnalizowało systemowi nieautoryzowane wejście?
A: Zaawansowany system komunikacji Waymo wykrył nieautoryzowane wejście i wezwał Jonesa do opuszczenia pojazdu.

Q: Komu należy Waymo?
A: Waymo jest filią Alphabet Inc., firmy macierzystej Google.

Q: Gdzie intensywnie testował Waymo swoje pojazdy autonomiczne?
A: Waymo intensywnie testował swoje pojazdy autonomiczne w Los Angeles od ponad roku.

Q: Jakie obawy zostały zgłoszone w związku z ekspansją działań Waymo?
A: Zgłoszono obawy dotyczące znacznego zagrożenia dla bezpieczeństwa publicznego, które niosą ze sobą autonomiczne pojazdy, co skutkuje sprzeciwem lokalnych liderów.

Q: Kto wyraził zastrzeżenia wobec wdrożenia pojazdów autonomicznych?
A: Superwizor hrabstwa LA Janice Hahn oraz burmistrz Karen Bass wyrazili swoje zastrzeżenia w związku z brakiem zaangażowania lokalnych jurysdykcji i zakłóceniami spowodowanymi przez pojazdy autonomiczne.

Q: Jakie zdarzenie z udziałem technologii Waymo zeszłego roku wywołało dodatkowe obawy?
A: W zeszłym roku pojazd Waymo działający w LA nie zdołał wykryć i zatrzymać się dla funkcjonariusza ruchu, podnosząc obawy dotyczące niezawodności i gotowości technologii.

Q: Co jest ważne dla organów regulacyjnych w miarę ewolucji autonomicznych pojazdów?
A: Organom regulacyjnym należy uwzględniać opinię władz lokalnych, przeprowadzać thorough testy i oceny oraz priorytetyzować bezpieczeństwo publiczne podczas wdrażania autonomicznych pojazdów.

The source of the article is from the blog scimag.news

Privacy policy
Contact