Revolucjonizacja Analizy Ruchu: Fujitsu i Carnegie Mellon University Opracowują Potężną Technologię Wizualizacji 3D

Fujitsu Limited i Carnegie Mellon University połączyły siły, aby stworzyć niesamowitą technologię umożliwiającą wizualizację sytuacji drogowych w zupełnie nowy sposób. Dzięki ich wspólnej pracy badawczej nad modelem Social Digital Twin, opracowali system zasilany sztuczną inteligencją, zdolny do przekształcania obrazów scen 2D w zdigitalizowane formaty 3D. Ta przełomowa technologia szacuje kształt i pozycję osób i obiektów w trójwymiarowy sposób, co prowadzi do bardzo precyzyjnej wizualizacji dynamicznych scen 3D.

Poprzez wykorzystanie tej najnowocześniejszej technologii, partnerzy mają na celu rewolucję w analizie ruchu drogowego oraz zapobieganiu potencjalnym wypadkom. System, opierający się na algorytmach uczenia maszynowego, może dokładnie wykrywać kształt osób i obiektów. Dzięki swojej technologii Oszacowania Zajętości 3D oraz Technologii Projekcji 3D, obrazy zarejestrowane na gęsto zlokalizowanych miejscach, jak skrzyżowania, mogą zostać odtworzone w trójwymiarowej przestrzeni wirtualnej. Zapewnia to organom władzy istotne narzędzie do zaawansowanej analizy ruchu, przewyższające możliwości tradycyjnych kamer monitoringu.

Oprócz praktycznych zastosowań w transporcie, Fujitsu i Carnegie Mellon University przewidują upowszechnienie tej technologii do wykorzystania w inteligentnych miastach oraz bezpieczeństwie ruchu drogowego. Jej potencjał wykracza poza analizę ruchu, ponieważ system może być również zastosowany do dynamicznej replikacji złożonych interakcji między różnymi elementami, takimi jak ludzie, dobra, gospodarki i społeczeństwa w trójwymiarze.

Dodatkowo, wzięto pod uwagę kwestie prywatności. Twarze i numery rejestracyjne uchwycone na obrazach są anonimizowane w celu ochrony prywatności osób, co zapewnia, że technologia może być wdrożona w sposób etyczny.

Partnerzy przeprowadzą testy terenowe w Pittsburghu, USA, począwszy od 22 lutego 2024 roku, wykorzystując dane z miejsc zderzeń, w celu zweryfikowania praktyczności i skuteczności tej technologii. Mając na celu poszerzenie zakresu jej zastosowania, Fujitsu i Carnegie Mellon University postanowili skomercjalizować tę przełomową innowację do roku podatkowego 2025.

Obserwując ten niezwykły postęp, jest oczywiste, że Fujitsu i Carnegie Mellon University torują drogę dla przyszłości, w której analiza ruchu, inteligentne miasta oraz bezpieczeństwo komunikacji drogowej kwitną jednocześnie w bezproblemowo połączonym świecie.

The source of the article is from the blog meltyfan.es

Privacy policy
Contact