Nokia wykorzystuje sztuczną inteligencję do wzmocnienia pracowników przemysłowych

Nokia rewolucjonizuje krajobraz przemysłowy, wprowadzając zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, zaprojektowanych specjalnie dla pracowników przemysłowych. Firma telekomunikacyjna twierdzi, że jako pierwsza wykorzystuje technologię generatywnego modelu języka (LLM) opartego na sztucznej inteligencji do środowisk operacyjnych. Ta przełomowa technologia umożliwia pracownikom poruszanie się w skomplikowanych maszynach, uzyskiwanie informacji w czasie rzeczywistym oraz zwiększenie elastyczności, produktywności, zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa pracowników.

Biorąc pod uwagę ciągły niedobór wykwalifikowanej siły roboczej, firmy coraz częściej sięgają po narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby złagodzić obciążenie kadrowe, jednocześnie zwiększając umiejętności pracowników. Jednak istniejące rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji nie zawsze spełniają rygorystyczne wymagania technologii operacyjnej (OT), takie jak niezawodność, dostępność, bezpieczeństwo i suwerenność danych.

Innowacyjne narzędzie Nokia, MX Workmate, wypełnia tę lukę, adaptując technologię GenAI LLM do środowisk OT za pomocą rozwiązania obliczeniowego MX Industrial Edge (MXIE) on-premise. Dzięki eliminacji halucynacji AI i równoległym LLM, MX Workmate zapewnia płynne doświadczenie i oferuje interfejsy API do komunikacji z aplikacjami dostarczającymi niezbędne dane OT.

Wprowadzenie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji przez Nokię następuje w momencie, gdy integracja sztucznej inteligencji przekształca siłę roboczą. W miarę jak sztuczna inteligencja nadal automatyzuje różne stanowiska pracy we wszystkich sektorach, pierwsi użytkownicy doświadczają znacznych wzrostów produktywności. Jednak ten szybki postęp budzi także obawy dotyczące potencjalnych redukcji miejsc pracy.

Innowacyjność sztucznej inteligencji to narzędzie obusieczne, które ma potencjał do rewolucjonizacji sektorów borykających się z niedoborem siły roboczej, takich jak opieka zdrowotna i produkcja. Jednak konsumenci, zwłaszcza młodzi ludzie, osoby o wyższym dochodzie i pracownicy biurowi, coraz bardziej zdają sobie sprawę z potencjalnego pokrycia się ich umiejętności z możliwościami sztucznej inteligencji. Według badań przeprowadzonych przez PYMNTS Intelligence, 70% pracowników uważa, że sztuczna inteligencja może już zastąpić niektóre z ich umiejętności.

Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji firmy Nokia nie tylko zmieniają sposób działania pracowników przemysłowych, ale także prowokują szerszą dyskusję na temat przyszłości pracy w gospodarce opartej na sztucznej inteligencji. W miarę jak branże coraz bardziej przyjmują sztuczną inteligencję, istotne jest znalezienie równowagi między korzystaniem z korzyści wynikających z wzrostu produktywności a rozwiązywaniem problemów dotyczących bezpieczeństwa pracy w dobie automatyzacji.

FAQ:

The source of the article is from the blog klikeri.rs

Privacy policy
Contact