Apple Zwiększa Testowanie Autonomicznych Pojazdów w Kalifornii, Ale Odstaje Od Konkurentów

Projekt autonomicznych pojazdów firmy Apple od sześciu lat był owiany tajemnicą, pozostawiając publiczność z niewielką wiedzą na temat postępów firmy. Jednak recent przekazane dokumenty ujawniają, że Apple znacznie zwiększyło swoje wysiłki w testowaniu autonomicznych pojazdów w Kalifornii w zeszłym roku. Firma prawie poczwórnie zwiększyła liczbę przejechanych mil na publicznych drogach w porównaniu do 2022 roku i przekroczyła wynik z 2021 roku ponad 30-krotnie.

Dane te, obejmujące okres od grudnia 2022 do listopada 2023 roku, pokazują, że większość testów Apple przeprowadziło w drugiej połowie okresu raportowania, osiągając szczyt w sierpniu, gdzie przejechano 83 900 mil. Aby przeprowadzić te testy, Apple uzyskało pozwolenie na testowanie autonomicznej technologii pojazdów na publicznych drogach w Kalifornii, ale z kierowcą w trybie bezpieczeństwa za kierownicą. Ten pierwszy krok pozwala firmom zajmującym się autonomicznymi pojazdami zbierać wartościowe dane i ocenić, jak ich oprogramowanie radzi sobie w rzeczywistych warunkach drogowych.

Choć wysiłki testowe Apple są godne uznania, nadal pozostają w tyle za bardziej zaawansowanymi deweloperami na rynku pojazdów autonomicznych. Waymo na przykład przejechało 3,7 miliona mil testowych w Kalifornii z kierowcą w trybie bezpieczeństwa oraz dodatkowe 1,2 miliona mil bez kierowcy. To nie wspominając o ponad 1,6 miliona mil, które Waymo pokonało z pasażerami w samochodzie. Podobnie, działo autonomicznych pojazdów General Motors, Cruise, przekroczyło wyniki Apple, przejeżdżając niemal 2,65 miliona mil testowych w Kalifornii w 2023 roku.

Mimo postępów Apple, ostatnie raporty sugerują, że firma zmniejszyła swoje początkowe ambicje budowy w pełni autonomicznego samochodu elektrycznego. Zamiast tego, Apple ma skupić się na rozwoju funkcji automatycznego wspomagania jazdy, podobnych do tych oferowanych przez znane producentów samochodów, takich jak Tesla, Ford i Mercedes-Benz. Te funkcje mają elementy automatyzacji, ale wciąż wymagają, aby kierowcy pozostawali czujni na drodze. W rezultacie oczekiwana data wprowadzenia na rynek zmniejszonego samochodu elektrycznego Apple została przesunięta z 2026 roku na 2028 rok.

Warto zauważyć, że Apple nie odpowiedziało na prośby o komentarz w sprawie tych wydarzeń. W miarę rozwoju przemysłu pojazdów autonomicznych i rosnącej innowacyjności konkurentów, pozostaje zobaczyć, jakie będą wyniki przekształconego podejścia Apple na rynku.

Sekcja FAQ:

Q: O co dokładnie chodzi w projekcie autonomicznych pojazdów firmy Apple?
A: Projekt autonomicznych pojazdów firmy Apple odnosi się do wysiłków firmy w zakresie opracowywania samochodów zdolnych do jazdy autonomicznej.

Q: O ile Apple zwiększyło wysiłki testowe w zakresie autonomicznych pojazdów w Kalifornii w zeszłym roku?
A: Apple prawie poczwórnie zwiększyło liczbę mil, które przetestowało na publicznych drogach w Kalifornii w porównaniu z poprzednim rokiem.

Q: Kiedy Apple przeprowadziło większość swoich testów?
A: Większość testów Apple przeprowadzono w drugiej połowie okresu raportowania, z szczytem w sierpniu.

Q: Czy Apple uzyskało pozwolenie na testowanie autonomicznej technologii pojazdów na publicznych drogach w Kalifornii?
A: Tak, Apple uzyskało pozwolenie na testowanie autonomicznej technologii pojazdów na publicznych drogach w Kalifornii, ale z obecnością kierowcy w trybie bezpieczeństwa.

Q: Jak firmy zajmujące się autonomicznymi pojazdami korzystają z testów z obecnością kierowcy w trybie bezpieczeństwa?
A: Testy z obecnością kierowcy w trybie bezpieczeństwa pozwalają firmom zajmującym się autonomicznymi pojazdami zbierać wartościowe dane i oceniać, jak ich oprogramowanie radzi sobie w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego.

Q: Jakie są różnice między wysiłkami testowymi Apple a innymi firmami?
A: Wysiłki testowe Apple pozostają w tyle za bardziej zaawansowanymi deweloperami na rynku pojazdów autonomicznych, takimi jak Waymo i Cruise, które zarejestrowały znacznie większą liczbę mil testowych.

Q: Jakie są wyniki testów Waymo w Kalifornii?
A: Waymo przejechało 3,7 miliona mil testowych w Kalifornii z kierowcą w trybie bezpieczeństwa, a dodatkowo 1,2 miliona mil bez kierowcy. Przebyli również ponad 1,6 miliona mil z pasażerami w samochodzie.

Q: Co sugerują ostatnie raporty na temat ambicji Apple związanych z autonomicznymi pojazdami?
A: Ostatnie raporty sugerują, że Apple zmniejszyło swoje początkowe ambicje budowy w pełni autonomicznego samochodu elektrycznego i skupia się na rozwoju funkcji automatycznego wspomagania jazdy.

Q: W czym różnią się te funkcje automatycznego wspomagania jazdy od autonomicznych pojazdów?
A: Funkcje automatycznego wspomagania jazdy, podobne do tych oferowanych przez Tesla, Ford i Mercedes-Benz, mają elementy automatyzacji, ale wciąż wymagają od kierowców pozostawania czujnych na drodze.

Q: Czy Apple potwierdziło te raporty?
A: Apple nie odpowiedziało na prośby o komentarz w sprawie tych wydarzeń.

Definicje:

– Pojazd autonomiczny: Samochód zdolny do funkcjonowania bez udziału człowieka, nazywany również samochodem samojeżdżącym.
– Przejechane mile testowe: Odległość pokonana przez pojazd autonomiczny podczas testów na publicznych drogach.
– Kierowca w trybie bezpieczeństwa: Człowiek, który jest obecny w pojeździe autonomicznym podczas testów w celu zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu i jego pasażerów.
– Funkcje automatycznego wspomagania jazdy: Funkcje w pojeździe, które pomagają kierowcy w zadaniach takich jak prowadzenie, hamowanie i przyspieszanie, ale wciąż wymagają, aby kierowca pozostawał czujny i kontrolował samochód.

Sugerowane powiązane linki:
– Oficjalna strona Apple
– Oficjalna strona Waymo
– Oficjalna strona General Motors
– Oficjalna strona Tesla
– Oficjalna strona Ford
– Oficjalna strona Mercedes-Benz

The source of the article is from the blog smartphonemagazine.nl

Privacy policy
Contact