Sony: Plotkowane przenawracanie PlayStation Handheld – Powrót w wykonaniu?

Ciągną się plotki na temat potencjalnego powrotu firmy Sony na rynek przenośnych konsol do gier z nowym PlayStation Handheld. Według źródeł, firma jest na wczesnym etapie rozwoju i rozważa stworzenie urządzenia, które będzie kompatybilne zarówno z tytułami PlayStation 4, jak i PlayStation 5.

Chociaż szczegóły na temat nowego handheldu są skąpe, eksperci branżowi spekulują, że będzie napędzany specjalnie dostosowanym procesorem AMD APU. Jednak ważne jest zauważenie, że ta konsola nadal znajduje się w fazie projektowania na wysokim poziomie, co oznacza, że premiera jest oddalona o co najmniej dwa lata i nie otrzymała jeszcze zielonego światła.

Jedno z kluczowych pytań dotyczących tego nowego PlayStation Handheld dotyczy jego specyfikacji. Prawdopodobnie będzie wykorzystywać 18 jednostek obliczeniowych (Compute Units – CUs), aby zapewnić kompatybilność z tytułami PlayStation 4 dostępnymi w sklepie PlayStation Store. Ponadto, deweloperzy mogą być zmuszeni do wprowadzenia poprawek w tytułach PlayStation 5, aby zapewnić ich prawidłowe działanie na przenośnym urządzeniu. W rezultacie GPU systemu może działać z wolniejszą prędkością niż w przypadku PlayStation 5 ze względu na zmienną prędkość taktowania tego ostatniego.

Chociaż pomysł nowego PlayStation Handheld może wydawać się niewiarygodny, najnowsze trendy w branży gier wskazują coś przeciwnego. Sukces urządzeń takich jak Nintendo Switch i niedawno ogłoszony Steam Deck dowodzą, że istnieje rynek dla przenośnych systemów do gier. Sony może dążyć do wykorzystania tego rosnącego popytu, oferując przenośną alternatywę kompatybilną z tytułami konsol domowych.

Warto zauważyć, że jeśli przenośna konsola zostanie zaaprobowana, może zostać wydana jako część rodziny PlayStation 6, skierowanej specjalnie na japoński rynek. Jednakże, do czasu oficjalnego potwierdzenia ze strony Sony, warto podchodzić do tych plotek ostrożnie.

Czas pokaże, czy plotki o nowym przenośnym PlayStation Handheld firmy Sony staną się rzeczywistością. Na razie gracze i entuzjaści mogą z niecierpliwością oczekiwać dalszych aktualizacji od firmy, aby zobaczyć, czy marka Vita rzeczywiście powróci w nowej i ulepszonej formie.

FAQ:

1. Czy Sony planuje wydać nową przenośną konsolę?
– Według plotek, Sony rozważa powrót na rynek przenośnych konsol do gier ze swoim nowym PlayStation Handheld.

2. Czy nowa przenośna konsola będzie kompatybilna z tytułami PlayStation 4 i PlayStation 5?
– Tak, źródła sugerują, że nowy handheld może być kompatybilny zarówno z tytułami PlayStation 4, jak i PlayStation 5.

3. Jaki jest obecny stan rozwoju nowej przenośnej konsoli?
– Nowy handheld nadal znajduje się w fazie projektowania na wysokim poziomie, co oznacza, że jego premiera jest oddalona o co najmniej dwa lata i nie została jeszcze zatwierdzona.

4. Jakie specyfikacje można oczekiwać od nowej przenośnej konsoli?
– Nowy handheld prawdopodobnie będzie wykorzystywał 18 jednostek obliczeniowych (Compute Units – CUs), aby zapewnić kompatybilność z tytułami PlayStation 4. Jednak może być konieczne wprowadzenie poprawek w tytułach PlayStation 5, aby zapewnić ich prawidłowe działanie na przenośnym urządzeniu, co może skutkować wolniejszą prędkością GPU w porównaniu do PlayStation 5.

5. Czy na rynku są podobne urządzenia?
– Tak, sukces urządzeń takich jak Nintendo Switch i niedawno ogłoszony Steam Deck sugeruje, że istnieje rynek dla przenośnych systemów do gier.

6. Czy nowy handheld będzie częścią rodziny PlayStation 6?
– Jest możliwe, że jeśli przenośna konsola zostanie zatwierdzona, może zostać wydana jako część rodziny PlayStation 6, skierowanej specjalnie na japoński rynek. Jednak nie jest to jeszcze potwierdzone.

7. Czy plotkom można zaufać?
– Ważne jest podejście do tych plotek z ostrożnością do czasu oficjalnego potwierdzenia ze strony Sony.

Definicje:
– AMD APU: AMD Accelerated Processing Unit, rodzaj mikroprocesora, który łączy w sobie CPU i GPU na jednym chipie.
– GPU: Graphics Processing Unit, specjalizowany obwód elektroniczny zaprojektowany do szybkiego manipulowania i zmieniania pamięci w celu przyspieszenia tworzenia obrazów w buforze klatki do wyjścia na urządzenie wyświetlające.
– Faza projektowania na wysokim poziomie: Wczesna faza rozwoju produktu, w której planuje się ogólną koncepcję i podstawową architekturę produktu.
– Compute Units (CUs): W kontekście konsol do gier, jednostki obliczeniowe odnoszą się do liczby jednostek odpowiedzialnych za wykonywanie zadań obliczeniowych w GPU.

Powiązane linki:
– Nintendo
– Steam Deck

The source of the article is from the blog coletivometranca.com.br

Privacy policy
Contact